יום שלישי , יולי 2 2024
דף הבית / הקריה האקדמית אונו תכשיר את עתודת המסעדנים של ישראל

הקריה האקדמית אונו תכשיר את עתודת המסעדנים של ישראל

תואר חדש ביזמות ובניהול עסקי קולינריה במסגרת הפקולטה למנהל עסקים. במסגרת הלימודים, כיתות אמן וסדנאות של שף מושיק רוט, שפית-קונדיטורית אסטלה, השפים העולים אמרי בריל ועידו פיינר, סיור קולינרי בחו״ל ועוד

הקריה האקדמית אונו. צילום: יח”צ
הקריה האקדמית אונו. צילום: יח"צ

על רקע מאות עסקי קפה ומזון שנסגרים בשנה-שנתיים הראשונות לקיומם, הקריה האקדמית אונו תשיק בשנת הלימודים הקרובה, שתיפתח בשלושה בנובמבר 2024, תחום לימודים חדש ומסקרן – תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות ביזמות ובניהול עסקי קולינריה.

 

המנהל האקדמי של התכנית הוא פרופ’ אלי כהן ומי שינהל את ההתמחות בפן המקצועי הוא שף ברק חי חורש, לשעבר המנהל הקולינרי והשף הראשי של טרה, קוקה קולה ועוד וכיום מנהל פורום מזון, משקה ופודטק בלשכת המסחר ישראל-יוון.

הקריה האקדמית אונו יום פתוח 19.6 קולינרי רוחבי 1

בין שאר המרצים, ניתן יהיה למצוא בין ספסלי האקדמיה את אסטלה, השפית-קונדיטורית הידועה, שתעביר קורסים וסדנאות בתחומי הפטיסרי והבולנז’רי, שפים צעירים ומבטיחים – בהם עידו פיינר ואמרי בריל, כיתת אמן של השף מושיק רוט ושורה של בכירי קבוצות המסעדנים בישראל, שילמדו את הסטודנטים מונחי יסוד ושיעורים למתקדמים אודות ההסטוריה של המזון, כיצד להתנהל מול רשויות מקומיות, נושאי רישוי, דיני עבודה, פודטק, בניית תוכנית עסקית להקמת מסעדה, בית קפה, פוד טראק ועוד.

 

במסגרת הלימודים, ייצאו המשתתפים לסיור קולינרי-מקצועי במפעלי מזון ובמסעדות ביוון, כאשר פרויקט הגמר יכלול הכנת מודל עסקי וכתיבת תכנית עבודה להקמת עסק בפיקוח בכירי התעשייה, שיוצג בפני ועדת שיפוט מקצועית.

השף ברק חי חורש. צילום:יח"צ
השף ברק חי חורש. צילום:יח”צ

בשיחה שערכנו עם השף, ברק חי חורש, הוא התייחס לתחום הלימודים החדש באקדמית אונו ואמר: “המחשבה שעומדת מאחורי ההחלטה להפוך את המסעדנות ומקומות הבילוי בחיי הלילה למקצוע אקדמי במסגרת הפקולטה למנהל עסקים, היא המספר העצום של עסקים שנסגרים מדי שנה. זה קורה בעיקר כתוצאה מחוסר בידע מספיק בכל הנוגע לאספקטים השונים של ניהול עסקים, מהתכנון, דרך בחירת לוקיישן, התמודדות עם הצדדים המשפטיים והרגולטוריים ועד להחלטות יומיומיות כמו תימחור, צילחות, עיצוב, חוויית לקוח ועוד שורה ארוכה של נושאים, שהתמקצעות בהם היא המפתח להצלחה בבניית עסקי קולינריה”.

עוד ציין השף: ”יש בישראל מספר רב של אנשים שחולמים להקים בר או מסעדה, בית קפה, פוד-טראק או עמדת מזון מהיר. זה לא משנה אם מדובר באוכל רחוב או במסעדת גורמה – הידע שאותם סטודנטים וסטודנטיות ילמדו אצלנו יכול לחסוך להם הרבה כסף ועוגמת נפש בתחילת הקריירה שלהם כמסעדנים”.

לפרטים נוספים לחצו כאן 

הקריה האקדמית אונו יום פתוח 19.6 קולינרי רוחבי 2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הולכי רגל במעבר חציה (צילום אור ירוק)

איזו שכונה הכי מסוכנת להולכי רגל בקריית אונו?

תפריט נגישות