יום רביעי , נובמבר 12 2025
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מהפכה תחבורתית בבקעת אונו: מכרזי הענק של המטרו יוצאים לדרך

מהפכה תחבורתית בבקעת אונו: מכרזי הענק של המטרו יוצאים לדרך

משרד התחבורה ונת"ע הכריזו על תחילת המיון המוקדם לפרויקט התשתית הגדול בישראל בהיקף כולל של כ-65 מיליארד שקלים. קו המטרו 3M יעמוד במרכז העניינים כולל תחנות שתעבורנה בקריית אונו ואור יהודה

מטרו. הדמיה באדיבות נת"עNTA_metro_image1
מטרו. הדמיה באדיבות נת"ע

בשורה ענקית לתושבי בקעת אונו! משרד התחבורה נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הכריזו על השקתם של מכרזי הענק הבינלאומיים במסגרת פרויקט המטרו – פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנעשה אי פעם בישראל.

במסגרת ההכרזה נמסר כי הצעד הראשון של הפרויקט כולל הליך מיון מוקדם (PQ) שתכליתו לבחור את החברות הישראליות והבינלאומיות בעלות הניסיון אשר יופקדו על הקמת כ-78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות.

הפרויקט, שיוביל לחיסכון משקי שנתי של למעלה מ-34 מיליארד ש"ח ויזרים אלפי משרות, ממוקד בשלב זה בטבעת הפנימית של שלושת קווי המטרו, אך כבר עכשיו ניכרת השפעתו העצומה על אזור בקעת אונו, ובעיקר על אור יהודה, הממוצבת כמוקד תחבורתי מרכזי.

קו המטרו המיועד (3M) יהיה על פי התכנית קו חצי טבעתי באורך של כ-39 קילומטרים. הוא צפוי לחבר 13 רשויות מקומיות – ביניהן קריית אונו ואור יהודה – מהרצליה בצפון ועד בת ים וחולון בדרום, תוך יצירת קישוריות חיונית לנתב"ג. בנוסף, שתי תחנות מטרו מרכזיות – "יגאל אלון" ו"בקעת אונו" ישרתו את אזור התעסוקה המתוכנן וישמשו כשערים תחבורתיים לבקעת אונו כולה.

דוברות נתע NTA_metro_M3
קו מטרו M3. באדיבות נת"ע

מנכ"ל נת"ע, איתמר בן מאיר, הדגיש כי המטרו הוא הרבה מעבר לפרויקט תחבורתי; לדבריו מדובר על "קטר שיניע את המשק קדימה", שכן הוא מחויב המציאות למען הדורות הבאים.

לשם המחשה, הפרויקט כולל 11 מכרזים, ידרוש כ-20 מכונות כרייה (TBM) ויעסיק למעלה מ-16,000 עובדים מומחים. מה שבטוח – יש למה לצפות!

שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כפי שהבטחתי, מרגע שהבאנו תקציב לחיבור מדינת ישראל באמצעות רכבת מקריית שמונה ועד אילת, הנחתי להאיץ את פרוייקט המטרו. מדובר ברגע היסטורי, משרד התחבורה, באמצעות חברת נת"ע, מוציאים לדרך את מכרזי ה-DB במטרו, מכרזים בעשרות מיליארדי שקלים, בפרויקט התשתית הגדול ביותר במדינת ישראל. פרויקט המטרו הוא אתגר עצום והזדמנות אדירה להתחדשות, להשקעה, ולעתיד טוב יותר של כולנו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים (תא"ל במיל') מירי רגב , מנכ"ל המשרד משה בן זקן, יו"ר דרקטוריון נת"ע יודפת אפק ארזי מנכ"ל נת"ע איתמר בן מאיר. צילום באדיבות נת"ע
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים (תא"ל במיל') מירי רגב , מנכ"ל המשרד משה בן זקן, יו"ר דרקטוריון נת"ע יודפת אפק ארזי, מנכ"ל נת"ע איתמר בן מאיר. צילום באדיבות נת"ע

 יו"ר דירקטוריון נת"ע, יודפת אפק ארזי: "זהו יום משמעותי והיסטורי עבור מדינת ישראל. חברת נת"ע גאה להוביל את פרויקט התשתיות הגדול ביותר שנעשה כאן אי פעם. פרויקט המטרו הוא פרויקט לאומי משנה מציאות ובעל חשיבות אסטרטגית לכלכלה ולחברה וישפיע על איכות החיים של כולנו. כדי להצליח, נדרשת התגייסות ושיתוף פעולה מלא של כלל הגורמים: משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, חברות התשתית והציבור הישראלי. רק ככה נצליח להוביל את מהפכת התחבורה במדינת ישראל".

מנכ"ל נת"ע, איתמר בן מאיר: "פרויקט המטרו הוא הרבה מעבר לפרויקט תחבורתי, הוא פרויקט מחולל שינוי – כלכלי וחברתי. המטרו הוא קטר שיניע את המשק קדימה, ויוביל את תושבי ישראל כולה לעתיד תחבורתי טוב יותר. האתגר גדול, והאחריות אדירה, אבל אנחנו בנת"ע מוכנים ויכולים לאתגר, כי המטרו הוא מחויב המציאות למען הדורות הבאים".

אולי יעניין אותך גם: פרויקטים מובילים ודירות חדשות בבקעת אונו והסביבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

2 תגובות

  1. היכן המהפכה התחבורתית בגני תקווה?
    לא רכבת קלה ולא מטרו.
    עיר מדבר.

  2. הבחירות קרובות מבלבלים לכם את הוח שלא תזכרו מה קרה פה בשנתיים האחרונות…
    חילונים לא מצביעם ליכוד!!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

"דיורית". תמונת אילוסטרציה נוצרה באמצעות ChatGPT

הדירה שבתוך הדירה: המדריך המלא למהפכת ה"דיורית"

תפריט נגישות