יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / רותם קקון: “יש לי את היכולת להוביל שינויים חברתיים”

רותם קקון: “יש לי את היכולת להוביל שינויים חברתיים”

הוא משלנו! רותם קקון (30) תושב יהוד, מי שהגיע מבאר שבע,שירת כלוחם בסיירת גבעתי. ניהל את מחלקת הנוער בעיריית יהוד הוא היום יועץ בכיר לשר הכלכלה, אלי כהן

רותם קקון

כבר שנה שהוא משמש כיועץ מקצועי בכיר, לשר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, כאשר הלו”ז שלו מלא בסיורים עם השר בארץ ובעולם, במסגרת פיתוח התעשייה הישראלית.
רותם,רווק, תושב העיר יהוד-מונוסון  (בנות לתשומת ליבכן) חושב להתמסד כי בעיניו ‘תא משפחתי זה דבר חשוב’ בוגר תואר ראשון בניהול וכלכלה באוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במנהל עסקים M.B.A , עשה את שירותו הצבאי עשה כמפקד ולוחם בסיירת ‘גבעתי’. הספיק גם לחוות את מלחמת לבנון השנייה, ומבצע עופרת יצוקה. את שירותו במילואים הוא עושה כמפקד בגדס”ר בה”ד 1.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לכתבות נוספות:
מועצת נשים עירונית
החיילים והחיילות שלנו – דירוג הגיוס לצה”ל

רותם קקון עם רוביק דנילביץ
לאחר שהשתחרר מונה  למנכ”ל עמותת ‘השועל’, שהוקמה בשנת 2006, על ידי יוצאי היחידה, במטרה לאגד את בוגרי היחידה, המשפחות השכולות,חיילי ומפקדי היחידה בשירות סדיר,קבע ומילואים. עם סיום עבודתו שם, נבחר להקים ולנהל את מחלקת הנוער והצעירים  בעיריית יהוד מונוסון, במטרה  לקדם את תחום החינוך הבלתי-פורמלי בעיר.

קקון עם כחלון בכנסת
קקון עם כחלון בכנסת

איך התחושה לעבוד במגרש של ‘הגדולים?’
הובלתי פרויקטים במשרד הכלכלה בתחום שיקום הקרקעות, ניהול משא ומתן בין המדינה לחברה לשירותי איכות הסביבה (היקף כספי כמיליארד שקל). הייתה לי אחריות אישית על העברת חוקים ותקנות, בכל וועדות הכנסת, לדוגמה: חוק השקיות, שמבחינתי היה אתגר גדול גם משום שהיה תקוע בכנסת במשך 10 שנים, בשל ההתנגדות הגדולה מצד הרשתות. אפשר לקרוא לזה הצלחה כי השימוש ירד בכ-80%!.

מה הספקת במסגרת עבודתך עם הנוער ביהוד?
“זו הייתה עבורי זכות גדולה, לעבוד עם הנוער בעיר. הקמנו מועצת נוער עירונית, הקמנו את פורום תנועות הנוער, יזמנו את תוכנית ‘שגרירים בעיר‘. בנינו תוכנית ‘קיץ ללא הפסקה’ והכל במטרה לשנות את התפיסה שהחינוך הוא לא רק פורמלי”.

ספר, איך נכנסת לפוליטיקה?
“גדלתי בבאר שבע והאמת שלא באתי מבית פוליטי, אבל הרגשתי משיכה לתחום. זה קרה בשנת 2015,משה כחלון היה בתקופת הפוגה מהפוליטיקה. הוא סקרן אותי ברמה האישית, הרגשתי שאנו חייבים להיפגש. הרגשתי שהוא עומד להקים מפלגה, וקבענו מפגש. היה בינינו חיבור מעניין. באתי מוכן,אמרתי לו: ‘כשאתה תתחיל לנוע-אני אהיה שם’. הוא ענה לי: ‘אם תוכל לזהות מתי-שיהיה בהצלחה’. ידעתי…באתי עם תוכנית עבודה מסודרת לגילאי 18-35, כדי להקים תשתית לצעירים במפלגה, והוא אמר לי שהתפרצתי לדלת פתוחה. בעיני משה כחלון לפני הכול הוא בנאדם. ראיתי שהוא קשוב לרחשי הציבור ושמדובר במנהיג שהגיע מהעם ולכן הוא ידע לתת פתרונות לבעיות בחברה הישראלית יום אחד הוא עוד יגיע לראשות הממשלה, הרגשתי שאני מוותר על תפקיד בטוח בעירייה, אבל ראיתי לנגד עיני ב-‘כולנו’ מפלגה חברתית”

איך הגעת לתפקידך הנוכחי?
“הייתי היועץ של השר כחלון במשרד הכלכלה, ואז שהשר אלי כהן (כולנו) נכנס לתפקיד לפני כשנה, ביקשתי לעבוד עמו, לאחר שהכרנו במפלגה והייתה כימיה מוקדמת. השר כהן נכנס בצורה מדהימה לתפקידו, הוא לא שכח מהיכן הגיע והוא מסוג המנהיגים שאנחנו רוצים לראות את התקדמותם בפוליטיקה הישראלית מנהיג, מקצוען, אנושי ובעל יכולת אדירה להוביל שינויים, זו זכות גדולה עבורי לעבוד עימו. כיום כבר שנה, שאני עובד בנושאים הקשורים לתעשייה ,מבקר ברשויות מקומיות, וכבר יצא לי להיות ב-120 רשויות”.

האם זה עושה לך חשק להיכנס לזירה המוניציפלית, ואם כן – מי ראוי לחיקוי?
“אולי, אני רואה הנהגה מוניציפלית מצוינת, ראש עיר חזק וכריזמטי ולידו סיעת צעירים כמו שקורה בבאר שבע, העיר בה גדלתי שכיום עומד בראשה עם רוביק דנילביץ’-הוא המודל! גם בערים הרצליה, בראשון לציון ובנס ציונה, מודל טוב”.

היכן תרצה להיות בשנים הבאות?
“בתחום הציבורי, להגיע לתפקיד שאני משפיע בצורה רצינית וטובה, או במוניציפלי או בארצי. לתת מהכישורים שלי. בסופו של דבר יש לי את היכולת להוביל שינויים חברתיים לטובה בהכל.. מבחינתי, יש להפסיק לדבר –יותר לעשות”.

מה התפיסה שלך לגבי התנהלות עיר, אולי ביהוד…?
“אני סבור שיש להפוך את העיר, מעיר שישנים בה, לעיר שקונים ומבלים בה. ברגע שיש שינוי תפיסה, ממערכת סגורה למערכת נושמת, שבה מצד אחד מתנהלת בכוחות עצמה ולא זקוקה לסיוע הממשלה על-ידי פיתוח אזורי התעסוקה, פיתוח תחום הדיור – תכנית מחיר למשתכן המצוינת תיסגר בעיר, התכנית תוביל את השינוי המיוחל שייתן מענה לזוגות צעירים ברכישת דירה בעיר. תחום החינוך והצעירים – להשקיע יותר משאבים בחינוך הבלתי פורמלי במטרה לתת מענה שיוויני לכל בני הנוער והצעירים בעיר”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

6 תגובות

  1. מכיר אותו…הוא בחור מצוין !

  2. בחור לעניין חרוץ מקצועי , בהצלחה בהמשך הדרך

  3. מהטובים בהחלט

  4. אלוף ובהצלחה חבר!

  5. אריאל בר-און

    ראש העיר של כולנו, איתך ולמענך !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות