יום חמישי , ספטמבר 4 2025
דף הבית / עמוד הבית ראשי / שנת לימודים חדשה ביהוד-מונוסון: השקעה של למעלה מ-7 מיליון ש"ח בשיפוצים ותשתיות

שנת לימודים חדשה ביהוד-מונוסון: השקעה של למעלה מ-7 מיליון ש"ח בשיפוצים ותשתיות

שנת תשפ''ו יצאה הבוקר לדרך בעיריית יהוד-מונוסון בקול תרועה רמה. במוקד: דגש על חדשנות, פיתוח הון אנושי וחיזוק החוסן הבית-ספרי

פתיחת שנת הלימודים ביהוד מונוסון
מימין לשמאל: שימי בונפיל, סגן ראש העיר; יובב גוניקמן, המשנה לראש העיר; אמנון סעד, ראש העיר; מריאנה בן יוסף, מנהלת אגף חינוך, נוער וספורט. צילום: ניר שמיר

בהתרגשות גדולה נפתחה הבוקר (שני) שנת הלימודים תשפ"ו. ביהוד- מונוסון עמלו הקיץ רבות, בדגש על היקף שיפוצים משמעותי, בשילוב בנייה ורענון שורת תהליכים, במטרה להעניק לתלמידי העיר פלטפורמה חינוכית איכותית ככל הניתן.

סך הכל פתחו הבוקר את שנת הלימודים בעיר 7966 תלמידות ותלמידים, אשר פקדו את לגני הילדים ובתי הספר בעיר יהוד-מונוסון, אליהם מצטרפים פעוטות מגיל לידה ועד 3 שנים ב-19 מעונות מפוקחים.

את פני התלמידים קיבלו הבוקר עובדי יחידת הפיקוח של אגף בטחון, אכיפה וחירום, אליהם הצטרפו עובדי עירייה מכל האגפים, תושבים וצוות כיתת הבטחון שהתנדבו לעמוד במעברי החצייה ולסייע לתלמידים לחצות את הכביש בבטחה.

ראש העיר אמנון סעד, המשנה לראש העיר יובב גוניקמן, סגני ראש העיר יוסי חזן ושימי בונפיל ומנהלת אגף חינוך, נוער וספורט מריאנה בן יוסף סיירו הבוקר במוסדות החינוך בעיר והשתתפו בטקסי פתיחת שנה בבתי ספר הרצל, רמז ותיכון מקיף יהוד.

בעיריית יהוד-מונוסון סיפרו כי שנת הלימודים נפתחה כסדרה, בצורה תקינה וללא כל תקלות.

פסטיבל בירה ביהוד

לקראת החזרה לשגרה קיבלנו מענה לכל השאלות החשובות בנושאי החינוך שכולנו רוצים לדעת:

שנת הלימודים תשפ"ו נפתחה הבוקר. מהם שלושת הדגשים המרכזיים שאגף החינוך בעיר הציבה לעצמו לשנה הקרובה?

אגף חינוך נוער וספורט בניהולה של מריאנה בן יוסף שם לעצמו כמטרה לטפח את ההון האנושי, באמצעות העצמה של הצוותים, מתן הכשרות והרחבת הידע בתחומי דעת שונים, כדי לשפר את איכות החינוך הניתן לתלמידות ולתלמידי העיר; בנוסף, יושם דגש מרכזי על פיתוח תחום חדשנות וחלל, לצד חוסן התלמידים.

כיצד נערכה העירייה במהלך הקיץ מבחינת שיפוצים, בינוי והכנת מוסדות החינוך לקליטת התלמידים? האם ישנם בתי ספר או גנים חדשים שנפתחים השנה?

עיריית יהוד-מונוסון מימשה את תוכנית העבודה ונערכה מבעוד מועד לפרויקט שיפוצי קיץ, שהחל עם יציאת התלמידים לחופשה וסיום הקייטנות במוסדות החינוך.

היקף השיפוצים השנה במוסדות החינוך ומתקני הספורט  עומד על למעלה מ-7 מיליון שקלים, וזאת בנוסף לבניית 3 גני ילדים חדשים שנפתחו ב-1 בספטמבר, כמו גם בינוי של אגפים נוספים לבית ספר רמז, היובל ותיכון מקיף יהוד.

סך הכל – ב-29 גנים בוצעו עבודות שיפוץ בהיקפים שונים ובהתאם לצורך; שודרגו מתקני חצר ב-7 גני ילדים, ובכך בא לסיומו פרויקט חידוש חצרות כל גני הילדים בעיר. בנוסף, בכל כיתות האם בבתי הספר היסודיים הותקנה תקרה אקוסטית וכן הותקנה תקרה אקוסטית ולוחות סופגי רעש באולם חט"ב סביונים.

בכל בתי הספר בעיר בוצעו שיפוצים בהיקפים שונים ובהתאם לצרכי בתי הספר, לרבות תיקונים נרחבים בחדרי שירותים, החלפת מזגנים, רכישת עגלות מחשבים, החלפת הצללות, תיקון נזילות מים וניקוז ועוד.

פרויקטים נוספים שהושלמו בהצלחה כללו: צביעת כל מעברי החניה, שפת המדרכות ומתחמי "נשק וסע"; בכל מוסדות החינוך של החינוך והחינוך הבלתי פורמלי בוצע סקר בטיחות ותיקון ליקויים בהתאם לצורך. כמו כן, בוצעו בדיקות תקינות חשמל וציוד כיבוי אש, הדברה בכל מוסדות החינוך ועוד.

מהם נתוני הרישום לשנה זו? האם ישנה עלייה במספר התלמידים בעיר, ואם כן, באילו שכבות גיל וכיצד העירייה נערכת לכך מבחינת צפיפות בכיתות?

ביהוד-מונוסון לא חל השנה גידול במספר התלמידים, למעט ב-19 מעונות המפוקחים המיועדים לגילי 0-3 שנים ובתיכון (גידול של 2 כיתות בלבד). יש לזכור כי העיר נמצאת בתהליכי התחדשות עירונית מואצים מאז היבחרו של ראש העיר אמנון סעד ומספר מתחמים כבר נהרסו, ובתוך כך עשרות יחידות דיור התפנו ונהרסו. בסך הכל יתחילו את שנת הלימודים הקרובה 7,966 תלמידים.

פתיחת שנת הלימודים ביהוד מונוסון. צילום: ניר שמיר
פתיחת שנת הלימודים ביהוד מונוסון. צילום: ניר שמיר

אילו יוזמות חינוכיות חדשות ומיוחדות מתוכננות לשנת הלימודים תשפ"ו?

גם בשנה זו נמשיך בפיתוח תוכניות חלל בשיתוף עם קרן רמון, תוכנית Ytek – בתחומי הנדסה, מתמטיקה, חדשנות ורובוטיקה באינטרגרציה בתחומי התקשוב והאוריינות הדיגיטלית. התוכנית פועלת בשיתוף הטכניון, המרכז לרובוטיקה בפקולטה להנדסת מכונות והפקולטה למתמטיקה.

בנוסף, הורחבה תוכנית 'בית ספר מנגן', אותה יזם ראש העיר, והיא תפעל החל משנת הלימודים הנוכחית גם בבית ספר רמז, זאת לצד פעילות החינוך הבלתי פורמלי במחלקת נוער תתרחב במהלך שנת הלימודים הנוכחית.

במהלך שנת הלימודים הנוכחית יימשכו ההכשרות בנושא AI, הדרכות דיגיטציה ולמידה מתוקשבת למורים ויתקיים האקתון חדשנות. יוזמות ותוכניות חינוכיות נוספות יפורסמו במהלך שנת הלימודים.

כיצד מערכת החינוך העירונית מתמודדת עם הפערים הלימודיים והרגשיים שעדיין קיימים בקרב תלמידים, בין היתר כתוצאה מהמצב הביטחוני והחברתי?

כל מנהלת בית ספר יחד עם הצוותים החינוכיים פועלים בצוותא לצמצום פערים. עם תחילת שנת הלימודים, ככל שיתקבל מהמנהלות מידע קונקרטי על פערים שמצריכים משאבים עירוניים – הם יוקצו, בהתאם לצורך.

מחלקת השירות הפסיכולוגי חינוכי מכירה בחשיבות מימוש יכולת הלמידה של כל תלמיד/ה, תוך שימת דגש על התפתחותם הרגשית, תפקודם החברתי והסתגלותם לחברה ולערכיה.

תפישת העבודה של השירות הפסיכולוגי חינוכי מתבססת על עבודה בשיתוף פעולה עם המסגרת המשפחתית והבית-ספרית, או במילים אחרות – שיתוף פעולה בין המבוגרים המשמעותיים בחיי הילד/ה.

המענה הפסיכולוגי ניתן במישור הפרטני, המערכתי (הבית-ספרי, עירוני) והדיאגנוסטי, כאשר השירות עצמו ניתן במסגרות החינוך בגילאי הגן, בית ספר יסודי, חט"ב ותיכון, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד. הפנייה לפסיכולוג המסגרת החינוכית הינה דרך הצוות החינוכי ובמקרים חריגים בפנייה ישירה דרך מזכירת מ.י.ה. כמו כן, יכולים תושבי העיר לפנות למ.י.ה – שירות פסיכולוגי משלים  הנותן מענה של טיפולים ואבחונים פסיכולוגים פרטיים בתשלום מופחת ביחס לשוק הפרטי.

אריה ברנע, מנהל תיכון מקיף יהוד. צילום: ניר שמיר
אריה ברנע, מנהל תיכון מקיף יהוד. צילום: ניר שמיר

המחסור באנשי ונשות הוראה הוא אתגר ארצי. כיצד העירייה מתמודדת עם אתגר זה? האם כל התקנים במוסדות החינוך בעיר אוישו?

כידוע, האחריות על איוש משרות היא של משרד החינוך. יש לנו בעיר פערים קטנים מאד באיוש, ואנחנו פועלים יחד עם משרד החינוך למציאת פתרונות. להערכתנו, בסמוך לחגי תשרי כל התקנים יאוישו.

הפערים הקיימים אינם כאלו שפוגעים ביכולת של כל אחד מבתי הספר לפתוח את שנת הלימודים.

מעבר לשכר, מה העירייה עושה כדי לחזק את מעמד המורה, להעניק כלים לפיתוח מקצועי ולשמור על המוטיבציה של הצוותים החינוכיים לאורך השנה?

אגף החינוך פועל לקידום הפיתוח המקצועי של המורים. אנחנו בימים אלה ממש בשלבי הקמת קהילה של מו"פ שתעסוק בכל צרכי המורים החל מכיתות היסודי, אשר תלווה מקצועית על ידי מיטב אנשי החינוך בארץ.

לאור המצב הביטחוני, כיצד שודרגו ושופרו סידורי הביטחון והאבטחה בבתי הספר ובגנים בעיר?

כל גני הילדים ובתי הספר נעולים במהלך יום הלימודים, עם מערכת אינטרקום המחוברת לשערים בגני הילדים ולחצן מצוקה המחובר למוקד העירוני בכל מוסדות החינוך. לצד זאת, הסייעות עם הגעתם לגן בכל בוקר מבצעות סריקות בחצר ובמבנה.

בבתי הספר יש שומר חמוש בכניסה לבית הספר שמבצע בידוק לכל אדם המבקש להיכנס לבית הספר וכן שומר נוסף בבתי הספר בהם מבוצעות עבודות בנייה

צוותי אגף הביטחון הכוללים קב"טים וסייר מוסדות חינוך, מסיירים במהלך היום בין כלל מוסדות החינוך בעיר ומבצעים סריקות יזומות במוסדות החינוך במהלך ימי הלימודים. לכך יש להוסיף את העובדה כי כלל המרחבים המוגנים והמקלטים במוסדות החינוך נבדקו ונמצאו תקינים ועומדים לשימוש התלמידים והצוות.

מהי מדיניות העירייה בנושא הכלת תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל, ואילו משאבים מוקצים לשם כך?

בכל אחד מבתי הספר בעיר, יש תלמידים רבים שמשולבים בכיתות הרגילות. אגף החינוך נמצא בקשר עם מתי"א שמשמש מסגרת תומכת של משרד החינוך לתלמידים עם צרכים מיוחדים.

בהתאם לצרכים נבנית תוכנית כוללת המשלבת מענה של שפ"ח – שירות פסיכולוגי חינוכי, ומענים של אנשי טיפול פרא-רפואיים: קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק וכדומה. בד בבד עם מענים פדגוגיים-לימודיים.

עיריית יהוד-מונוסון היתה העיר הראשונה להקים את מחלקת הגיל הרך מגיל לידה ועד גיל 3 שנים, עוד בטרם נכנס לתוקף "חוק המעונות" והוקם מרכז התחל"ה שמייצר תכנים חינוכיים רבים לפעוטות, פעילויות והרצאות להורים ולצוותים במעונות.

בעיר 19 מעונות בפיקוח של מנהלת המחלקה, אשר נותנת דגש רב לאיתור מוקדם כבר בשלב הגיל הרך. בזכות זאת ההורים מתחילים בטיפול בשלב מוקדם שמסייע בצמצום הפערים ומאפשר שילוב הילדים בדרך הנכונה ביותר בשלבי הגן וטיוב הקליטה במערכת החינוך הרגילה.

כיצד אגף החינוך רואה את תפקיד ההורים כשותפים במערכת החינוך, ואילו ערוצי תקשורת והידברות קיימים עבורם מול המערכת העירונית?

להנהגת ההורים העירונית דלת פתוחה באגף החינוך ובפני כל אחד מהנהלת העיר. ההורים אינם הצד השני של המתרס, אנחנו פועלים תמיד בשיתוף פעולה ורואים לנגד עינינו את טובת הילדים והילדות. מתקיימים מפגשים ושיח שוטף. כל פנייה ישירה אל משרדי האגף זוכה ליחס ומענה ענייני.

החינוך הבלתי פורמלי (תנועות נוער, חוגים, מרכזים קהילתיים) הוא חלק משמעותי בחיי התלמידים. כיצד מתבצע החיבור בין מערכת החינוך הפורמלית לזו הבלתי פורמלית בעיר?

אנחנו ממשיכים בתהליך של הידוק החיבור בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי בעיר, על-ידי כניסה של תנועות הנוער לבתי הספר, מדריכי הכנה לצה"ל ופעילויות אחר הצוהריים בשני מרכזי הנוער בעיר. במהלך הקיץ פתחנו מועדון נוער נוסף בסמוך לבית ספר הרצל, ובכוונתנו להרחיב את פעילותו בצורה משמעותית בשנת הלימודים הקרובה.

אמנון סעד- ראש עיריית יהוד מונוסון. צילום: ניר שמיר
אמנון סעד- ראש עיריית יהוד מונוסון. צילום: ניר שמיר

אם היית צריך להגדיר יעד אחד מרכזי, שהשגתו בסוף שנת הלימודים תשפ"ו יגדיר אותה כשנה מוצלחת עבור מערכת החינוך בעיר – מה הוא היה?

לאגף חינוך נוער וספורט יש מספר יעדים עבור מערכת החינוך לשנה"ל הקרובה, ובהתאמה כמובן לשכבות הגיל השונות. הרחבת הפעילויות בנושא חלל, מדעים, AI וקשר ישיר עם התעשייה והחיבור למוסדות החינוך הינו חשוב ומוגדר כמטרה ויעד לשנה זו.

אולי יעניין אותך גם: פסטיבל הבירה חוזר ליהוד-מונוסון עם הופעות של רביד פלוטניק, מוש בן ארי ועוד

פסטיבל בירה ביהוד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ראש העיר יוסי ברודני אירח את שירה גרוס זוכת מדליית כסף באולימפיאדה הבינלאומית לביולוגיה. צילום: דוברות גבעת שמואל

ראש העיר יוסי ברודני אירח את שירה גרוס, זוכת מדליית כסף באולימפיאדה הבינלאומית לביולוגיה

תפריט נגישות