יום ראשון , דצמבר 15 2019
דף הבית / מדורים / החופש הגדול – הזדמנות למינוף העסק הקטן

החופש הגדול – הזדמנות למינוף העסק הקטן

הקיץ החם מקפיא חלק ניכר מהפעילות העסקית של העסקים הקטנים. אבל, בניגוד לתפיסה הרווחת שחודשי החופש הגדול, חלשים מבחינה עסקית, סבור אייל פז, מומחה בייעוץ לעסקים, כי חודשים אלה יכולים להוות מנוף לקידום העסק שלכם.

בנינים

גם אם אתם לא עוסקים במכירת בגדי ים, גלידות ושייקים קרים, אתם עדיין יכולים ליצור את ההזדמנות העסקית ולהתאימה לחודשי הקיץ. אז איך הופכים את הפעילות העסקית בקיץ לפעילות מניבה ומכניסה, לפחות כמו בשאר ימות השנה?


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" info@ononews.co.il


אייל פז משתף אותנו בהמלצותיו:

  1. תכנון – היא מילת המפתח להצלחה בעסקים בכלל ובחופשת הקיץ בפרט. תכננו את שנת הפעילות קדימה. קבעו מראש מתי העובדים שלכם ייקחו את ימי החופשה שלהם. תאמו את ימי החופשה עם העובדים, כך שלא כל העובדים ייצאו לחופשה באותו תאריך. היערכו מבחינת ביצוע המטלות ודאגו לתאם מי עושה מה. במידת הצורך, היעזרו בעובדים זמניים או בשירותים שאותם ניתן לרכוש כדוגמת מענה טלפוני חיצוני .
  2. הגדירו כללים ברורים – החליטו מהן שעות הפעילות של העסק בחופש. ידעו את הלקוחות וגם את העובדים.
  3. מבצעים ומתנות – מבצע הוא אחד הכלים החזקים ביותר להגדלת המכירות. הודיעו מראש ללקוחותיכם על המבצע המתוכנן, מהם המוצרים שיהיו במבצע ומה יהיה משך המבצע. באותו מעמד הציעו מוצר עוגן שתרצו להחדיר ללקוחות, כמוצר התנסות במתנה. הלקוחות המרוצים יפיצו הלאה את הבשורה, לקהלים פוטנציאלים.
  4. שיתופי פעולה והטבות – צרו שיתופי פעולה עם עסקים אחרים והציעו שוברי הנחה והטבות, כך שגם בעלי העסקים ייצאו נשכרים ובוודאי הלקוחות.
  5. הציעו מוצרים ושירותים ייחודיים לקיץ – זה הזמן לחדש ולשדרג. בררו את צרכי הלקוחות ויצרו מוצרים ושירותים על פי הצורך.
  6. נראות – דאגו לייצר מסרים וויזואליה שישדרו קיץ, אם ביצירת מסרים פשוטים וקלילים לקידום מוצר, או בעיצוב חלון הראווה, בצבעים ואפילו במוסיקה.
  7. הלקוח הוא המלך – תמיד, אבל בקיץ בפרט! דאגו ליצירת חוויית לקוח. הסדרי חניה (במיוחד בימות הקיץ הלוהטים), מיזוג בטמפרטורה נוחה, שלא תקפיא מצד אחד ומצד שני שלא תיצור אוויר דחוס, היו אדיבים מתמיד (החום גורם לאנשים להיות עצבניים וחסרי סבלנות), התייחסו לכל לקוח שנכנס, כשיש תור. גם ברמיזה, כמו מבט או חיוך, הלקוח יודה לכם ויעריך אתכם.
  8. Overbooking (רישום יתר) – לא רק בחברות התעופה! גם אם אתם הוא העסק, מטפל, מאמן, מדריך, קוסמטיקאית, פדיקוריסטית, קבעו תור ללקוחות בהפרשים של רבע שעה, כך שאם לקוח נאלץ לבטל, מה שעלול לקרות במיוחד בקיץ, אתם כבעלי עסק לא תיפגעו כלכלית. במידה ואכן כולם יגיעו וייאלצו להמתין בתור – הציעו להם הטבה.

אייל פז, הוא מומחה בייעוץ לעסקים. בעל תואר בניהול. מעל  25 שנות ניסיון בעבודה עם החברות והעסקים המובילים במשק הישראלי, והכשרת אנשי עסקים בהדרכות ובסדנאות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כתובה

כתובה? זה לא רק לפרוטוקול