הי מתוק איך היה בגן?
היה כיף חנה הגננת לימדה אותנו על ירושלים
ובחצר שיחקתי עם אלה
ומה עוד עשיתם?
למדנו ש… האילן הוא עץ וגם שם
אמא את יודעת, לירון שיחק איתי היום
ויפית נתנה לי להיות ראשון…
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
איזה הורה לא שואל את ילדו איך היה בגן או בבית הספר ואיך עבר עליו יומו?
לנו ברוב המקרים קשה לדלות מידע מהילד ובשביל זה
לנו יש מחברת קשר
זו מחברת שכל עיקרה שהצוות
בדרך כלל איש מקצוע (גננת, מחנכת) או המשלבת ( שעליה נרחיב בהמשך)
כותבים לנו ההורים מה עשה הילד
ואיך עבר עליו היום
למרות שלמחברת זו יש תפקיד חשוב
רוב אנשי המקצוע לא מתייחסים אליה
ומעדיפים לכתוב משפטים לקונים כמו: הילד עבד יפה
היא שיחקה במתקני החצר
או שבכלל לא כותבים בה והיא נשארת ריקה
למרות שמה מחברת קשר
אין בכלל קשר
יש שיעדיפו את המייל
אך המייל מאד דומה למחברת
בחוסר השימוש הנכון בו.
המחברת הזו או המייל (תלוי בצוות)
היא כלי מאד חשוב בשבילנו ההורים
לפעמים היא הקשר שלנו עם הילדים שלנו.
לא כולם יכולים לספר איך היה בגן, איזה פעילות עשו
ואם היה להם כיף להיות שם
בנוסף לאינדיקציה על חברים וקשיים שחוו במהלך היום
לנו זה הקשר כמעט היחיד עם הילד
ולא עם הצוות כמו שרבים חושבים
מחברת קשר היא בשביל להעביר הודעות
היא כמו הפה של הילדים שלנו
דרכה אנחנו יכולים לשאול אותם שאלות מכוונות ולתקשר עם ילדינו
לדעת כמעט כמו כולם איך עבר עליהם היום.
המשלבת היא המקשר בין הילד לסביבה
היא צריכה להבין את מה שהוא לא אומר
להבין למה הוא מתכוון
היא צריכה לדעת לשאול שאלות נכונות ולכוון לתשובה
היא לא מנחשת, או חושבת שהוא התכוון
היא צריכה לדעת שזו באמת הכוונה של הילד
המשלבת היא כמו קביים
היא עוזרת לילד להגיע מנקודה לנקודה
ולהשלים תקשורת.
היא צריכה להיות שם תמיד בשביל הילד
קשובה חמה ואמפטית.
חשוב לזכור:
שכל הצלחה קטנה כמו גדולה של הילד
היא גם הצלחה שלה
אני יודעת
לפעמים הדרישות שלנו ההורים נראות מוגזמות
אך בשביל ילדינו מדובר בהנגשה
בהבדל בין להיות חלק מהשיחה לבין להיות השיחה
בהבדל בין שילוב מוצלח לבין שילוב כושל.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]