נכנסתם לרכב בבוקר, התחלתם לנסוע ואתכם בכבישים עוד רכבים אחרים מסביב. בנסיעה הזאת, אחת מיני רבות, הצפיפות והזיהום שיצרתם גדולים וגורמים נזק סביבתי לטווח הארוך. אתם יודעים את זה, אלה שמסביבכם יודעים את זה, אבל כולם ממשיכים כרגיל. אז מה כבר יכול להשתנות?
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
מסתבר שאפשר גם אחרת. אתם עדיין יכולים לנסוע ברכב שלכם, אבל רכב שלא מזהם ולא מרעיש. כן, מדובר ברכב חשמלי והוא זמין עכשיו יותר מתמיד. לא מדובר במשהו ניסיוני או יקר, מדובר ברכב של העידן התחבורתי הבא והשימוש בו רק הולך וגובר.
בשוקי הרכב הגדולים בארצות הברית, אירופה ואסיה, כמות הרכישות של רכבים חשמליים רק עולה כל שנה וניכר שמתחיל שינוי בהרגלי הצריכה המסורתיים של הקונים. מה סוד הקסם של הרכבים הללו? העובדה שהרכבים לא מזהמים את הסביבה ונוחים לתפעול, כמו גם עוצמתיים ומאובזרים במיטב הטכנולוגיה, היא שהופכת אותם לפופולריים בעולם כולו.
גם הנתונים הפיננסיים של יצרניות הרכב בהתאם: חברת טסלה, יצרנית מובילה של רכבים חשמליים, נהנתה בשנה האחרונה מקפיצה של למעלה משש מאות אחוזים במניה שלה ושווי החברה כיום יותר גבוה מפולקסווגן, טויוטה, פורד, הונדה וג’נרל מוטורס ביחד. גם המניה של חברת Nio הסינית, יצרנית הרכב הגדולה, קפצה בלמעלה מאלף וחמש מאות אחוזים וזה בשנה של קורונה ורק שתי חברות מכלל יצרניות הרכב.
יצרניות הרכב מצדן, מרוויחות מהמהפכה החשמלית פעמיים: גם מהמכירות העולות וגם ממוניטין חדש של חברות ירוקות יותר שדואגות לסביבה באופן שונה מבעבר, דבר שמביא קהל קונים צעיר יותר שמודע לבעיות האקלימיות ורוצה שינוי. חוץ מזה, יצרניות הרכב כפופות להגבלות וקנסות אם הן ימשיכו לזהם, כך שהאינטרס שלהן לייצר ולמכור רכבים חשמליים גובר.
במדינות רבות, פלח השוק החשמלי הפך לדומיננטי וממשלות שהשכילו לחזק ולעודד רכישת רכב לא מזהם, נהנות כבר עכשיו מעלייה במכירות שלו. בנורווגיה למשל, למעלה ממחצית הרכבים שנמכרים הם חשמליים ומדינות אחרות הולכות בעקבותיה עם אחוזי מכירות לא קטנים כלל.
אנליסטים צופים שבשנים הקרובות מספר הרכבים החשמליים רק יעלה ויצרניות הרכב שמשקיעות מיליארדים בתכנון ובייצור שלהם, יתאמצו יותר כל שנה כדי לספק את הביקוש אליהם. כן, המהפכה החשמלית כבר התחילה וצפויה להתרחב עוד ועוד כשבמקביל יחולו הגבלות על רכבים המונעים בבנזין, כך שבעוד כמה שנים, כל הרכבים החדשים לקניה יהיו חשמליים.
חוץ מייצור רכבים, יצרניות הרכב שוקדות גם על הקמת תשתיות מתאימות. הכוונה היא לעמדות טעינה חשמליות שבעזרתן טוענים את הרכבים באמצעות כבל המתחבר לשקע חשמלי. במקומות שבהם התקינו עמדות טעינה והפרישה שלהן היתה רחבה, שם רכשו יותר רכבים חשמליים. הדבר הגיוני. מי שנוהג על הכביש, רוצה כמה שיותר נוחות בנהיגה ובתפעול וכשיש לו את האפשרות הזאת, הוא יבחר בה בקלות.
גם בישראל יש רכבים חשמליים והם זמינים לרכישה כבר עכשיו. יש דגמים שמתאימים לכל צורך, החל מרכב קטן ועד לרכבים משפחתיים, רכבי שטח ורכבי יוקרה, כולם חשמליים ועוצמתיים. המחיר שלהם כאן הוא מעט גבוה ביחס לדגמים רגילים, אך ראוי לזכור שהתחזוקה השוטפת של רכבים חשמליים זולה יותר מאחר שיש להם פחות רכיבים מכניים כך שלטווח ארוך, הדבר משתלם. בנוסף, בעוד שהמיסים על רכבים רגילים עומדים על כשמונים אחוזים, המיסים על רכב חשמלי הם בגובה של עשרה אחוזים בלבד.
ולא רק רכבים. גם בתחום התשתיות ישראל מתפתחת. אמנם כבר ישנן עמדות טעינה חשמליות הפרוסות ברחבי הארץ, אך השנה משרד האנרגיה הקים עוד עמדות טעינה, כולל עמדות מהירות שמקצרות את זמן הטעינה ומאפשרות חיסכון בזמן. במרכזי קניות, כבישים גדולים, מקומות ציבוריים וחניונים- בכל אלה מוקמות עוד ועוד עמדות טעינה ובשנים הקרובות נראה הרבה מהן ונוכל ליהנות מנסיעה שקטה ואיכותית יותר.
תוכלו למצוא מידע נוסף ב-EV Magazine
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]