יום חמישי , מאי 16 2024
דף הבית / מדורים / המומחים / טיפים לתקשורת נכונה בין מטפלים לבין קשישים

טיפים לתקשורת נכונה בין מטפלים לבין קשישים

תקשורת יעילה בין מטפלים לבין מטופלים, מגדילה את הסיכויים להשגת תוצאות חיוביות. כאשר מטפלים בחולים מבוגרים, חשוב אפילו יותר לגבש תקשורת מועילה ובריאה בין הצדדים

בסט לינקס pixabay
צילום: pixabay

בבחירת חברת סיעוד לטיפול באנשים שאתם אוהבים, עליכם לוודא שהמטפלים והמטפלות שעובדים בחברה מבינים את החשיבות של תקשורת, ויודעים כיצד ליצור מערכת יחסים טובה עם קשישים. על מנת שזה יעבוד, עליהם להקדיש זמן להבנת התנאים והנסיבות הייחודיים לכל מטופל ומטופלת.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אחרי שאתם בוחרים חברה, והיא מספקת לכם מטפל או מטפלת, כדאי לבחון אותם על פי הדברים הבאים.

הם משתמשים בשפת גוף נכונה

תנוחת ישיבה, ישירות מול המטופלים, משפרת את התקשורת על ידי הפחתת הסחות דעת ושליחת המסר שהמטפלים ממוקדים לחלוטין באנשים שמולם. חשובה גם שמירה על קשר עין, לא רק מטעמי כבוד, אלא כי הוא מאפשר למטפלים להכיר היטב את תווי הפנים של המטופלים ולזהות סימנים.

הם סבלניים

נותני טיפול חייבים לגלות סבלנות בעת טיפול בקשישים. לפעמים, הם צריכים לחזור על אותן מילים מספר פעמים, לפני שהמטופלים מבינים את המסר במלואו. אם תקשורת מצריכה חזרות רבות, על המטפלים להאט את דיבורם ולדבר ברור יותר עד שהמטופלים יוכלו להבין.

עליהם גם להבין, שלאנשים מבוגרים עשוי לקחת יותר זמן להגיב במהלך שיחות.

הם מתייחסים בכבוד הראוי

כולם יודעים כמה חשוב לכבד אנשים מבוגרים, אבל החשיבות גדולה עוד יותר כאשר מטפלים בהם. מטפלים צריכים לזכור שלקשישים עשויות להיות דעות שונות לגבי נושאים עכשוויים, ולהכיר גם בדעתם. הכרה זו יכולה לעזור לגשר על פערי דורות במהלך התקשורת.

הם מקשיבים בצורה פעילה

כאשר מטפלים בקשישים, חשוב להקשיב באופן פעיל למילים שלהם, ולזכור שזה התפקיד שלהם להקל על הבעת הצרכים של המטופלים. המטפלים צריכים להשתמש בתנועות גוף, כגון הנהונים חיוביים, כדי לאשר שהם שומעים ומבינים, מבלי להפריע לשתף הדיבור.

אם המטפלים לא מצליחים להבין מה המטופלים מנסים לומר, עליהם לשאול שאלות הבהרה.

הם משתדלים ליצור קשר אמיתי

כדי לבנות קרבה בין הצדדים, המטופלים צריכים להשתדל ליצור אינטראקציות חיוביות. זה מתחיל בכך שהם מציגים את עצמם, ממשיך בשיתוף לגבי חייהם הפרטיים (כל עוד הם מרגישים עם זה בנוח) ומגיע עד יצירת מערכת יחסית קרובה.

הם כנים ואמיתיים

כדי לבסס תקשורת טובה, צריך להניח את היסודות. אחד מהיסודות החשובים ביותר הוא אמון, ואותו ניתן להשיג רק על ידי כנות מלאה. אנחנו חייבים לסייג את זה, כי מן הסתם יש דברים שמטפלים משאירים לעצמם, משיקולים מקצועיים, וזה בסדר גמור.

ובכל זאת, כל עוד המטפלים בוחרים לשתף, עליהם לעשות את זה בצורה כנה וללא חצאי אמיתות.

הם מתאימים את עצמם למצב

הסחות דעת, אשר נובעות מליקויים קוגניטיביים או מאובדן שמיעה, עלולות להקשות על התקשורת. על פי מחקרים, כמעט שליש מהקשישים מעל גיל 65 סובלים מבעיות שמיעה, ורבע מהקשישים מעל גיל 75 מדווחים על בעיות ראייה. מחלות משפיעות על כל מטופל ומטופלת באופן שונה ובדרגות שונות.

הם דואגים לדברים הקטנים

הנוחות הגופנים של המטופלים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של המטפלים, ולשם כך הם צריכים לחשוב על הדברים הקטנים ולגלות יוזמה. נוחות מפחיתה הסחות דעת, אבל לא תמיד קל להשיג אותה, במיוחד במצבים רפואיים קשים.

ספקי טיפול יכולים להבטיח נוחות למטופלים באמצעות מחוות פשוטות, כגון הצעת שמיכה, סוודר או כרית.

הם משתמשים בשפה פשוטה

ככל שהמטופלים מזדקנים, הפיזיולוגיה שלהם משתנה במידה ניכרת. לקוחות מבוגרים עלולים להתחיל לאבד את השמיעה, הראייה או הזיכרון לטווח קצר או ארוך, וזה משנה את האופן שבו הם קולטים ומעבדים מידע. שימוש בשפה פשוטה מקל על קשישים להבין מושגים חדשים.

הם מפגינים אמפתיה

אמפתיה אמיתית בונה קרבה. המטופלים צריכים להרגיש כאילו המטפלים מבינים ומזדהים עם דאגותיהם. כדי להעביר את הסנטימנט הזה, על המטפלים להכיר בקשיים ולהבין את המשמעויות שלהם.

תקלות בתקשורת עלולות לייצר תוצאות לא מועילות, או לגרום לטיפול להיכשל לחלוטין.

לסיכום

בין אם עבור ההורים שלכם או אנשים אחרים שאתם אוהבים, כמובן שאתם רוצים להשיג את הטיפול הטוב ביותר. זה מתחיל בבחירת חברת הסיעוד והמטפל או המטפלת המתאימים ביותר. מקווים שהטיפים שלנו יעזרו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ביי פוסט. צילום: freepik

מהו בית חולים לכלבים

תפריט נגישות