כשאני אומר שאני מצלם אוכל, אנשים מחייכים. יש מי שזורק בדיחה על "עבודה טעימה", אחרים שואלים אם אני לא נהיה רעב במהלך הצילומים. אבל מעטים מבינים שאני לא רק מצלם מנות. אני עוזר למסעדות להרוויח יותר.
כי בעולם המסעדנות של היום, הרושם החזותי הוא שקובע. לפני שמישהו מזמין מנה, הוא קודם כל אוכל בעיניים. כלומר, התמונה לא רק צריכה להיות יפה – היא צריכה לעורר תיאבון. לגרום לאדם לפתוח תפריט, להזמין, להגיע.
תחשבו איך אנשים בוחרים היום.
הם פותחים אתר, אפליקציית משלוחים או אינסטגרם, מדפדפים, לא קוראים את השמות, לפחות לא בהתחלה. מסתכלים. וההחלטה מתקבלת תוך שניה. ובתוך השניה הזו התמונה קובעת הכל. הצבע, התאורה, הזווית, התחושה. היא יוצרת דחף של "בא לי", או שלא. המנה יכולה להיות מצוינת, אבל אם היא מצולמת בצורה משעממת, כהה, לא מגרה, היא פשוט לא תיבחר. ואתם תפסידו לקוח.
אותו הדבר קורה גם בתפריט פיזי.
האדם יושב במסעדה, מחזיק תפריט ביד. עשרות שמות, תיאורים, מחירים. והוא רעב, אבל לא בטוח מה בא לו. ואז העין נמשכת לתמונה מגרה, צבעונית, אמיתית. לרוב, זו תהיה הבחירה. במקומות שבהם יש תמונות לצד חלק מהמנות הלקוחות נוטים לבחור דווקא בהן. כי תמונה טובה מפשטת את ההחלטה, מפחיתה ספקות, ויוצרת ציפייה חיובית. היא כאילו אומרת: "אתה הולך ליהנות מזה".
ופה בדיוק ההבדל בין "תמונה בשביל לצאת ידי חובה" לצילום מקצועי.
אני לא בא עם טלפון. אני מגיע עם מצלמה, תאורה, רקעים ועם הבנה עמוקה של איך לגרום לאוכל להיראות כמו שהוא מרגיש. טריות, קריספיות, חום, עסיסיות. איך להראות את האדים שעולים מהסטייק, את המרקם של הפסטה, את הרכות של הקינוח. זו לא קסם – זו מיומנות.
אבל הכי חשוב – אני לא מצלם צלחת. אני מצלם רעיון.
רעיון שמאחורי המנה יש שף, סיפור, מסר. שהמקום שלכם שונה, שהתפריט שלכם לא כמו כולם. התמונות שלי לא רק מראות, הן מושכות את האנשים הנכונים. כאלה שמתחברים למה שאתם עושים. זו הדרך הכי ישירה לבנות תדמית לא עם מילים ריקות, אלא עם רושם ויזואלי חד וברור.
לבעל מסעדה, צילום אוכל מקצועי הוא לא עניין של "שיהיה יפה". זה עניין של רווח.
- קודם כל תמונות טובות עובדות לאורך זמן. תמונה אחת בתפריט, באתר או באפליקציה יכולה להביא עשרות או מאות הזמנות.
- שנית – צילום איכותי בונה סגנון אחיד. כך שמי שרואה אתכם בלינק, בפרופיל או במודעה זוכר אתכם. אתם הופכים למותג שאפשר לזהות.
- ושלישית – זה מקל על כל שאר הצוות: הסושיאל, המעצב, מנהלי ההזמנות. כשיש חומר טוב לעבוד איתו, אז הכל רץ יותר חלק.
אני לא טוען שבלעדיי זה לא יעבוד. אבל איתי זה יעבוד יותר מהר, יותר מדויק, ויותר טעים.
כי לאוכל יש פנים. ואת הפנים האלה צריך לדעת להראות.
אלכס דונין צלם מזון מקצועי
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]