יום שישי , אוקטובר 25 2024
דף הבית / מדורים / המומחים / דור העתיד בפעולה: מדוע כל אדם צעיר צריך להתנדב?

דור העתיד בפעולה: מדוע כל אדם צעיר צריך להתנדב?

הזדמנות לתרום ולהשפיע: חשיבותה של התנדבות בגיל ההתבגרות

בסט לינקס אמיר סובול – סיוע בהתקנת מחשבים לגמלאים ובניית סוכות 2024 resized_image_1729664581113_2941
אמיר סובול - סיוע בהתקנת מחשבים לגמלאים ובניית סוכות 2024. צילום: אמיר סובול

אמיר, סיימת תיכון בהצלחה. לאן המשכת?

אני אמיר סובול, בן 19.5 שנים. לפני כחצי שנה סיימתי בהצלחה את לימודי התיכון והחלטתי להתחיל במסלול ההכנה הקדם-צבאית, הידועה בשם “מכינת אמית המר” הממוקמת בעיר רחובות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


במסגרת מכינה זו, אני צובר ידע והכשרה מקצועית בתחומים הרלוונטיים לשירות הצבאי המצופה ממני. בעוד כשנתיים, אני צופה להתגייס לחיל האוויר בתפקיד של הנדסאי, מתוך מחויבות לתרום לביטחון המדינה ולהגשים את שאיפותיי המקצועיות.

מהלך זה מהווה עבורי צעד משמעותי בדרכי האישית והמקצועית, המשלב הכשרה אקדמית והתנסות מעשית לקראת השירות הצבאי ולקראת הצטרפות לשוק התעסוקה בעתיד.

הבנתי שאתה מתנדב בפרויקט בנק הזמן?… מה פועלך שם?

אני גאה להיות מתנדב במיזם “בנק הזמן”, שם אני תורם מזמני הפנוי לאנשים הזקוקים לסיוע ועזרה. במהלך השבוע שקדם לחג הסוכות, יזמתי פרויקט מיוחד לבניית סוכות עבור אנשים מבוגרים, כוחות הביטחון והשנה אף הרחבתי את המעגל לכלל נשות המילואים בעיר גבעת שמואל.

הפרויקט זכה להצלחה רבה, הודות לשיתוף הפעולה ההדוק עם העירייה, שסייעה בפרסום והנגשת המיזם לתושבים. בסופו של דבר, הצלחתי לבנות 35 סוכות עבור משפחות ברחבי העיר, ומשתדל להעניק להן את החמימות והאושר המאפיינים את חג הסוכות.

זו הזדמנות נפלאה להעניק מזמני ומאמצי לטובת הקהילה, ולהנכיח את ערכי החברה הישראלית של ערבות הדדית והתנדבות. אני גאה להיות חלק מפרויקט זה ומחויב להמשיך ולתרום ככל שאוכל לרווחת הפרט והקהילה.

בנוסף גם לקחתי חלק פעיל בפרויקט חשוב נוסף שהתקיים בתקופת החגים, במסגרת תוכנית “מתחשבים” של העירייה. במסגרת זו, הרכבתי מחשבים נייחים עבור אוכלוסיית הגמלאים בשכונת הגבעה, וכן סיפקתי להם הדרכה והסברים מפורטים לגבי הפעלת המכשירים ושימוש יעיל בהם.

פרויקט זה, שמטרתו להנגיש טכנולוגיה מתקדמת לאוכלוסיות מבוגרות, תרם רבות להעצמת הקשר החברתי ולשיפור איכות החיים של הנהנים ממנו. בתור בחור עם ידע בטכנולוגיה הייתה לי הזדמנות נדירה להעביר את הידע והמיומנויות שלי לטובת האוכלוסייה הוותיקה, ובכך לסייע להם להתמודד עם האתגרים הטכנולוגיים של העידן המודרני.

השקעתי רבות בהבנת הצרכים הייחודיים של הגימלאים, על מנת להתאים את ההדרכה בצורה מיטבית ונגישה עבורם. חוויית ההתנדבות והתרומה לקהילה הייתה משמעותית עבורי, והותירה בי תחושת סיפוק והגשמה עצמית.

בוא נדבר על ארגון ידידים…

בתקופת החגים ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה קיבלתי על עצמי שאני יוצא לסייע לאנשים במסגרת ארגון “ידידים”. מדי יום, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לתוך הלילה, יצאתי לחלץ לאנשים שנתקעו עם רכביהם בדרכים. במסגרת זו, טיפלתי במגוון רחב של מקרים, מחילוצי פנצ’רים, דרך התנעת רכבים ועד לפתיחת רכבים שננעלו בטעות.

במהלך שבועיים אלו, הצלחתי לטפל ביותר מ-150 קריאות לעזרה, תוך כדי התמודדות עם לוח זמנים עמוס ומאתגר. למרות העומס, הצלחתי לבצע את כל המשימות בצורה מקצועית ויעילה, תוך שמירה על רמת שירות גבוהה לכל הפונים.

בסט לי נקס אפליקציית “ידידים” במשתמש של אמיר סובולresized_image_1729664581114_4636
צילום: אפליקציית “ידידים” במשתמש של אמיר סובול

כשכולם ציינו 365 יום למלחמה מה אתה עשית?

ביום ה-365 למלחמה, אני גאה לבשר כי קיבלתי על עצמי אתגר אישי משמעותי – לסיים 365 פעולות חילוץ, מטעם ארגון “ידידים”.

הפעולות כללו טיפול במגוון רחב של מקרים, כגון: תיקון פנצ’רים, סיוע בהתנעת רכבים, ואף חילוץ חירום מתוך מעליות שנתקעו. כל זאת, במטרה לספק סיוע מקצועי ומהיר לנזקקים, ולהעניק להם תחושת ביטחון ונוחות בעת הצורך.

הצלחתי להשלים את האתגר הזה בזכות המסירות, המקצועיות והנכונות לעזור לצוות המתנדבים המסור של ארגון “ידידים”. מעשה זה ממחיש את המחויבות העמוקה שלנו לשרת את הקהילה ולהיות שם עבור הזקוקים לעזרה, בכל עת ובכל מצב.

יש לך עסק הנקרא א.ס הגברה ותאורה איך שילבת אותו בתוך כל התנדבויות המופלאות שלך?

אני מנהל עסק בתחום הגברה ותאורה לאירועים מגוונים. במשך השנים זכיתי לספק שירותי הגברה ותאורה מקצועיים למגוון אירועים חשובים, מהמסורתיים ועד לאלה המעניקים חוויה ייחודית למשתתפים.

בין חילוץ לבניית סוכה, המשכתי לנהל את העסק וקיבלתי מספר רב של אירועים כמו שמחת בית השואבה, אירוע מסורתי המושך קהל רב, וכן הרצאות של רבנים מובילים לקראת יום הכיפורים והגברה לחזנים בסליחות. הצלחתי לשלב בצורה מיטבית בין העבודה המקצועית שאני כל כך אוהב לבין מעורבות התנדבותית למען הקהילה.

השירותים שאני מספק פרוסים על פני מגוון רחב של אירועים, החל מטקסי בר מצווה ובריתות, דרך הרצאות, ימי הולדת וחינות. בכל אלה אני מבטיח חוויה אודיו-ויזואלית מושלמת, המעצימה את האווירה ומעניקה לאירוע זיכרון בלתי נשכח.

מה המסר שלך לנערים בגיל שלך?

התנדבות היא מעשה חשוב ומשמעותי, המעניק ערך רב לפרט ולקהילה כאחד. היא מעצימה את הנפש ומעניקה סיפוק רגשי עמוק, תוך תרומה ממשית לרווחת הזולת.

מחקרים מראים, כי “פעילות התנדבותית תורמת לשיפור בריאותם הנפשית והפיזית של המתנדבים, מעלה את הביטחון העצמי ומעניקה תחושת מטרה והגשמה עצמית. היא מחזקת את הקשרים החברתיים והמעורבות בקהילה, מעניקה תחושת אושר ומשמעות.”

בנוסף, אני ממליץ בחום לכל אדם לצאת ולהתנדב, בתחומים שונים המתאימים לו – החל מפעילות אריזות מזון ועד לסיוע לכלל האוכלוסייה. זוהי הזדמנות נפלאה לתרום מזמנכם ומכישוריכם לטובת הכלל, תוך קבלת תרומה אישית משמעותית.

אנחנו דור העתיד של המדינה שלנו!!!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

2149100183 ביי פוסט FREEPIK

שירותים וטרינריים לבעלי חיים – כל מה שצריך לדעת

תפריט נגישות