יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / בגיל 84 מכין את שמן הזית המשובח

בגיל 84 מכין את שמן הזית המשובח

הטרנד הבריאותי שעובר על כל העולם, הגיע מזמן גם לישראל, ורבים מעדיפים להשתמש בשמן זית, שנחשב כבריא הרבה יותר משאר השמנים. ואיך יודעים אם מדובר בשמן זית אמיתי ולא בחיקוי? "זה פשוט", אומר שמוליק לוין, "שמן זית אמיתי נקרש בקור".

שמן זית לוין

“יש לי גאוות יחידה”, כך אומר שמוליק לוין מ-‘משק לוין’ במושב מזור, המפיק שמן זית איכותי במיוחד, מכרמי הזיתים, אותם הוא מגדל בעצמו, וגם כובש חלק מהזיתים .לשמוליק יש במה להתגאות משום שהשמן מעשה ידיו, ‘קטף’ גם את התואר ופרסים כ-‘שמן זית עדין ונהדר, מסוג לצ’ינו’ בתחרויות רבות, וגם בפרס ראשון בתחרות ‘טרה אוליבו’ היוקרתית, לשנת 2016.
שמן זית לוין


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מדובר בשמן זית מסוג לצ’ינו הטוב בישראל. למי שאינו מכיר, לצ’ינו הוא זן שמקורו בחבל פוליה שבאיטליה. שמן עם טעם עדין ורך, המתאים מאוד למי שאוהב תיבול עדין, נהדר לסלט גבינות גלילי וכתיבול לפסטה עם שום ועגבניות. הזית עצמו מתאים מאוד לכבישה במלח, ולהכנת זיתים מצומקים וכמו כן עקב עמידותו לחום, מעולה לבישול ואפיה. לבד משמן זית, שמוליק גם כובש זיתים עם פלפל חריף, לימונים, מלח ומרכיב סודי אותו הוא אינו מגלה, אבל יש להם טעם נפלא…

שמוליק, אשר עובד יחד עם בנו, יובל, נהנים מאוד מעבודתם. שמוליק הוא חקלאי מזן מיוחד, שהולך ונכחד, עם חיבור מופלא לארץ ולעבודת האדמה. בדצמבר האחרון חגג 84 שנה, והוא אינו נותן לדברים קטנים כמו גיל, או מצב בריאותי, לשבש לו את סדר היום. עובדה- הוא  עושה כושר באופן קבוע, אוכל בריא ועובד במלוא המרץ, ואולי הסוד נעוץ בעובדה, שהוא משלב שמן זית, על בסיס יומי בתפריט… שמוליק:”אני אוהב זיתים ואני אוהב שמן זית, בכל סוגי האוכל, אין מצב לחביתה בלי שמן זית. רותי אשתי צועקת שאני שם ‘המון שמן בסלט’ .בכל בוקר אני משמן את הידים והרגלים, וזה עושה  עור נהדר”.
שמן זית לוין

איך אתה מפיק את השמן? ומה הסיפור על חשיבות מידת החומציות?
“אצירת השמן נעשית בתוך בית בד, אני עושה זאת בבית בד בבית חנן. הרעיון הוא להביא את הזיתים לאחר המסיק כמה שיותר מהר לבית הבד, כך משיגים מידת חומציות נמוכה כמו שאני משיגבין 0.1-0.1.5. (מותר עד דרגה 0.8) אך ככל שהחומציות קטנה יותר, השמן יותר מחליק בגרון…”.

משק לוין – השמן של שמוליק
השחר 5 מושב מזור  054-6499300 
ניתן להשיג גם בחנויות שונות בבקעת אונו:
יהוד: מיני זול בז’ה, סל הירק סוריינו .פירות וירקות לב יהוד.
אור יהודה: הקולה מבגד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות