יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / בגיל 23 – לירי פנחס מתמודדת על תפקיד במועצה

בגיל 23 – לירי פנחס מתמודדת על תפקיד במועצה

פגשתי את לירי, מנהיגה צעירה וכריזמטית, כדי לנסות להבין מה הרקע שמוביל אישה כל כך צעירה, רק בת 23, להיכנס ללב הפוליטיקה המקומית ולהתמודד על תפקיד במועצת העיר.

לירי פנחס
לירי פנחס. תוכן מקודם

חווית ההובלה הראשונה של לירי הייתה שהצטרפה לשבט “משואות” של תנועת הצופים שבעיר. בצופים נשארה מכיתה ד’ ועד י’ב. במהלך השנים, הייתה מדריכה, מרכזת צעירה, והובילה את תוכנית צמי”ד (שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בפעילות).”ההשתייכות לקבוצה של צעירים שמקבלים הזדמנות להדריך ולהנהיג, המשולבת באווירה של משפחה גדולה, מייצרת תחושה אדירה של משמעות“.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לקראת הגיוס לצבא בחרה לירי שוב בקהילה והצטרפה למכינה הקדם צבאית “תבור”. תבור – היא מכינה קדם-צבאית שהוקמה במטרה לטפח עתודת מנהיגות צעירה למדינת ישראל. “במכינה הובילו אותנו שלושה ערכים: אהבת הארץ; שמחה וחתירה למצויינות. במכינה לומדים, שהכל אפשרי. אין סיסמאות ריקות מתוכן. תתאמצי, תלמדי, תעבדי קשה – תצליחי. ערכים אלו מוטמעים בי ומנחים את העשייה שלי מאז ועד היום“.

בצבא, התגייסה לירי לחיל החינוך ושרתה כמפקדת צוות בחוות השומר – בסיס טירונות שמטרתו לקדם אוכלסיות שונות בצה”ל. לחיילים המגיעים לחוות-השומר יש היסטוריה קשה. לרובם, בעיות הסתגלות למערכת, חוויות של כישלון, וחלקם בעלי תיקים-פליליים. “בכניסה לבסיס ניצב שלט גדול עם הסיסמה של המקום: ‘בזכות האמונה באדם’. החוויות, והאנשים שפגשתי שם, גרמו לי להבין שהאמונה באדם היא כוח מניע. האמונה שתמיד יכול להיות יותר טוב, שחייבים לשאוף גבוה יותר ואסור להסתפק במצב הנוכחי, מניעה אותי לפעולה בכל בוקר מחדש.”

 


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות יהוד מונוסון  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו


לירי פנחס. תוכן מקודם
לירי פנחס. תוכן מקודם

לאחר השיחרור מהצבא, חזרה לירי לשבט הצופים בו גדלה – הפעם כרכזת של הצופים. שאלתי את לירי למה בחרה לחזור לתפקיד מורכב זה, הכולל אחריות על כאלף בני-נוער. לדבריה, תנועות הנוער הן קרקע פורייה לפיתוח בני הדור-הצעיר. “בתנועות הנוער חבר’ה צעירים מקבלים הזדמנות להתמודד עם אחריות ולחוות את אתגרי המנהיגות וההובלה. לראות את בני הנוער הנפלאים האלו חולמים ומגשימים, לוקחים אחריות, יוזמים ומתפתחים – זה מדהים ומרגש.”

במהלך השנתיים בהם ריכזה את השבט, נוצר הקשר ההדוק של לירי עם גורמים בעיריית יהוד. “ מהר מאוד הבנו שכדי לקבל את הזכויות הבסיסיות הדרושות כדי לקיים את השבט, נדרש שיתוף פעולה עם הרשות“. אלי גרינמן, סגן ראש העיר, שמע את לירי מדברת בוועדה למניעת שימוש באלכוהול וסמים בקרב הנוער, התרשם מאוד מהדברים שאמרה ומהנחישות שלה, הזמין אותה לפגישה ובהמשך הציע לה להצטרף לנבחרת שלו.

לירי פנחס. תוכן מקודם
לירי פנחס. תוכן מקודם

ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה
לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז


הייחוד של הנבחרת שלנו הוא בהרכב האנושי. כל אחד ואחת מחמשת חברי הנבחרת בא במטרה לשנות ולתרום. לכל אחד מהחברים רקע נרחב בתחום שבו הוא רוצה להשפיע וכולנו נטולי אינטרסים פסולים. כניסה לפוליטיקה מוניציפלית יכולה להיות דבר מרתיע, במיוחד לבחורה בגילי. אבל הידיעה שיש מאחורי אנשים בעלי ניסיון עשיר וכוונות טובות, נותנת לי ביטחון מלא בדרך. פוליטיקה היא לא מילה גסה ואסור שצעירים יפחדו מזה ולעיתים היא הדרך היחידה להוביל שינויים משמעותיים“.

לירי פנחס. תוכן מקודם
לירי פנחס. תוכן מקודם

לדבריה של לירי השינוי מתחיל בצעדים קטנים ובטוחים. כל שצריך לטענתה הוא תשומת לב ורצון. הצעד הראשון לדבריה יהיה הקמת אגף צעירים ונוער שווה ערך לשאר האגפים בעירייה ומתוקצב בהתאם. באגף יעבדו רכזי תחומים אשר יעסקו בגיוס משאבים, הקמת מרכז הצעירים ויצירת מערכת הוליסטית המחברת בין מערכת החינוך הפורמאלית לבלתי פורמאלית.

“דיור מוזל, עבודה מועדפת, מערך שיעורים פרטיים מסובסדים, גורם מקצועי שיקשר בין בני הנוער לצה”ל וימקסם את הפוטנציאל שלהם, מרכזי בילוי עם מסעדות וברים- כל אלו הם לא חזון מופרך ולא סיסמאות רחוקות. אלו צעדים אפשריים שיקרו בחמש שנים של הקדנציה שלנו”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. לירי האלופה את הדבר הכי טוב שקרה ויקרה לעיר מהבחירות האלה!!! כולנו מצביעים לירי פנחס!

    • עירית שביט דגני

      לירי מדהימה
      אני מתרגשת כל פעם מחדש כשאני קוראת את דברייך
      בטוחה בהצלחתך ומי כמוני מאז ומתמיד מאמין בך ביכולותיך ובדרכך
      חזקי ואימצי
      עופי קדימה ותעשי רק טוב והרבה בגל מקום שתשהי בו אהובה

  2. בחורה מרשימה המון בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות