יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / בקניון קריית אונו מתעללים בבעלי חיים

בקניון קריית אונו מתעללים בבעלי חיים

הקניון הזמין את קהל מבקריו לשלושה ימים של פסטיבל טבע בלתי רגיל, תושבי קריית אונו הזדעזעו מהזנחת בעלי החיים ויצאו בהפגנות נגד ההתעללות בחיות, צוות פיקוח ממשרד החקלאות שהגיע למקום מצא ליקוים רבים וחשד לעבירות על חוק בעלי החיים. המפעיל יזומן לחקירה במשרד החקלאות

כמו כל הקניונים ברחבי הארץ גם בקניון קריית אונו חיפשו דרך למשוך עוד לקוחות ומבקרים לקניון בימי חול המועד. שלטי הפרסום היו מרהיבים והזמינו לפסטיבל טבע בלתי רגיל לילדים בכל גיל, חלק מקומת הכניסה של הקניון הפכה עם תפאורה מתאימה להיות באווירת ג’ונגל, ענפים ירוקים לצד ערימות חציר, ממש טבע בלב קניון עירוני.

מספר עמדות תצוגה לטובת אלפי המבקרים שהגיעו לצפות בבעלי חיים כלואים בתוך כלובים, ברווזים ובעלי כנף, ארנבים, נחשים ועוד. ממש חגיגה של טבע עירוני.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


קניון קריית אונו שהפיק את הפסטיבל ביחד עם חברת ‘סימבה’ קיבל היתר מטעם השירותים הווטרינרים גוש דן בתנאי שיעמוד במספרתנאים ובהתאם לחוק צער בעלי חיים. תושבי קריית אונו שהגיעו לקניון בתחילת הפסטיבל נדהמו ממצב בעלי החיים. מספרת אחת התושבת – הגעתי לקניון, וראיתי על עגלה כלובים קטנים ובתוכן בעלי חיים שונים, ברווזים ותרנגולות, ארנבות, בעלי כנף. לברווזים לא היה בכלל מקור מים לשתות ממנו. בהמשך גילינו כי במשך כל ימי הפסטיבל החיות כלואות בכלובים קטנים, בחדר צדדי בתוך הקניון ללא איורור. זאת פשוט התעללות בבעלי חיים, מי שעשה את זה, פעל ממניעים מסחריים ולא אנושיים. אם קניון רוצה לעשות פסטיבל טבע, שישכיר אוטובוסים וייקח את קהל לקוחותיו לפארקים שלא יתעללו בבעלי חיים למשוך עוד לקוחות לקניון.

בעקבות מחאות ברשתות החברתיות ותלונות של ארגון ‘תנו לחיות לחיות’ לגורמי האכיפה במשרד החקלאות ובשירותים הווטרינרים, הגיעו אל הקניון צוותי ביקורת וטרנריים אשר מצאו שורת ליקויים בדרך בה הוחזקו החיות ובדרכי ההובלה שלהם. הווטרינרים ואנשי הפיקוח  קבעו כי השימוש בברווזים ותרנגולות בשטח הפסטיבל הוא אסור ודרשו מידית לפנות את בעלי החיים מהמתחם בעקבות ליקוים חמורים בדרך הטיפול בהם.

אל מחאת התושבים הצטרפו פעילי זכויות בעלי החיים, ובמשך יומיים נערכו הפגנות מחוץ לרחבת הקניון, הפגנות אשר דרשו לעלות המודעות לחוק צער בעלי חיים, בעקבות ההפגנות תושבי קריית אונו רבים דרשו להחרים את הקניון.

מצוקת בעלי החיים בקניון קריית אונו, חצתה את קווי בקעת אונו, מודעה פרסום שהעלה הקניון בפייסבוק, זכתה למאות תגובות נזעמות של גולשים על היחס המחפיר לבעלי החיים ורבים הבטיחו כי יחרימו את הקניון ולא יגיעו אליו. מספר תושב קריית אונו – אני אבא לילדים והרגשתי לא נוח עם מה שקורה שם, יכולים להגיד בציניות, זה הבעיות הכי חמורות במדינה כמה ארנבות בכלוב. אבל כהורים בחופשה, שקניון מזמין אותנו לבוא בשעריו ואלו התמונות שהילדים רואים, צואה של חיות, כלובים קטנים, עם חיות עצובות. אני העדפתי לעזוב את המקום ולא לחשוף את הילדים שלי לתמונות האלה. הייתי מצפה מהנהלת הקניון, שאני אגב רוכש בו לא מעט, לעשות חושבים עם עצמם ולהתנצל על הארוע המביש הזה.

מתוך דף הפייסבוק של הקניון

להפגנת התושבים הצטרפה גם ליאת ארבל,חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק העסקים – אני מברכת על העלאת המודעות לסבל החיות בפינות הליטוף למיניהן. כפי שהתברר במקרה של באירוע בקניון קריית אונו כנראה שלא נשמרו תנאי ההיתר מבחינת תנאי המחיה והדאגה לחיות וזו הסיבה שהחלטתי להצטרף למחאה אתמול. הפיקוח שניתן מהשירותים הוטרינרים במסובים כנראה שלא היה הדוק. לו היתה לנו וטרינרית מקומית הכל היה מתנהל אחרת. אפעל לקידום שירותים וטרינריים מקומיים כדי למנוע הישנות מקרים אלו ואחרים לפחות בקריית אונו.

כאן נכלאו בעלי החיים בלילות

גם ראש העיר ישראל גל, שנמצא בחופשה משפחתית, נחשף לתמונות הקשות מקניון קריית אונו – “אני רואה בעין קשה התעללות בבעלי חיים. אני פונה לכל מי שידו בדבר להקפיד על חוק צער בעלי החיים”.

פסטיבל הטבע של קניון קריית אונו, ינעל היום אחר הצהרים, בקולות צורמים מאוד. תושבים רבים, אשר רואים בקניון, מרכז מסחרי ותרבותי, הופתעו שאף גורם מהנהלת הקניון, לא יצא לציבור לקחת אחריות או להסביר מה קרה כאן ואין ספק כי תדמית הקניון ניזוקה בעיני רבים מתושבי בקעת אונו.

תגובות –
מפעיל הפעילות מטעם חברת סימבה – סרב להגיב

עורך דין שגיב לוי, היועץ המשפטי של עמותת תנו לחיות לחיותאנו דורשים מהרשויות לאכוף את חוק צער בעלי חיים ופשוט לבוא חשבון עם המפעיל ועם המזמין. במקרה הזה יש כאן הפרות חמורות של כל תקנה אפשרית. אם זה כלובי הנשיאה שזה בניגוד לתקנות אם זה אחסנת הלילה שבניגוד לתקנות. ערבוב של בעלי חיים,לפי התקנות צריך לאפשר לחיות מקום מפלט שהם בפעילות מול קהל שיוכלו לברוח אליו, אין את זה במקרה הזה. והכי גרוע זה הברווזים והאווזים שהביאו לשם, החוק מחייב לתת להם מקווה מים ולא היה כזה. הייתי מצפה מהנהלת הקניון להפסיק את הפעילות הזאת לאלתר מרגע שהתגלו שם ליקוים.

אבינועם אלבו מנכל קניון קריית אונו – “הנהלת הקניון באופן עקבי מספקת תוכן ופעילות חינוכית למבקריה הרבים. הפעילות שנערכה בחול המועד סוכות בקניון הינה פעילות חינוכית שמטרתה להנגיש ולחשוף את המשפחות המבקרות בקניון הן לטבע הסובב אותנו והן לטבע מאזורים מרוחקים שאינם נגישים למבקרים. במהלך הפעילות המבקרים קיבלו הסברים על בעלי החיים השונים ולמדו להעריך את הטבע ולשמור על בעלי החיים לרבות חרקים וזוחלים שבהם הם נתקלים בגינה ובסביבת ביתם. חשוב לציין כי הנהלת הקניון דואגת לפעול ע”פ כל החוקים והתקנים ולכן הפעילות (כמו כל פעילות אחרת שנערכת בקניון) קיבלה את אישור הרשות לשירותים הווטרינריים. הרשות לשירותים הווטרינריים היא הגוף המאשר והמפקח על פעילויות מסוג זה שנערכה בקניון. מעבר לקבלת האישור כנדרש, נערכה ביקורת ע”י הווטרינרית המחוזית  והממונה על צער בעלי חיים שתיהן מצאו וקבעו כי הפעילות והטיפול בבעלי החיים נעשים בהתאם לתקנים המחמירים ביותר ובצורה הטובה ביותר ואישרו את המשך הפעילות. אנו שמחים כי רבבות משפחות הגיעו לקניון, נהנו והועשרו מהפעילות הייחודית והחינוכית שערכנו למען מבקרינו הרבים ובכך עזרנו למבקרים ללמוד, להעריך ולשמור על הזוחלים, החרקים והחיות הסובבים אותנו.”

משרד החקלאות – “הפעילות במקום הינה באישור משרד החקלאות. בביקורת של המשרד נמצאו מספר ליקויים והמפעיל קיבל הנחיות לתקנם”

דר משה רפלוביץ מנהל השירותים הויטרנריים גוש דן – הפעילות בקניון קרית אונו היתה בהיתר מוקדם של משרד החקלאות. בבדיקה שיזמתי ואשר נערכה יחד עם יחידת הפיצוח של משרד החקלאות נמצאו ליקויים באופן החזקת בעלי החיים ובאופן הובלתם. ניתנה הנחייה להוציא את כל בעלי הכנף מהמקום. כמו כן נתנו הנחיות לתיקון מיידי של הליקויים. הבוקר נערכה ביקורת נוספת של צוות השירותים הווטרינריים גוש דן ושל הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות. נמצא שרב הליקויים תוקנו. המפעיל של הפעילות זומן לחקירה ביחידת הפיצוח במשרד החקלאות בעקבות הליקויים שנמצאו במקום. אני מבקש להודות לפעילים על העברת המידע בזמן אמת. כמו כן ליחידת הפיצוח ולדר דגנית בן דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים על ההירתמות המהירה לביקורות במקום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. כל הכבוד ללוחמי הצדק ולתושבי קרית אונו!

  2. די לכפייה הטבעונית

    מחאת התושבים שבעקבותיה הגיעו פעילים למען בעלי החיים?
    התבלבלתם.
    הגיעו טבעונים יפי נפש והתחילו לעשות בלגן.
    פתחו במחאה שבקושי הביאו 15 איש.
    כל הכבוד להנהלת הקניון שלא נכנעה לשטויות שלהם.
    מאמינה שאם היו ליקויים לא היו מאשרים את הפעילות.

  3. היה ברור שזה מה שיהיה. למה מראש הסכימו להתעללות בחיות המסכנות. חיות הן לא חפצים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות