יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / כאוס באגף החינוך ביהוד

כאוס באגף החינוך ביהוד

תלונות במשטרה, חשדות לאי סדרים, מנהל שעובד מהבית, הפגנות של סיעות, ואמא אחת שרק רצתה לרשום את בנה לגן, אבל ברגע האחרון זרקו אותה והכניסו מישהו במקום בנה. והכירו גם את סגן מנהל אגף החינוך. עיריית יהוד - מסרבת להגיב        

משבר האמון בין ראש העיר יעלה מקליס למנהלת אגף החינוך בעירייה, רק הולך ומעמיק, חוסר האמון בין השניים כבר ידוע לכל וראש העיר מנסה בכל דרך אפשרית לנהל בעצמה ודרך יועצים חיצוניים את אגף החינוך. אגף החינוך בעירייה אמור לגבש את המדיניות החינוכית ואת רצפי החינוך מגיל הגן ועד התיכון, להכין תוכניות לימודיות ותוכניות ארוכות שנים ביחד עם משרד החינוך. בשנים האחרונות בעיקר עסוקים שם בכיבוי שריפות. יש נתק אישי ומקצועי בין ראש העיר למנהלת האגף החשוב בעירייה, נשכרים יועצים חיצוניים למלא את החלל ובפועל הכאוס חוגג  ומי שמשלם את המחיר הם תלמידי מערכת החינוך והצוותים החינוכיים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


חלי עמר, תושבת יהוד 27 שנה, היא רק דוגמא הקטנה שמאירה את המערכת החולה. עמר, בחודש החמישי להריונה, רשמה את בנה בחודש פברואר לגן שרה, אחיו הגדול יותר, נמצא בגן הסמוך. בחודש יולי נכנסת התושבת לאתר העירייה, שמחה וטובת לב ורואה את השיבוץ של בנה כפי שביקשה בגן שרה. מספר ימים אחרי, מקבלת טלפון מהמתנס לגבי הצהרון של הילד, ושם היא מגלה כי בנה רשום בגן אחר. אצה רצה, למחלקת גני הילדים, משוחחת עם מנהל המחלקה אבי רוטשטיין וזה מוסר לה כי הילד בכלל רשום לגן שלישי ואחר ומציע לה לכתוב מכתב ערעור.

חלי – “אני אזרחית שומרת חוק מעולם לא היה לי עניין עם העירייה ופתאום אני מוצאת את עצמי מול מערכת גדולה ואטומה שמציבה לי עובדה. אני ראיתי במו עיני את שמו של הילד שלי, מופיע בגן שרה באתר העירייה ואז כמה ימים אחרי שמו הושמט מהרשימה והופיע שמו שם ילד אחר. זאת שערוריה, כל שנה שומעים על הקומבינות באגף החינוך ביהוד, זה כמו שוק, משחקים עם שמות של ילדים בגלל לחצים וקשרים של תושבים, אני דורשת שיחזירו את שמו של בני לגן שרה.”

עובדים באגף החינוך בעיריית יהוד, איתם שוחחנו, לא מופתעים מתלונות ההורים -“זה טיפה בים, זה קורה כל הזמן”, מציינים העובדים, “הכל כאן מתנהל כמו בסטה בשוק, אומרים להורים להירשם באינטרנט, אבל בפועל מי שיש לו קשרים מגיע ישירות למחלקה ומשנים שמות של הילדים במחשב. זה כבר קרה לפני כמה שנים, אותם סיפורים, ילדים משובצים לגנים, באים בעלי קשרים, לוחצים שהילדים שלהם יכנסו לגנים הנחשבים וילדים אחרים יורדים מהרשימות ומספרים להורים סיפורים, שאין להם דרך להוכיח זאת. זאת משפחה חד הורית, הסבתא עם סרטן ולכן חייבת את הנכד קרוב, זאת משפחה שהילדים שמאומצים ועוד, אלה התירוצים הנפוצים שמספרים להורים, בפועל יש כאן מסיכת שקרים להורים”.

דרך ההתנהלות הבעייתית של אגף החינוך, עלתה לכותרות דרך הורים שאזרו אומץ והתלוננו בקול רם. בשנה שעברה, נחשף כי הורים, ששילמו עבור חוגים בצקים לעירייה, אותם צקים כלל לא הופקדו, ונמצאה ערימה של צ’קים במגירה בחדרו של מנהל המחלקה. מספר אחד מחברי המועצה – “פנו אלי ואמרו שיש חבילה של צקים במגירה, שלא הועברו לגזברות,לחיוב ולהוציא קבלות להורים. הלכתי לראות במו עיניי, היתה שם חבילה מאוד גדולה של צקים, עליתי עם זה לראש העיר, ולא יודע מה נסגר שם”. מקרה נוסף, בו התבצעו  חיובים כפולים להורים דרך כרטיסי אשראי. בתחילת השנה הורים ששילמו את התשלומים לגן כנדרש  גילו במקרה כי אגף החינוך חייב אותם כפול דרך פרטי כרטיסי האשראי שיש ברשותם ללא קבלת אישור.

מקרה חמור נוסף, של אי סדרים שהובא לידיעת ראש העיר יעלה מקליס, בתחילת הקדנציה. בו הועברו תשלומים חודשיים לאחד הספקים של גני הילדים  שסיפק  שירות טכנולוגי אך בפועל השירות כלל לא פעל, אך הספק המשיך לקבל עשרות אלפי שקלים מקופת העירייה. רק בזכות פניות של עובדים לראש העיר יעלה מקליס שבדקה את הנושא הדבר הופסק.

לאחרונה חלו באגף מספר שינויים פרסונליים באגף החינוך, שמעון עמר, מי שהיה 12 שנה מנהל אגף חינוך בקריית מלאכי מונה כממלא מקום סגן מנהל אגף חינוך  – “אני רק שבוע וחצי כאן, אני אמור להיות סגן מנהל אגף. היה מכרז וכרגע אני ממלא מקום. אני אמור להיות סגן מנהל אגף ומנהל מחלקת בתי ספר יסודיים ועל יסודיים”.

לפני מספר שבועות נערכה הפגנה חריגה ביותר של סיעות גני הילדים בעקבות כוונת העירייה להזיז מתפקידה עובדת מוערכת וותיקה באגף החינוך. הסיעות והגננות טוענות כי העובדת היא עמוד התווך של מחלקת גני הילדים והרצון להזיזה מתפקידה נובע בעקבות חשיפת אי סדרים באגף החינוך.

ובחזרה לחלי עמר, מחר נפתחת שנת הלימודים, איפה יתחיל בנה את השנה? “אותי לא מענין הקומבינות של העירייה, אני קבלתי אישור שהבן שלי בגן שרה, וכאן הוא יתחיל את שנת הלימודים, שהעירייה תיקח אחריות על הקומבינות שלה אני לא זזה מכאן. אני רוצה שהצדק ייצא לאור, שיוציאו את הילד שהכניסו, וכולם יודעים מי זה, ויחזירו את הילד שלי, גם ראש העיר אמרה לי, אם יתגלה שהיה כאן שחיתות ואי מנהל תקין היא תעמוד לידי, אז אני קוראת לך תחקרי את הנושא וגלי מה קרה כאן”.

נתן בז’ה יושב ראש ועדת הביקורת – לאחרונה מגיעות אלי עדויות על הנעשה באגף החינוך ואני ביקשתי פגישה דחופה עם מבקר העיריה לחקור את הנעשה שם.

עיריית יהוד – מסרבת להגיב 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. לי עשו אותו דבר בדיוק!!!
    אטומים ומביישים צוות אגף החינוך העירייה.
    אבי הוא אוטונומיה ללא בוס שעושה מה שבא לו. מעניין כמה כסף הוא קיבל כדי לזרוק את הבת שלי מהגן לטובת מישהו אחר…לפחות היו מודיעים לי. חצופים!!!!! נודע לי במקרה לפני יומיים ( יומיים לפני תחילת שנה). מביש.
    השאלה הייתה:”אמא, לא הבנתי לאיזה גן אני הולכת”?
    גם אני לא ידעתי לענות לה….תתביישו לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות