לצד הפיתוח של הערים בגוש דן ובבקעת אונו בפרט, עולות תלונות של תושבים על בעיות תשתיות ותחבורה. פנינו לכל המועמדים לראשות העיר בשאלה זהה, כיצד יטפלו בנושא התחבורה שיבחרו לראשות העיר?
ליאת ארבל וגיל מיכליס: סרבו למסור מידע לציבור.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים – אונו ניוז
רוצים להגיב לכתבה? הכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו
שי דבורה: אקצה תקציב של 10 מיליון, יוקמו גשרים עיליים
“כפי שהצהרתי, יוקצה תקציב של 10 מיליון שקל על פני חמש שנים, העירייה תגייס מהנדס ויועצי תנועה שייבחנו את כל נושא התחבורה בעיר, לרבות יציאות כניסות שעות עומס וכו’. יבוצע מיפוי של כניסת ויציאת רכבים בעיר, יושטחו כבישים כדי למנוע גודש תחבורתי. יוקמו גשרים עיליים כפי שכבר הצעתי בעבר במקומות בהם יש מעבר חצייה כדי למנוע עצירה של מכוניות וכדי למנוע סיכון לחיי אדם .
בכיכר צה״ל יוקם רמזו, כפי שהצעתי במליאה בסמוך לכניסות ויציאות מהעיר בערך של 100 מטרים או יותר. לא תהיה חנייה למכוניות בשעות העומס ( שעתיים בערך), ואותן מכוניות יחנו בחניונים הקרובים וזה בוודאי יקל מעט על העומס. הצעתי להקים עמדות חניה לאופניים במחיר מוזל במיוחד לתושבי העיר וזה יקל על החניה בתוך העיר. לפתוח את גני הילדים בשעות מוקדמות יותר, הרבה הורים נאלצים להגיע בשעות הבוקר וזה מוסיף מעט לעומס. ציוד כבד כגון מערבלי בטון לא יוכלו להכנס לעיר בשעות העומס. יותקנו על הרמזורים מוני שניות, ספירה לאחור לאור ירוק. יוצבו מצלמות תנועה ברמזורים מרכזיים מחוברות ישירות למוקד תנועה שיוקם, כך ניתן לווסת נקודתית מוקדי לחץ. הוספתי, כי יוקצו משאבים רבים לנושא ותוכן תוכנית מקיפה בשיתוף יועץ תחבורה עם משטרת ישראל אגפי העירייה השונים, ותורגש הקלה תוך מספר חודשים”.
ישראל גל: נתיב ציבורי בלוי אשכול והרכבת הקלה הם הפיתרון האמיתי
תושבי קריית אונו מתלוננים בצדק רב על העומס התחבורתי והפקקים במבואות העיר. זו בעיה כרונית שהלכה והחריפה והיא אופיינית לכל הערים במטרופולין דן וסביבתו. מדובר במחדל לאומי שאינו מטופל. ללא הקמת מערכת תחבורה ציבורית אפקטיבית, העומס רק ייגבר, בכל הערים במרכז הארץ. היום, עם הרחבת השימוש בווייז, אין עוד ציר פנוי לגמרי.
למרות העובדה שמדובר במחדל לאומי, יש לראש רשת מקומית כלים שמסייעים לו. כך למשל, יזמתי את הרחבת ציר דורי, שבימים אלה ממש החלה בו העבודה והוא יפנה חלק מהתנועה של רכבים מערים שלמות אל מחוץ לשד’ לוי אשכול ויוביל אותם בדרך עוקפת אל מחוץ לעיר. בנוסף, לכביש דורי יש את דרך משה דיין, אשר עיריית רמת-גן גרמה לעיכוב בסלילת הכביש, ואנחנו מקווים שבקרוב ייפתר הפלונטר המשפטי שכרוך בסלילתו. מדובר בדרך עוקפת לעיר שתעביר את התנועה מאזור בר אילן ועד לבית החולים ‘שיבא’ ומשם לאלוף שדה.
הפיכת מעגל התנועה בצומת לוס אנג’לס לצומת מרומזר פתרה גם היא חלק מהעומס ולאחר השינוי יש זרימה טובה יותר של התנועה. השלמת ההתחדשות העירונית בציר לוי אשכול תפחית אף היא מעומס התנועה. תושבים רבים יעדיפו לבלות את הזמן שלהם ולבצע פעילות בסביבת הבית ללא נסיעה, וכך תיחסך תנועת מכוניות רבה ומיותרת.
אך הפתרון האמיתי יבוא כאשר יהיה נתיב ציבורי על ציר לוי אשכול וכאשר הרכבת הקלה תוביל נוסעים מקריית אונו לתל-אביב ולשאר ערי המטרופולין. זה יפנה תנועה מהרחובות ויביא להקלה של ממש בכבישים שלנו וגם של כל הערים השכנות הסובלות מאותה בעיה”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]