“אני לא מאמין שמשרד התחבורה יאשר לקריית אונו לגבות דמי כניסה לעיר. אני ממש לא חושב שזה חוקי, אבל אם כן אז גם אנחנו נגבה מקריית אונו דמי כניסה לפתח תקוה ואז נראה אם זה ישתלם להם”, כך אומר ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, בראיון בלעדי ל”אונו ניוז”.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
הראיוןן עם גרינברג בא כמה ימים אחרי הסערה שחולל הראיון שלנו עם ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל.
בראיון אמרה המראיינת, חוה ברק, לגל: “אני תושבת פתח תקוה ויש לי נכדים בקריית אונו. אתה למעשה מטיל עליי מס לראות את הנכדים שלי“.
גל ענה לה: “אני מבין אותך, חוה, אבל את חייבת להבין גם אותי. אני אחראי לעיר קטנה שחצי מיליון איש עוברים דרכה כל יום. אני לא מוכן שהילדים שלנו ינשמו פיח וההורים שלהם יתקעו בפקקים רק בגלל שכולם רוצים לעבור דרכנו”.
גרינברג התייחס לראיון של גל ב”אונו ניוז” ואמר כי “הרעיון הזה לא ריאלי, כל מי שעובר בצירים המרכזיים נגבה ממנו כסף? זה לא רציני, אבל כל ראש עיר חושב שהוא יודע מה טוב לעיר שלו. מקווה שהוא יחליט לגופו של עניין מה שהכי טוב”.
לפני שבועיים נפגש גרינברג עם ישראל גל וליזי דלרי’צה בנוגע לגשר שאמור לחבר בין קריית אונו, גני תקוה ופתח תקוה. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.
“ברמת המדינה יש תכניות כוללניות גדולות שלא נועדו לרמה אישור סטטוטורי מפורט”, אומר גרינברג. “זה כמו שסירקין היה מתוכנן ברמה הכוללנית, אבל אף פעם לא ירדו לפרטים”.
אז מה זה אומר?
“זה אומר שהם הציגו תכנית שאנחנו בוחנים אותה. מבחינתנו יש בעיות תכנוניות שקשה ליישם אותם בשטח. אנחנו לא בטוחים שהגשר הוא הפתרון”.
אז איפה זה עומד עכשיו?
“אנחנו אמרנו שצריך לבדוק את זה. על פניו אין בזה היגיון או היתכנות יותר מידיי, כי חלק מהמעברים שמדברים עליהם לא רלוונטיים כיום. מדברים על הפקעה של שטחים תחומים שעכשיו בונים בהם בתי ספר. אז מה? יזיזו את בית הספר? לא. גם מהבחינה התכנונית זה לא עובר כמו שצריך. בהיבט התנועתי להזרים תנועה דרך הרחובות של כפר גנים שגם ככה עמוסים לא נותן כלום לאף אחד, לא לתושבי פתח תקווה וגם לא לאחרים שנכנסים לאזורים פקוקים”.
אז מה כן ניתן לעשות?
“אנחנו פועלים להגדיל את הצירים הרלוונטיים בערים הללו. זה מה מה שנקרא 471 ודרך רבין כי משם עוברים וכן צריך לעבור. אנחנו מקדמים הרחבה של הצירים האלה, ומקדמים הרחבה של המטרו. אלה פתרונות אמיתיים וראליים ולא פתרונות לא מצחיקים מבחינה תכנונית בשטח ותנועתית שלא נותנים פיתרון אמיתי”.
אתה מבין את הזעקה של קריית אונו וגני תקוה?
“ברור. יש עומס תחבורתי עצום בכל האזור. כל מי שנכנס לפה נחנק אז מה זה משנה אם הוא נכנס דרך גני תקווה או דרך פתח תקווה? אם לא נעשה שינוי בקרוב הכל יהיה סתום”.
חבר מועצת גני תקווה יניב שחר: “אחת הסיבות שאני וחברותי לסיעה התנגדנו התנגדות נחרצת לתכנית המתאר הכוללנית של גני תקווה ולתוכניות של הגוש הצפוני היא החוסר במתן פתרונות תחבורתיים לגני תקווה.
כמו שאמרתי בישיבת ועדת התכנון, אין שום סיבה שפתח תקווה יאשרו את הקמת הגשר, ואם הגשר לא יוגדר כתנאי לפיתוח הגוש הצפוני הוא לא יבנה בחיים. דבריו של רמי גרינברג לכתבה רק מחזקים את נכונות הדברים שאמרתי בועדת התכנון.
לצערי התכנית עברה את אישור חברי הקואליציה, שהצביעו פה אחד בעד התכנית, ותשובת רמי גרינברג רק מוכיחה לנו איזו טעות חמורה עשתה הקואליציה במועצת גני תקווה עם אישור התכניות במתכונתן הנוכחית.
סיעת הכוח לשנות תמשיך לפעול לשינוי התכניות, ולהכניס בהן התניות לפיתוח הגוש הצפוני אך ורק לאחר מתן פתרונות תחבורתיים לגני תקווה”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
כל הנושא לא רציני וכדאי שיטפלו בדברים חשובים יותר
יאללה גני תקווה זה בדיוק הזמן לשלוח את הבכיין הסדרתי שלכם (רמז: ככל הנראה יתלונן על מדרכות חדות כתער ועשן הקמינים בפתח תקווה- חחחח)
הוא בטוח יצליח לשנות את רוע הגזרה כפי שהוא הצליח מול כפר מעש, קריית אונו,סביון…..
במחשבה שניה…..אולי כדאי לשלוח מישהו אחר…..חחחחחח
בהצלחה לכם תושבי גני תקווה לא מקנא בכם לאחר שיאכלסו את בנייני הענק….העיקר תבחרו שוב באותה ראשת עיר
בהצלחה לך, תושב מצוברח של כפר מעש שהפך לסיוט אחד גדול והעניין מחמיר מיום ליום עקב ביצוע תכנית שכל מטרתה לפגוע בשכנים, גם על חשבון איכות חייכם בתוך פקק אחד גדול. שיהיה בהצלחה עם שווי הנדל”ן שלך…
הכל תירוצים להרוויח עוד כספים לטובת קופת העירייה ולמימון חווית שכר בכירים מתגמלת יותר.