72 נוסעי רכב פרטי נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 לעומת 41 נוסעים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018 – זינוק חד בשיעור של 75%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס. מהנתונים עולה כי 6,904 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019, מהם 421 נוסעים נפצעו קשה ו-6,411 נוסעים נפצעו קל.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
בתחום העירוני – זינוק של פי ארבעה יותר בנוסעים ההרוגים: 16 נוסעים בכלי רכב פרטיים נהרגו בשנת 2019 בערים לעומת ארבעה בני אדם בלבד שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2018.
מהנתונים עולה, כי שנת 2019 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון במותם של נוסעים ברכב פרטי בתאונות דרכים בערים. 2,916 נוסעים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019, כאמור 16 נהרגו, 162 נוסעים נפצעו קשה ו-2,738 נפצעו קל. בחינת נתוני ההיפגעות בעשור האחרון חושפת כי 119 נוסעים נהרגו בתאונות דרכים בערים ו-37,919 נוסעים נפגעו.
אלו נתוני היפגעות נוסעים בתוך בקעת אונו:
* אור יהודה 10 פצועים קל ב-2019. סה”כ 73 פצועים בין 2010-2020, 3 מהם קשה
* גבעת שמואל הרוג אחד ו-2 פצועים קל. סה”כ 26 נפגעו בעשר השנים האחרונות
* גני תקווה 1 פצוע קשה ו-1 פצוע קל. סה”כ 7 פצועים בעשור החולף
*יהוד מונוסון לא נפצעו בשנה החולפת. סך הכל 32 נפגעו ו-3 קשה
* סביון 3 פצועים קל, בסך הכל בעשר השנים האחרונות 12 פצועים כולם קל
* קריית אונו 5 פצועים קל, בין 2010-2020 98 פצועים, 1 הרוג, 7 קשה ו-90 קל
מספר הנוסעים ברכב פרטי חייב להיות כמספר המושבים שיש ברכב. ישנם מקרים שבהן מספר הנוסעים עולה על מספר חגורות הבטיחות המותקנות ברכב והסכנה להיפגעות הנוסעים עולה. כאשר נוסע איננו חגור בחגורת בטיחות הוא מסכן בראש ובראשונה את עצמו, אך גם את שאר יושבי הרכב. במקרה של תאונה או עצירת חירום הנוסע עלול לעוף באותה עוצמה שהרכב נוסע והוא עלול להיפגע מהמושבים או מהשמשה ברכב. הוא גם עלול לפגוע בעוצמה בנוסעים האחרים היושבים לידו ברכב.
כדי לצמצם את סכנת ההיפגעות של נוסעי הרכב יש לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, גם במושב האחורי וגם אם היא נסיעה קצרה אל בית הספר אן גן הילדים. מחקרים רבים מוכיחים כי להימצאותן של מערכות בטיחות ברכב יש חשיבות רבה ומכרעת בצמצום תאונות הדרכים.
ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “תאונות הדרכים גובות מחיר יקר מהחברה הישראלית וגם השנה, שנת קורונה וסגרים ארוכים היא שנת כישלון בבטיחות בדרכים. נוסעי כלי הרכב הפרטיים מהווים חלק מרכזי בהרוגי תאונות הדרכים וחלק מהם היו יכולים לקבל את חייהם בחזרה לו רק היו חוגרים חגורת בטיחות. כלי הרכב הפרטיים מאובזרים במערכות בטיחות מצילות חיים, אשר יכולות להציל את חיי הנוסעים ולמנוע אובדן ושכול. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הציבור לתרומתן של מערכות הבטיחות למניעת תאונות דרכים, ובמקביל לעודד באמצעות תמריצים את התקנתן של אותן מערכות בטיחות אוטונומיות אשר מפצות על טעויות הגורם האנושי ומונעות את התאונה”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]