יום שני , נובמבר 25 2024
דף הבית / הנה באה הרכבת? החלו העבודות על תחנת הרכבת הקלה בקריית אונו

הנה באה הרכבת? החלו העבודות על תחנת הרכבת הקלה בקריית אונו

תחנת גני אילן, שהינה חלק מהקו הסגול, ממוקמת על שדרות אהרון קציר בסמוך לכיכר בן גוריון בקריית אונו. בשל העבודות, במשך כחודשיים יצומצמו נתיבי הנסיעה בשדרות אהרון קציר, בקטע שבין צומת אילן (כביש 471) לכיכר קציר-בן גוריון, לנוסעים לכיוון דרום. הקו הסגול צפוי להיפתח בשנת 2026 ולחבר בין קריית אונו לתל אביב, רמת גן, גבעתיים, גבעת שמואל, אור יהודה ויהוד

עבודות הרכבת הקלה בשדרות אהרון קציר. צילום: אונו ניוז
עבודות הרכבת הקלה בשדרות אהרון קציר. צילום: אונו ניוז

אחרי נסיעת המבחן בשבוע שעבר של הרכבת הקלה בקו האדום בפתח תקווה, השבוע החלו העבודות להקמת תחנת הרכבת הקלה גני אילן בשדרות אהרון קציר בסמוך לכיכר בן גוריון בקריית אונו. התחנה תמוקם בסמוך לשכונה החדשה הנבנית “נאות אריאל שרון”. תחנת גני אילן, שהיא חלק מהקו הסגול של הרכבת הקלה שמוקם על ידי נת”ע, תאפשר לתושבי קריית אונו חיבור מהיר לתל אביב, לרמת גן וגבעתיים, לגבעת שמואל, לאור יהודה וליהוד. בשל העבודות, במשך כחודשיים יצומצמו נתיבי הנסיעה בשדרות אהרון קציר, בקטע שבין צומת אילן (כביש 471) לכיכר קציר-בן גוריון, לנוסעים לכיוון דרום.

נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בשבוע שעבר בקו האדום בפתח תקווה. צילום: נת"ע
נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בשבוע שעבר בקו האדום בפתח תקווה. צילום: נת”ע

  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


נציין כי אורכו של הקו הסגול הוא 27 ק”מ, ובו 43 תחנות שפתיחתו הצפויה מתוכננת לשנת 2026. הקו מתחיל בתל אביב במתח”ם 2000, תחנת רכבת סבידור, עובר דרך הרחובות  ארלוזורוב, בן יהודה, אלנבי, העלייה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום וממשיך לדרך אלוף שדה בגבעתיים-רמת גן, מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאיזור המרכז הרפואי שיבא מתפצל הקו לשתי זרועות: הצפונית – תעבור ברחובות רפאל איתן ברמת גן, קציר בקריית אונו, חציית כביש 471, אנה ומקס ווב ברמת גן לאורך אוניברסיטת בר אילן וז’בוטינסקי בגבעת שמואל. הדרומית – תחילתה באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה על כביש 4612 המתוכנן עד לכביש 461 (דרך לוד), ומשם מזרחה לאורך כביש 461 בתחום הרשויות אור יהודה ויהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בכביש 40, צומת בני עטרות (מחלף טייסים המתוכנן).

מפת הקו הסגול של הרכבת הקלה. צילום: מתוך האתר של נת"ע
מפת הקו הסגול של הרכבת הקלה. צילום: מתוך האתר של נת”ע

מלבד תחנה זו של הקו הסגול תוקם בקריית אונו תחנה נוספת בקצה הדרומי של העיר, צומת סביון, ברובע החדש  MYONO שמוקם כעת בצומת סביון. התחנה תוקם בסמוך למסוף האוטובוסים המתוכנן בקרבתה. עיריית קריית אונו נמצאת כעת במגעים עם משרד התחבורה במטרה להביא לכך שהתחנה תרכז מספר רב של קווי אוטובוס, כדי לאפשר הגעה של התושבים בקלות ובמהירות למקומות העבודה והבילוי בכל גוש דן.

ירון יעקובי, משנה לראש עיריית קריית אונו ומחזיק תיק התחבורה הציבורית, אמר: “אני שמח על התחלת העבודות של הקו הסגול בקריית אונו, קו שייתן פתרון ראשון להגעה לתוך תל אביב במהירות ויעילות, יחד עם הקו האדום שצפוי להיפתח עוד כשנה וחצי תהיה אופציה זולה ומהירה להגעה למוקדי תעסוקה, למעשה הקו הסגול גם ייתן מענה לבאים לאיזור התעסוקה בחדש שמוקם בימים אלו בצומת סביון. בקריית אונו אנו מעודדים הגעה בתחבורה ציבורית ומחליפה את הצורך ברכב פרטי ופועלים כל העת לשפר – סלילת נתצים, סלילת שבילי אופניים, ביצוע הסעות של נעים בסופ”ש כשהתחבורה הציבורית אינה פועלת וכמובן דרישה להוספת עוד קווים והגדלת התדירויות”.

ראש עיריית קריית אונו ישראל גל אמר: “כך תתחבר העיר שלנו למערכת הסעת ההמונים, ועשרות אלפי נוסעים ייהנו מקו חדש ומתחבורה ציבורית, שצפוי להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בגוש דן ובמרכז הארץ”.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיכון מקיף יהוד. צילום אונו ניוז

עקב חוסר המיגון בבית הספר: הורי מקיף יהוד השביתו את הלימודים הבוקר לשעה

תפריט נגישות