יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / זוכרים את קצין המבצעים המיוחדים

זוכרים את קצין המבצעים המיוחדים

במכללה האקדמאית אונו נערכת השבוע טקס הענקת מלגות לזכרו של רב סרן דוד שוקרון ז"ל, קצין מבצעים מיוחדים של צה"ל, שנפטר לפני כשנה ממחלת הסרטן

דוד שוקרון ז"ל
יוסוף פאיז כרכבי , טלי שוקרון- אישתו של דוד, ומימי שוקרון- אמא של דוד שוקרון ז"ל.

השבוע  התקיים טקס מלגות ע”ש דוד שוקרון בקריה האקדמית אונו. זהו לא עוד טקס רגיל של הענקת מלגות, שכן מאחוריו עומד סיפור מרגש ומעורר השראה על חייו של  דוד, שסומן כקצין יוצא דופן, ביחידת המבצעים המיוחדים, היחידה החשאית של חיל המודיעין, שבמשך 13 שנים יזם ופיתח פרויקטים מודיעיניים מיוחדים, אשר זיכו אותו פעמיים בפרס ראש אמ”ן.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


דוד החליט לא להסתפק בתפקידו הצבאי המרשים והלך ללמוד לימודי מנהל עסקים בקריה האקדמית אונו, במסגרת תכנית ‘אופק’ לקצינים מצטיינים. במהלך לימודיו, חלה דוד בסרטן קיבה קשה ובתוך חודשיים נפטר והותיר אחריו  את בתו, בת השנתיים ואת אשתו, סרן ט’, קצינה מוערכת באגף המודיעין, דוד היה בן 32 במותו. באופן סמלי ועצוב ביותר, יומיים לאחר קבלת זכאות לתואר, נפטר דוד.

דוד שוקרון ז"ל
דוד ובתו

חבריו  ללימודים של רס”ן דוד שוקרון ז”ל, קצין מבצעים מיוחדים של צה”ל, מתקשים להיפרד גם שנה לאחר מותו ממחלת הסרטן. “המילים לא מצליחות להמחיש את הבן אדם שהיה, הייתי כל כך גאה להיות חבר שלו” מספר יוסוף פאיז כרכבי אשר  קיבל מלגה על שמו של דוד בקריה האקדמית אונו. יחד איתו קיבלו מלגות גם  סטודנטית דרוזית יוסר נסראלדין, וסטודנט חרדי שמחה וולפסון בשל החלטת משפחתו להנציח את זכרו של בנם

דוד הצליח לגעת בלבבותיהם של מאות סטודנטים בקריה  האקדמאית אונו דרך העשייה והנתינה שהיטיב לעשות במהלך תקופת הלימודים, אחד מהם הוא יוסוף פאיז כרכבי, בן 23, מחיפה, שיקבל מלגה בשבוע הבא בטקס- “דוד ואני היינו כמו אחים. החברות שלנו התחילה בשבוע הראשון ללימודים בשנה א’,  דוד היה מחונן, ידע ערבית יותר ממני והוא עזר לי בקורסים שלקחתי ונהיינו בקשר הדוק מאז. כשדוד חלה בסרטן אז המשכנו לדבר, ואפילו שמרתי את ההודעות שלנו עד היום”.

עוד הוסיף יוסוף: “המילים לא מצליחות להמחיש את הבן אדם שהיה, הייתי כל כך גאה להיות חבר שלו, ובמיוחד לאור הידיעה של התפקיד שלו בצה”ל. אני מחכה כל כך לפגוש את ההורים של דוד. אנשים כמו בנם לא קיימים עוד. הכנתי להם ולאלמנה שלו, מכתב שכתבתי על שוקי עם מילים מהתנ”ך,  אני מקווה שיתרגשו מזה”.

הרעיון להענקת המלגות למצטיינים בקריה האקדמית אונו נבע מהרוח שהותיר אחריו דוד של חתירה למצוינות. לאחר סיור של המשפחה בקריה האקדמית אונו, ולאחר ששמעו על העשייה המרובה של דוד למען חבריו ללימודים, החליטה המשפחה שאין דרך מתאימה מזו להנצחת אהובם.

מימי שוקרון, אמו של דוד: “מקווה שדוד רואה את כל האהבה וההשקעה של חבריו ללימודים והסגל המדהים בקריה האקדמית אונו, שמאפשרים לשמר את הרוח והדרך שלו על ידי המלגות”. תנאי לקבלת המלגה היא להמשיך את דרכו של דוד, ולתת  64 שעות של סיוע וחניכה לסטודנטים אחרים.

בין מקבלי המלגות השנה: יוסר נסראלדין, סטודנטית דרוזית מצטיינת שלומדת במסלול “רואים רחוק”, שמחה וולפסון, סטודנט מצטיין, חייל בודד חרדי שדוד לקח תחת חסותו והיה מסייע לו אף במתן ארוחות חמות וכו’, יוסוף פאיז כרכבי- סטודנט ערבי למנהל עסקים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות