יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / עו”ד טיפ לחיים: והפעם מה בית המשפט הכריע בסוגיית החיסון?

עו”ד טיפ לחיים: והפעם מה בית המשפט הכריע בסוגיית החיסון?

עו"ד שי זוהר מומחה לדיני משפחה משתף אותנו בפסקי דין והשבוע: מדוע בית המשפט הורה לחסן ילדה? והאם אב בהליך של פשיטת רגל שחייב מזונות קיבל הפטר מבית המשפט?

עו"ד שי זוהר
עו"ד שי זוהר

בחודש פברואר לאחרונה נדרש בית המשפט להכריע בשאלה האם לחסן ילדה בת 12 וזאת, בניגוד להסכמת אביה. כבוד השופט יהורם שקד הורה כי היעדר החיסון של הקטינה חרף המלצת משרד הבריאות להתחסן יש בה משום נטילת סיכון בלתי רצוי ובלתי אחראי ועל כן הורה בית המשפט לחסן את הילדה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בהחלטה זו ניתן לראות מעין נבואה של בית המשפט ומניעה של מוות מיותר של קטינים בכך שהכפיף והכווין את ההתנהגות של הורים המתנגדים לחסן את ילדיהם.

רק לאחרונה אנחנו עדים להתפרצות המגפה במקומות שלא חוסנו כמו למשל בסמואה שם מתו מן המחלה 22 בני אדם ועקב כך הוכרז שם מצב חירום.
ארגון הבריאות הבינלאומי קובע כי ב-2018 מתו מהמחלה בסך הכול  כ-140,000 בני אדם מסביב לעולם.

לכו להתחסן.

***

לסוגייה אחרת לגמרי: 

בית המשפט הפטיר בעל בגין חוב מזונות שנצבר בזמן ניהול הליך פשיטת רגל.

אז איך זה עובד אב שנכנס להליך חדלות פרעון ובית המשפט קוצב מזונות עבור הילדים שישולם על ידי האב בדרך כלל סכום נמוך יותר ממה שנפסק לו לשלם בפסק הדין בבית משפט לענייני משפחה. בסוף ההליך מצטבר חוב לאב שאינו בר הפטר, אתמול בית המשפט המחוזי בפני כבוד השופט עודד מאור קבע שהפרשים אלו שנצברו במהלך ההליך הם ברי הפטר. מדובר בפסק דין תקדימי בו נלקח בחשבון מצבו הכלכלי של האב למול מצבה הכלכלי של האם תוך איזון ושיוויון בנטל הכלכלי הרובץ עליהם כבני זוג לשעבר לעניין הוצאות עבור גידול הילדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות