יום שני , נובמבר 25 2024
דף הבית / עלייה חדה בהיפגעות צעירים בתאונות דרכים בשנת 2021

עלייה חדה בהיפגעות צעירים בתאונות דרכים בשנת 2021

מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2021 נהרגו 86 נהגים צעירים (15-24) בכבישי ישראל לעומת 70 בשנת 2020. באור יהודה נפגעו בשנה האחרונה 8 נהגים (2 קשה) ובקריית אונו 10 נהגים צעירים (1 באורח קשה)

WhatsApp Image 2022-06-28 at 12.19.40
צילום: עמותת אור ירוק

עלייה מדאיגה בכמות הנפגעים הצעירים בתאונות דרכים בשנה האחרונה. אמש פרסמה עמותת אור ירוק את הנתונים לגבי היפגעות נהגים צעירים בתאונות דרכים בשנת 2021 ובעשור האחרון. מהנתונים עולה כי בשנה האחרונה נפגעו בכבישי ישראל כ-5,000 נהגים צעירים (15-24), יותר ממחצית מתוכם (2,648) נפגעו בתחום שיפוט עירוני. מבין הנפגעים בתחום העירוני נהרגו 27 נהגים ו-291 נפצעו באורח קשה. בסך הכל נהרגו בשנה החולפת 86 נהגים צעירים לעומת 70 בלבד בשנת 2020. הממוצע השנתי עומד על 74 נהגים צעירים שנהרגים מדי שנה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


פילוח הנתונים לפי ערים חושף כי בירושלים  נפגעו בשנת 2021 בתאונות דרכים 335 צעירים, בפער קטן מאוד מיד אחריה נמצאת תל אביב-יפו שבתחומה נפגעו 329 צעירים. אחריהן נמצאות חיפה 170 נפגעים בשנת 2021, באר שבע – 93 נפגעים ונתניה עם 87 נפגעים צעירים.

בעשור האחרון נפגעו בתחום השיפוט של אור יהודה  125 נהגים צעירים (8 מהם בשנה החולפת), מתוכם הרוג אחד ו-7 פצועים קשה (2 בשנה החולפת).

בקריית אונו נפגעו בעשור החולף 120 נהגים צעירים (10 מהם בשנה החולפת), מתוכם 3 פצועים קשה (1 בשנה האחרונה).

בתחום השיפוט של יהוד-מונוסון נפגעו בעשור האחרון 48 צעירים בתאונות דרכים (6 בשנה החולפת), מתוכם 5 פצועים קשה (1 בשנה החולפת).

בגבעת שמואל נפגעו בעשור האחרון 43 נהגים צעירים (3 בשנה האחרונה). צעיר אחד בלבד מתוכם נפגע באורח קשה.

WhatsApp Image 2022-06-28 at 12.20.04
צילום עמותת אור ירוק

21 צעירים נפגעו בעשור האחרון בתאונות בשטח המועצה המקומית סביון (3 בשנה האחרונה). אחד בלבד נפגע באורח קשה.

במועצה המקומית גני תקווה נפגעו בעשור האחרון 19 נהגים צעירים (2 בשנה החולפת). 3 צעירים נפגעו באורח קשה בעשור האחרון.

מהנתונים של העמותה עולה כי בישראל ישנם 643 אלף נהגים צעירים עד גיל 24 (נכון לשנת 2019). נהגים צעירים מהווים קבוצת סיכון משמעותית להיפגעות בתאונות דרכים. מעבר להיפגעות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים, הם גם מעורבים בתאונות דרכים בשיעור ניכר.

היפגעותם ומעורבותם הגבוהה בתאונות דרכים נובעים מהמאפיינים הייחודים לאוכלוסייה זו. נהיגה בשעות הלילה, בעייפות, תחת השפעת אלכוהול ובמהירות גבוהה הם רק חלק ממאפייני נהיגה הבאים לידי ביטוי בנהיגת הצעירים אשר מובילה כאמור להיפגעות גבוהה בתאונות דרכים.

נהג חדש
צילום: עמותת אור ירוק

עוד עולה מהנתונים כי 94% מההרוגים הצעירים הם גברים, וכי היום הקטלני ביותר עבור נהגים צעירים הוא יום שישי. אחד מכל שני הרוגים בקרב הצעירים הוא מהאוכלוסייה הערבית.

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “צעירים הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד ולכן נדרש טיפול נקודתי וייחודי בכדי לצמצם את מספר הנפגעים וההרוגים הגבוה. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגביר את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה למדיות שאותן הם צורכים.

בנוסף, יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים ונפגעים בתאונות דרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בסיוע הרשויות המקומיות חייבים להוביל תכנית אסטרטגית שתציל את חייהם של צעירים רבים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיכון מקיף יהוד. צילום אונו ניוז

עקב חוסר המיגון בבית הספר: הורי מקיף יהוד השביתו את הלימודים הבוקר לשעה

תפריט נגישות