יום ראשון , יולי 7 2024
דף הבית / תושבי מתחם סחל”ב באור יהודה: “תאונה קטלנית בשכונה היא עניין של זמן”

תושבי מתחם סחל”ב באור יהודה: “תאונה קטלנית בשכונה היא עניין של זמן”

תושבי השכונה מתריעים כבר זמן רב על רכבים אשר נוסעים בפרעות בחנייה בשכונה, הנמצאת מאחורי רחוב סיני, ומבקשים מהעירייה לבנות פסי האטה בכניסה לחניון. משיחות של אחד התושבים בשכונה עם המוקד העירוני, ניכר כי לא ממש הבינו במה מדובר, ובינתיים לא נעשה דבר. השבוע התרחשה בחניון תאונה בין רכב פרטי למשאית, שבנס הסתיימה בפצועה קל בלבד

איזור החנייה מאחורי רחוב סיניבמתחם סחל”ב באור יהודה
איזור החנייה מאחורי רחוב סיני במתחם סחל"ב באור יהודה. צילום פרטי

“התרענו והחששות שלנו התממשו”. כך אומרים תושבים המתגוררים במתחם סחל”ב (רחובות סיני והל”ה) באור יהודה לאחר תאונת דרכים בין רכב למשאית שהתרחשה בשכונה לפני יומיים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


כבר בחודש יוני, עם פתיחת החופש הגדול, שלחו תושבים בשכונה הודעות למוקד העירוני באור יהודה, ובהן הם מלינים כי רכבים נכנסים ויוצאים בפרעות מהחנייה שמאחורי רחוב סיני בשכונה.

“החניון משמש בעיקר את תושבי רחוב סיני והל”ה הסמוכים לו, ובימי הקיץ ילדים רבים שיחקו במתחם הצמוד לחניון”, מספר ל’אונו ניוז’ תושב השכונה.

“הבעיה עם החניון הזה היא שאנשים נוסעים שם מהר, מפני שאין שם פסי האטה בכניסה, תוסיף לזה את העובדה שלרכבים שנכנסים אין שדה ראייה, והילדים שמתרוצצים שם בימי החופש, וקיבלת מתכון לאסון”.

אחרי כמה מקרים של כמעט דריסת ילד לטענתם, פנו התושבים כאמור בתלונה למוקד העירוני בעירייה ודרשו דרישה פשוטה – הקמת פסי האטה בכניסה לחניון שתגרון לרכבים להאט.

כאן החלה סאגה של התכתבויות בין אחד התושבים בשכונה לבין נציגים מהמוקד העירוני, שממנה עולה כי לא ממש הבינו במוקד במה מדובר וניפקו תשובות שנראות לכאורה מנותקות מהמציאות.

לאחר הפניה הראשונה למוקד, קיבל התושב הפונה הודעה כי הבקשה שהעלה כבר הועלתה בעבר בוועדות התנועה, והוועדה דחתה את הבקשה, כי קיימים ברחוב אבנים משתלבות למיתון התנועה – רחוב הולנדי.

“כמו שאתה רואה לא רחוב הולנדי ולא נעליים. מדובר בדרך אספלט רגילה, אף אחד לא טרח לבוא ולבדוק”, אומר התושב המתלונן ל’אונו ניוז’.

איזור החנייה מאחורי רחוב סיני במתחם סחל”ב באור יהודה. צילום פרטי
איזור החנייה מאחורי רחוב סיני במתחם סחל”ב באור יהודה. צילום פרטי

לאחר שביקש התושב שנציג מהעירייה יבוא לראות בעיניים את הדרך ולהבין כי לא מדובר ברחוב הולנדי או בעל אבנים משתלבות, קיבל התושב תשובה נוספת.

הפעם נאמר לו ע”י המוקד כי “מוועדת תנועה נמסר שמדובר בדרך זמנית, שבקרוב תעבור פיתוח, הכולל סימונים, פסי האטה ותשתיות”. תשובה זו התקבלה ב29.06.22.

לפני יומיים כאמור התרחשה בכניסה לחניון תאונה בין משאית לבין רכב פרטי, בו נהגה תושבת השכונה. על פי דיווח ממד”א הנהגת פונתה במצב קל לבית החולים. מתמונות שהתקבלו ניתן לראות את הנזק הרב שנגרם לרכב שלה.

“ידענו שתאונה תתרחש והתרענו כל כך מספר פעמים”, מסכם התושב שדיבר אתנו. “לא ברור לי על איזה פיתוח מדברים בעירייה, אבל בסך הכל אנחנו מבקשים בנייה של פסי האטה, לפני שיקרה פה אסון גדול באמת”.

התאונה באיזור החנייה מאחורי רחוב סיני במתחם סחל”ב באור יהודה. צילום פרטי
התאונה באיזור החנייה מאחורי רחוב סיני במתחם סחל”ב באור יהודה. צילום פרטי

פנינו לעיריית אור יהודה בנוגע לתשובה אשר התקבלה במוקד ומתי אמור להתבצע הפיתוח עליו דובר. מהתגובה עולה כי התשובה שניתנה לתושב בנוגע לפיתוח הרחוב אינה מדויקת, והרחוב לא מיועד לעבור פיתוח.

תגובת העירייה: “הדרך המובילה אל חניון סחל”ב והסדרי התנועה במקום אושרו על ידי יועץ תנועה.

חשוב לזכור שהשטח המדובר הוא חלק מפיתוח של תמ”ל 1046 ובו יוקם מתחם OPARK, שטח התעסוקה והמסחר הענק של אור יהודה, כשעבודות התשתית באזור מתקיימות במלוא המרץ. הבקשה להצבת פסי האטה תיבחן על ידי יועץ תנועה”.

אולי יעניין אותך גםאושרה להפקדה התוכנית להרחבת קניון סביונים ל-10 קומותמדוע משקיעים מעדיפים לקנות דירה להשקעה ליד בתי חולים?

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

5 תגובות

  1. כל הכבוד כתבה שיכולה למנוע את האסון הבא, העירייה חייבת להתעורר.

  2. פשוט סכנת נפשות!
    ייקח שנים עד שיסדירו את הרחוב,
    עד אז חייבים חייבים לבצע התאמות.

  3. סכנה יש למצוא פיתרון מיידי

  4. אני גרה באיזור ומספר פעמים התריעו על החניון שצריך לשים פסי האטה על מנת למנוע אסון אך זה לא קרה
    מסתובבים בחניון הזה ילדים קטנים חייבים לעשות עם זה משהו בהקדם!!!
    במזל לא קרה משהו בלתי הפיך.

  5. כולי תקווה ותפילה שהכתבה הזו – תעיר כמה אנשים!!! והעיריה תחל במיידי לטפל בנושא!!!
    חייב להיות פיקוח על נהגי המשאיות שדוהרים ומשתוללים !!! יוצאים ונכנסים לשטח ולא מסתכלים עם מגיע רכב / יוצא רכב… שלא נדבר על הילדים המשחקים בפארק ולפתע הכדור עף להם !!!
    גם את האסון הזה היה ניתן למנוע – לו העירייה היתה מספיק קשובה לתושבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

איגור נפגש לראשונה עם צוות מד”א שהציל את חייו. צילום: דוברות מד”א

המפגש המרגש בין החובשים לאיש שהצילו את חייו

תפריט נגישות