במהלך כל שנת 2020 נהרגו 83 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 69 מהם נהרגו בתחום העירוני.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ-32,653 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (2011-2020), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.
היפגעות הולכי רגל בבקעת אונו
אור יהודה: ב-2020 נפגעו 21 הולכי רגל בעיר, 1 נהרג, 2 נפצעו קשה ו-18 קל
סה”כ בין 2011-2020 נפגעו 198 הולכי רגל ו-5 מהם נהרגו
גבעת שמואל: ב-2020 נפגעו 7 הולכי רגל, כולם באורח קל.
סה”כ בעשור האחרון נפגעו 81 הולכי רגל מתוכם 1 הרוג.
גני תקווה: ב-2020 נפגעו 4 הולכי רגל, מהם 1 קשה ו-3 קל.
סה”כ בין 2011-2020 נפגעו 49 הולכי רגל ביישוב, מתוכם 5 נפגעו קשה.
יהוד מונוסון: ב-2020 נפגעו 8 הולכי רגל, כולם קל.
בעשור האחרון נפגעו בעיר 82 הולכי רגל, 2 נהרגו.
סביון: ב-2020 נפגע הולך רגל אחד קל.
סה”כ בין 2011-2020 נפגעו 8 הולכי רגל, 2 קשה.
קריית אונו: ב-2020 נפגעו 10 הולכי רגל, 1 קשה ו-9 קל
בעשור האחרון נפגעו 147 הולכי רגל, 20 מהם באורח קשה
מתצפית שערכה עמותת אור ירוק, עולה כי מעברי חציה רבים סובלים מהזנחה תשתיתית קשה – דהויים, מחוקים, ללא פסי האטה לפניהם, כאלה שלא מותאמים לחציית כביש של אנשים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים.
למעשה, מהבדיקה עולה כי מאות מעברי חציה בערים חושפים את הולכי הרגל לסכנה גדולה בכל חציית כביש.
נתונים נוספים
• ב-59% ממעברי החציה שנבדקו לא היו פסי האטה לפני המעבר.
• ב-52% ממעברי החציה שנבדקו לא היה שילוט המתריע על הימצאות הולכי רגל.
• 38% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.
• ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה תאורה ולא היו קיימים פנסי רחוב.
• ב-18% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הנמכת מדרכה אשר חיונית לאנשים המתניידים בכיסא גלגלים או מסייעים לעגלות ילדים לחצות את הכביש.
ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: ” מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, חסכוני וגם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל, לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל, אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חציית הכביש.
במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר בהם את התשתית, כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים.
שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות.
הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי, אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]