יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / באיזו עיר בבקעת אונו נמצאים הרכבים הישנים ביותר?

באיזו עיר בבקעת אונו נמצאים הרכבים הישנים ביותר?

עמותת אור ירוק פרסמה דו"ח הבודק כמה כלי רכב יש בערים בישראל, וגם את גיל הרכב הממוצע בכל עיר. אז מה הגיל הממוצע של הרכבים בבקעת אונו? ובאיזו עיר יש את כמות הרכבים הגדולה ביותר? התשובות בפנים

רכבים בבקעת אונו. צילום אילוסטרציה canva
רכבים בבקעת אונו. צילום אילוסטרציה canva

גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל הוא 7.1 שנים (נכון לשנת 2021), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים, בהשוואה לשנת 2020 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה 7.0 שנים.

מהנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק, אשר בדקה את גיל הרכבים בארץ כמו גם את כמות כלי הרכב שיש בכל עיר, עולה כי בישראל יש 729,052 כלי רכב בני יותר מעשר שנים (שנת עליה לכביש עד 2011).

ככל הנראה ברובם המוחלט של כלי הרכב הללו לא מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות שיכולות להציל חיים במקרה של תאונה ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת נהגים עם כלי רכב חדשים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות. בסך הכול ישנם 2,358,238 כלי רכב פרטיים בישראל.

אז מה גיל הרכבים הממוצע בערי בקעת אונו?

מהנתונים עולה כי באור יהודה וגבעת שמואל יש את הרכבים הישנים ביותר בישראל, וגילם הממוצע הוא 7.1 שנים, בדיוק כמו הממוצע הארצי.

ביהוד-מונוסון גיל הרכבים הממוצע עומד על 6.9, וקריית אונו מחזיקה בתואר העיר עם הרכבים החדשים ביותר, והגיל הממוצע בה הוא 6.7 שנים.

לא קיימים נתונים לגבי גני תקווה ולגבי סביון.

מבחינה ארצית, העיר עם הרכבים ה”זקנים” ביותר היא מודיעין עילית, בה הגיל הממוצע הוא 9.7 שנים. אחריה בטבלה נמצאות קלנסווה (9.5), ביתר עילית (9.4) ואום אל פאחם (9.1).

העיר עם הרכבים החדשים ביותר בארץ היא לוד, בה גיל הרכבים הממוצע הוא 4.5 שנים בלבד. אחריה נמצאות רמת גן (5.1) וחולון (5.7).

ומה לגבי כמות הרכבים?

קריית אונו מובילה בגאון עם 15,943 רכבים. אחריה בטבלה נמצאת אור יהודה עם 13,745 רכבים, יהוד-מונוסון עם 13,213 רכבים וגבעת שמואל עם 9,741.

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “כלי רכב ישנים מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב חדשים. בכלי הרכב הישנים אין מערכות בטיחות אקטיביות אשר מונעות בעזרת טכנולוגיה תאונות דרכים ולמעשה מפצות על טעויות הגורם האנושי.

במקרה חירום כלי הרכב נדרש להיות בשיא תקינותו. השלדה, חגורות הבטיחות, המנוע ושאר האביזרים חייבים לספוג את עוצמת המכה ולהגן על יושבי הרכב.

כלי רכב ישנים עלולים להפוך למלכודת מוות עבור נוסעים בהם. לכן, האינטרס של המדינה ובעיקר של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא להוריד את אותם כלי רכב ישנים מהכביש כדי לצמצם את תאונות הדרכים.

חייבים להחזיר את תכנית הגריטה שעודדה אזרחים להיפטר מהרכב הישן שלהם תמורת תשלום כספי. בכך נוכל להפחית את זיהום האוויר וגם להציל חיים”.

אולי יעניין אותך גם:פורסמו ממצאי מותה של סרן לידר פרץ ז”ל מאור יהודהזריקת רימון הלם באור יהודה- אין נפגעים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בית ספר בקריית אונו. צילום באדיבות ההורים

לא בונים על הפסקת אש: הורי בית ספר יהל”ם בקריית אונו דורשים מרחב מוגן

תפריט נגישות