יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / בקעת אונו: באור יהודה הכי הרבה תאונות עם נהגים צעירים

בקעת אונו: באור יהודה הכי הרבה תאונות עם נהגים צעירים

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעיר התרחשו 14 תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים, כאשר גם לאורך העשור האחרון באור יהודה הכי הרבה נפגעים. אלו הנתונים מכל הערים בבקעת אונו

תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (תצלום אילוסטרציה canva)
תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר (תצלום אילוסטרציה canva)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס, עולה כי בשנת 2020 אירעו ברחבי הארץ 102 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג במעורבות של נהג צעיר, כלומר שתי תאונות קטלניות בכל שבוע בממוצע. כמחצית מן התאונות הקטלניות, 45 מהן אירעו בתחום העירוני.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


קרוב ל-3,900 תאונות דרכים במעורבות נהג צעיר אירעו בשנת 2020, למעלה ממחציתן אירעו בתחום העירוני – 2,522 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והיישובים 45 היו קטלניות ו-401 היו תאונות דרכים קשות. בעשר השנים האחרונות (2010-2019) אירעו קרוב ל-30 אלף תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים בתחום העירוני בלבד. מעל 3,300 מהן אירעו בתל אביב, כ-3,500 נוספות התרחשו בירושלים, ובחיפה למעלה מ-1,400 תאונות.

בבקעת אונו, באור יהודה אירעו מספר התאונות הרב ביותר במהלך 2020 כולל תאונה אחת קטלנית במעורבות נהגים צעירים. גם  לאורך העשור האחרון (2011-2020) אירעו הכי הרבה תאונות בעיר, כשקריית אונו מיד אחריה. גני תקווה וסביון סוגרות את הרשימה עם מספר התאונות הנמוך באזור.

 

פילוח תאונות בבקעת אונו

אור יהודה:

סה”כ בעשור האחרון (2011-2020) – 118 תאונות

2020: 14 תאונות ב-2020 – 1 קטלנית, 1 קשה ו-12 קלות.

גבעת שמואל:

בעשור האחרון – 31 תאונות

2020 – 4 תאונות קלות

גני תקווה:

סה”כ 23 תאונות דרכים בין 2011-2020

2020 – 2 תאונות, 1 קשה ו-1 קלה

יהוד מונוסון:

בעשור האחרון – 45 תאונות

2020 – 5 תאונות קלות

קריית אונו:

בעשור האחרון – 115 תאונות

2020 – 5 תאונות מהן 1 קשה ו-4 קלות

סביון:

בעשור האחרון – 17 תאונות דרכים

2020 – 4 תאונות קלות

מאפייני אוכלוסיית הצעירים

הנהגים הצעירים (15-24), הם בין האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים: אחת הסיבות המרכזיות היא היעדר הניסיון שלהם וחוסר יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש. לכן, תקופת הליווי הקבועה בחוק היא חשובה וקריטית, כי היא מאפשרת לצעירים ללמוד מנהג ותיק ולצבור מעט ניסיון.

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק, חושף כי כל צעיר שני (50%) מודה כי נהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י”א שהשתתפו בתכנית “סינמה דרייב” שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ. מנתוני המחקר עולה, כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או בשליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשים מסוכנים.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: נהגים צעירים מעורבים באלפי תאונות בכל שנה, ורבים מוצאים בהן את מותם. שנת 2020 הייתה קטלנית במיוחד על אף הפיחות בנסועה בשל הסגרים שהיו במהלכה ולאור זאת חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס ולטפל בצורה ממוקדת במאפיינים של קבוצת נהגים זאת. במקביל המשטרה חייבת להגביר את האכיפה על ידי הוספת ניידות ושוטרים בדגש על אזורי הבילוי של האוכלוסייה הצעירה ובאופן ממוקד בסופי השבוע.

נהיגת צעירים מאופיינת לרוב בחוסר יכולת התמודדות עם סיטואציות שונות של נהיגה וצפייה מראש של תרחישי הסכנה שעלולים להתרחש ובשל כך הם פגיעים יותר. רבות מהתאונות שבהן הצעירים מעורבים מתרחשות בשעות הלילה ולאחר הבילויים והטיפול באוכלוסייה זאת צריך להיות בהתאם”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

גני תקווה: הפיצוצים הלילה בעקבות רימון רסס שהושלך לעבר בית בעיר

תפריט נגישות