יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / אור יהודה מובילה במספר הנפגעים במעברי חציה בבקעת אונו

אור יהודה מובילה במספר הנפגעים במעברי חציה בבקעת אונו

כך עולה מבדיקת עמותת אור ירוק המבוססת על נתוני הלמ"ס. באור יהודה נפגעו 115 הולכי רגל במעברי חציה בעשור האחרון, בין השנים 2020-2011, לעומת 74 בקריית אונו, 56 בגבעת שמואל ו-38 ביהוד מונוסון. בגני תקווה נפגעו 31 הולכי רגל ובסביון רק 6. בשנת 2020 נפגעו בבקעת אונו 33 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה

סיכון במעבר חציה (צילום אור ירוק)
סיכון במעבר חציה (צילום אור ירוק)

בשנת 2020 נפגעו בבקעת אונו 33 הולכי רגל מכלי רכב בעת שחצו במעבר חציה – כך עולה מבדיקת עמותת אור ירוק שהתבססה על נתוני הלמ”ס. בשנה זו המספר הרב ביותר של הולכי הרגל שנפגעו במעברי החציה הוא באור יהודה – 13. לעומת זאת, בגני תקווה כלל לא היו נפגעים במעברי החציה בעיר בשנה החולפת. עוד עולה מבדיקת אור ירוק כי באותה שנה נהרגו בישראל  33 הולכי רגל מכלי רכב בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם והוא מעבר החציה. מדובר בעליה חדה (57%) לעומת מספר ההרוגים בשנת 2019, אז נהרגו 21 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אם מסכמים את העשור האחרון, על פי בדיקת אור ירוק, בבקעת אונו נפגעו 320 הולכי רגל במעברי החציה בין השנים 2020-2011. רק באור יהודה לבדה נפגעו בעשור האחרון 115 הולכי רגל במעברי החציה בעיר, ארבעה מהם נהרגו. ברחבי הארץ נפגעו בעשור האחרון מעל 17 אלף בני אדם בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,700 נפגעים מדי שנה.

 

הולכי רגל במעבר חציה (צילום אור ירוק)
הולכי רגל במעבר חציה (צילום אור ירוק)

בקעת אונו – נתונים מלאים

אור יהודה: סך הכל בעשור האחרון, בין השנים 2020-2011, נפגעו 115 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה בעיר, 4 מתוכם נהרגו.

ב-2020 נהרג אדם אחד במעבר חציה ו-12 איש נפגעו קל.

יהוד מונוסון: בעשור האחרון נפגעו 38 הולכי רגל במעברי חציה, 2 מהם קשה ו-36 קל.

ב-2020 נפגעו 3 הולכי רגל קל.

קריית אונו: בעשור הקודם נפגעו 74 הולכי רגל במעברי חציה בעיר, 7 מהם באורח קשה ו-67 קל.

ב-2020 נפגעו 10 הולכי רגל במעברי חציה, 1 קשה ו-9 קל. מדובר בעליה משמעותית לעומת 2019 שם נפגעו סך הכל 4 הולכי רגל.

גבעת שמואל: בעשור האחרון בין השנים 2020-2011 נפגעו 56 הולכי רגל במעבר חציה כולם באורח קל.

ב-2020 נפגעו 6 הולכי רגל, ירידה לעומת 2019 עם 11 נפגעים.

גני תקווה: בעשור הקודם נפגעו 31 הולכי רגל במעברי החציה ביישוב, 3 מהם קשה.

ב-2020 לא היו נפגעים כלל.

סביון: בעשור החולף (2020-2011) 6 הולכי רגל נפגעו במעבר חציה, 1 קשה.

ב-2020 נפגע אדם אחד באורח קל.

פס האטה מפחית תאונות ב-40%

מעבר לנפגעים, תאונות הולכי הרגל עולות למדינה גם כסף רב.

על פי נתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, בכל שנה מסתכם הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים שבהם מעורבים הולכי רגל ב-2.4 מיליארד שקל, כל תאונה שבה נפגע הולך רגל עולה למדינה 277 אלף שקל בממוצע.

מה הפתרון? פשוט, זול ומציל חיים – פס האטה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% באותו מקום בו הוא מותקן.

ב-72% ממעברי החציה אין פס האטה

מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו באופן מדגמי את התשתית סביב 275 מעברי החציה בכ-100 רשויות ברחבי הארץ.

בין הנתונים שנבדקו – האם קיימים פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב, האם מעברי החציה צבועים, האם קיימת תאורה שתסייע לנהג לראות את הולך הרגל בשעות החשיכה ממרחק רב יותר.

כמו כן, בדקו המתנדבים האם סף המדרכה מונמך בכניסה למעבר החציה כדי לסייע לקשישים, ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים לרדת ולעלות בצורה קלה יותר מהמדרכה אל הכביש ולבסוף האם קיים תמרור המתריע בפני הנהגים כי הם מגיעים אל מעבר חציה.

להלן התוצאות מבדיקת 275 מעברי חציה:

• ב-72% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לפני מעבר החציה.

• 43% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.

• ב-32% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל או שהוא לא היה תקין.

• ב-14% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה.

• ב-8% מעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת הנמכה מהמדרכה בפתח מעבר החציה.

מנכ”ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: “מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים.

“גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חצית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד וייפגע”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

גני תקווה: הפיצוצים הלילה בעקבות רימון רסס שהושלך לעבר בית בעיר

תפריט נגישות