מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל הוא 7.5 שנים (נכון לסוף שנת 2023). מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים בהשוואה לשנת 2022 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה 7.3 שנים. כלי הרכב "הצעירים" ביותר נמצאים ברמת גן (5.4 שנים), חולון (5.9 שנים), ראשון לציון (6 שנים), תל אביב-יפו (6.4 שנים) וחיפה (6.5 שנים) שסוגרת את חמשת הערים עם כלי הרכב החדשים ביותר.
והיכן ממוקמות בדירוג זה ערי בקעת אונו? מניתוח הנתונים עולה כי קריית אונו ממוקמת בעשיריה הראשונה של הרכבים "הצעירים בישראל" עם גיל ממוצע של 7.1 שנה. אחריה בדירוג נמצאות אור יהודה ויהוד-מונוסון עם גיל רכבים ממוצע של 7.2 שנה. גבעת שמואל ממוקמת במקום השלישי בבקעת אונו עם גיל רכבים ממוצע של 7.5 שנה. מהנתונים ניתן לראות שערי בקעת אונו המופיעות בסקר ממוקמות בדירוג גבוה יחסית לממוצע הארצי כשגבעת שמואל נמצאת בדיוק באמצע.
ומה אומרים על כך בעמותת אור ירוק? לדברי עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה: "בכלי רכב ישנים אין מערכות בטיחות אקטיביות שמפצות על טעויות הנהג ולכן הסיכון להיפגע בתאונת דרכים בכלי רכב כזה גדול הרבה יותר בהשוואה לכלי רכב חדש. במקרה של עצירת חירום או תאונה כלי הרכב נדרש להיות במיטבו ולהגן על הנוסעים אך הוא עלול להפוך למלכודת מוות לנוסעיו."
"האינטרס של מדינת ישראל הוא לצמצם את אותם כלי רכב לא בטיחותיים ומזהמים ולהורידם מהכביש. לכן יש לעודד תכנית גריטה לכלי הרכב הישנים והלא בטיחותיים. ככל שהממשלה תעודד את הציבור להתקין מערכות בטיחות מתקדמות בכלי הרכב הן יוכלו להוביל לצמצום התאונות גם כאשר הן יגיעו לשכבות נמוכות יותר מבחינה סוציואקונומית במרוצת השנים".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
אונו News 


