יום שישי , דצמבר 13 2024
דף הבית / לא עוצרים באדום: קריית אונו מובילה את ערי בקעת אונו באי ציות לרמזור

לא עוצרים באדום: קריית אונו מובילה את ערי בקעת אונו באי ציות לרמזור

מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק, אשר בחנו את כמות הדוחות שניתנו בגין אי ציות לרמזור אדום, עולה כי בקריית אונו ניתנו בשנת 2023 יותר דוחות מערים גדולות ממנה, כמו ראש העין, מודיעין והוד השרון. כמה דוחות ניתנו באור יהודה? התשובות בפנים

רמזור אדום. צילום אילוסטרציה canva
רמזור אדום. צילום אילוסטרציה canva

ירידה וקוץ בה. עמותת אור ירוק פרסמה נתונים לגבי דוחות משטרה אשר ניתנו בגין אי ציות לאור אדום בערי ישראל, בהן ניתנו מעל ל-20 דוחות בשנת 2023.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אל רשימת הערים הלא מחמיאה של 43 ערים בארץ נכנסו שלוש ערים מבקעת אונו: קריית אונו, אור יהודה וגבעת שמואל. בגני תקווה ויהוד-מונוסון ניתנו פחות מ-20 דוחות והן לא ברשימה.

בראש טבלת הדוחות נמצאת העיר תל אביב. בשנת 2023 ניתנו בעיר 3,166 דוחות תנועה בגין אי ציות לאור אדום. אחריה בטבלה הערים ירושלים (3,012 דוחות), נתניה (1,0059), חולון (959) וחיפה עם 878 דוחות בגין מעבר באור אדום.

מה קורה בבקעת אונו?

את ערי בקעת אונו בכל הקשור למתן דוחות על מעבר באור אדום מובילה קריית אונו. בעיר ניתנו 80 דוחות כאלה בשנת 2023. למרות שמדובר בירידה לעומת שנת 2022 (93 דוחות) המספר הזה עדיין גבוה, כשמשווים אותו לערים גדולות בהרבה ממנה מבחינת כמות התושבים.

בראש העין לדוגמא ניתנו 67 דוחות, במודיעין-מכבים-רעות ניתנו 58 דוחות ובהוד השרון 43 דוחות על מעבר באור אדום.

במקום השני בערי הבקעה נמצאת אור יהודה. גם באור יהודה נרשמה ירידה יפה בכמות הדוחות שניתנו לעומת שנת 2022 (52 ב-2023 לעומת 72 בשנת 2022).

בראייה של מספר שנים ירדה כמות הדוחות בעיר בצורה מרשימה. בשנת 2019 ניתנו בעיר לא פחות מ-169 דוחות, שהעמיד את אור יהודה דאז במקום ה-20. בשנת 2023 ירדה העיר ירידה חיובית למקום ה-34 הארצי.

חשוב לציין שבשנת 2019 הייתה אור יהודה קטנה משמעותית מבחינת גודלה וכמות התושבים, דבר אשר מוסיף עוד על ההישג הנאה.

את רשימת ערי הבקעה אשר נכנסו לרשימה סוגרת גבעת שמואל, בה ניתנו 20 דוחות בשנת 2023, מינימום הדוחות הנדרש כדי להיכנס לרשימת 43 הערים בהן ניתנו מעל ל-20 דוחות.

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “חצית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה המסוכנות והקטלניות שיש. אדם נכנס לצומת באור ירוק בידיעה כי הצומת פנוי עבורו והוא אינו מעלה בדעתו כי רכב יגיח מצידו השני של הצומת.

כאשר נהג נכנס לצומת במופע אור אדום הוא מגדיל את עוצמת הפגיעה מאחר ולא תמיד הרכב מספיק לבלום. בנוסף, הוא פוגע בצידו של הרכב, מקום בו אין מנוע שיספוג את הפגיעה והוא עלול לפגוע ישירות בנוסע. הדרך למגר את התופעה המסוכנת הזו היא באמצעות ההצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות.

נהג שידע כי אם יחצה צומת באור אדום הוא ייענש בחומרה או בקנס כספי גבוה מאוד, נהג כזה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו”.

אולי יעניין אותך גם:

צעד ראשון לקראת אכלוס: ענב החלה ביציקת רפסודה בפרויקט VILLAGE בקריית אונו

ניצחון מרשים לקבוצה הבוגרת – מכבי תל אביב גני תקווה: סיכום שבועי

סגירת מעגל מרגשת: עמית עשהאל שנפצע אנושות הופך למתנדב בארגון שהציל את חייו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

5 תגובות

  1. בטח שלא עוצרים באדום נוסעים כל היום בלוי אשכול במסלול אחד והרמזורים גרועים בכוונה שצריך לעצור בהם כל שניה וזה מעלה את הסעיף למה צריך ללחוץ ברקס כל רגע.
    אז גונבים אדום. למה מה קרה?

    • צודק.אף אחד לא חשב על הנהגים כשתכנן את הרמזורים הנוראיים בלוי אשכול. גם מסלול אחד, גם רמזור קצר, גם כל 300 מטר רמזור נוסף. חלם

  2. בקריית אונו בסביבת לוי אשכול הרמזורים לא מכוונים נכון, יש מצבים שמכל הכיוונים צריכים לחכות באותו זמן גם המכוניות וגם הולכי רגל, אז הולכי רגל כועסים ועוברים באדום כשהמכוניות ממילא עוצרות.

  3. התנועה בלוי אשכול היא המכה ה-11. לקחו לתחבורה ציבורית מסלולים שלפעמים ריקים לגמרי, רמזורים תוכנתו ללא מחשבה (בלשון המעטה) ובניה מטורפת של מגדלים לאורך הרחוב.
    בשעות מסוימות מגיעים ברגל יותר מהר מאשר ברכב.

  4. אולי זה פשוט אומר שיש יותר אכיפה? מאשר בערים אחרות ולכן יש יותר דוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אלופי המחוז. שחקני חטיבת הראשונים. צילום: באדיבות המועדון.

חטיבת ראשונים זכתה באליפות המחוז – מכבי תל אביב גני תקווה: סיכום שבועי

תפריט נגישות