יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / אנשי השבוע – מיזם חברתי למניעת התעללות בבעלי חיים

אנשי השבוע – מיזם חברתי למניעת התעללות בבעלי חיים

"אוהבים בעלי חיים? מוזמנים להצטרף ל-'מיזם 100', בשיתוף עם  המשטרה, למניעת התעללות בבעלי חיים, וגם לאתר בעלי חיים שאבדו", כך אומר, שלומי צ'צ'קס (29), שהקים את המיזם, לפני כשנה וחצי, שכיום פועל כבר בכל הארץ ומונה  128 מתנדבים.

שלומי צ'צ'קס מיזם 100

ההישג הכי גדול שלנו, הוא בעובדה, שכיום יש שינוי ביחס  המשטרה, לגבי בעלי חיים, אומר שלומי ומסביר: “המיזם הוא מודל חדש בישראל, לשיתוף פעולה בין התושבים למשטרה. לדעתי, היה קיים חוסר אמון במערכת המשטרתית והרעיון היה להביא לשינוי”. שלומי מוסיף כי הרעיון להקים מיזם זה, עלה בעקבות אירועי ל”ג בעומר, שבהם הושלכו גורים של בעלי חיים, למדורות במספר מוקדים בארץ ביניהם גם  בפתח תקווה. החליט שלומי, המתנדב במשטרה (בתחנת פתח תקווה, ובתחנת מסובים) לעשות מעשה. הוא מעיד על עצמו כאוהב חיות, ובביתו הוא מגדל באהבה, את כלבו מונו, שיצו קטן ומתוק.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


היכן אתם פועלים בדרך כלל?
“צוות המיזם, פועל בכל רחבי ישראל, וכולל בתוכו שוטרים מתנדבים ואנשי משטרה בדימוס, הפועלים יחד עם גורמי המשטרה הרלוונטיים מהיחידות השונות. כמו כן, הצוות כולל גם עורכי דין, המסייעים בפניות הציבור, שבהן יש צורך בקבלת ייעוץ משפטי, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי. בכל תחנה יש איש צוות, המטפל באירועים של התעללות בבעלי חיים”.
שלומי צ'צ'קס מיזם 100
מה השגתם מאז שהקמת את המיזם?
מאז  שהקמנו עברה כבר כשנה וחצי, במהלכה קיבלנו מעל 23,000 פניות! המיזם שלנו פועל על טהרת ההתנדבות. אנו לא מקבלים תרומות, או נתמכים מאף גורם, בניגוד לעמותות רשומות. אנחנו מיזם שזוכה להצלחה רבה, ומיזם 100 אף הוכתר בכלי התקשורת לפרויקט השנה בישראל שנת  2016. לדעתי חלה התמקצעות גם במשטרה, היו שוטרים שבעבר כלל לא היו מודעים לסעיפי החוק, המונע התעללות, וכיום יותר מודעים לנושא. אנחנו גם עוקבים אחר גניבות בעלי חיים, או לאיתור בעל חיים שהלך לאיבוד. צוות החיפוש נעזר גם ברשתות החברתיות וגם באמצעי התקשורת“.
מהו האירוע המרגש ביותר עד כה בעשייתכם?
“קשה לבחור את האירוע הכי מרגש מפני שהיו המון רגעים מרגשים, אבל המקרה שבו הצלחנו לאתר ולהציל כלב שנגנב מניצולת שואה ערירית, היה המרגש מכולם”.

האם אתה מרגיש שחל שינוי, מצד החברה לנושא?
“יש גידול במספר הדיווחים מצד תושבים למשטרה, לרבות הגשת תלונות, כמו כן, יש שינוי בהתנהלות נכונה של התושבים, הנתקלים באירוע התעללות”.

מהן המטרות העתידיות של המיזם?
“לצמצם ככל שניתן את תופעת ההתעללות בבעלי החיים, ולהוביל שינוי עתידי גם בהחמרת הענישה בפועל”.

כיצד ניתן לפנות אליכם?
“באמצעות תיבת הפניות של מערכת המיזם – הודעה פרטית בדף הפייסבוק “מיזם 100” או במייל:
publicproject100@gmail.com

צילומים – אסף גבעולי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות