יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / מעל מאה דוחות ליום חולקו לנהגים שעברו באדום

מעל מאה דוחות ליום חולקו לנהגים שעברו באדום

יותר מ-38,000 דוחות חולקו במהלך שנת 2021 לנהגים אשר עברו צומת באור אדום, עלייה של 13.5% לעומת שנת 2020. תל אביב מובילה, ירושלים במקום השני. ומה מצב הדוחות בבקעת אונו? הנתונים בפנים

צילום באדיבות אור ירוק
צילום באדיבות אור ירוק

מקום לדאגה. מנתוני משטרת ישראל עולה כי במהלך שנת 2021 חולקו בצמתי ישראל 38,620 דוחות לנהגים אשר עברו צומת באור אדום. מדובר בעליה גדולה משנת 2020, אז חולקו 34,040 דוחות, קפיצה של 13.5%.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


פילוח הדוחות לפי ערים חושף כי בתל אביב-יפו נרשמו הכי הרבה דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום – 6,623 דוחות. בירושלים שניצבת במקום השני נרשמו 4,687 דוחות. גבעתיים ניצבת במקום השלישי במספר הדוחות עם 1,388 דוחות. בבאר שבע נרשמו 1,189 דוחות ובנתניה נרשמו 1,165 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום.

על פי הלמ”ס, 2,535 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים שנגרמו בשל אי ציות לרמזור בשנת 2020, מהם 20 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-214 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.

 

זינוק בדוחות בקריית אונו ואור יהודה

תושבי קריית אונו ממהרים יותר בשנת 2021. מנתוני המשטרה עולה כי קריית אונו מובילה את ערי הבקעה במספר הדוחות שחולקו על חציית צומת באור אדום.

בשנת 2021 חולקו בקרית אונו 99 דוחות, לעומת 35 בלבד בשנת 2020. מדובר בזינוק של 182%. נתון זה מציב את קריית אונו במקום ה-27 הארצי במתן דוחות על אור אדום.

מעט מתחתיה בטבלה, במקום ה-29 הארצי נמצאת אור יהודה.

בשנת 2021 חולקו בעיר אור יהודה 79 דוחות לנהגים אשר “גנבו” את הרמזור באדום. בשנת 2020 ניתנו רק 28 דוחות. באופן מפתיע מדובר באותה עלייה בדיוק כמו בקריית אונו – 182%.

לגבי שאר הערים בבקעה לא התקבלו נתונים כי מספר הדוחות בהן נמוך מאוד.

“גונבים” את הרמזור

87% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר (אפריל 2022) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר “מאגר מוחות” במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף 21% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.

מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (24%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 8% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.

כשנשאלו המדווחים למה לדעתם המספרים גבוהים כל כך 78% השיבו כי הנהגים שמים לב לרמזור האדום, אבל מנסים “לגנוב” אותו לפני שהוא מתחלף לאדום אך לא תמיד מספיקים.

רק 15% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים לא ראו את הרמזור ונהגו בחוסר תשומת לב.

צילום באדיבות אור ירוק
צילום באדיבות אור ירוק

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “חצית צומת באור אדום היא עבירת תנועה חמורה ומסוכנת שגובה את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה. היא חמורה כי נהג נכנס לצומת באור ירוק בידיעה שהצומת פנוי והוא איננו מוכן לעוצמת הפגיעה בצדו של כלי הרכב – פגיעה קשה שעלולה להיות קטלנית במיוחד.

בצדו של הרכב אין את המנוע או ברוב המקרים גם אין את כריות האוויר שיגנו על הנוסע או הנהג. הפתרון מונח לפתחה של המדינה שחייבת למפות את הצמתים האדומים ולהתקין בהם מצלמות רמזור, בולטות ומושלטות. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם ויעניש בחומרה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו”.

אולי יעניין אותך גם: הגרלת דירות ביהוד מונוסון בהנחה של עד 300 אלף ש”חמקריית אונו לבית הנשיא: תערוכה להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

גני תקווה: הפיצוצים הלילה בעקבות רימון רסס שהושלך לעבר בית בעיר

תפריט נגישות