אין זה סוד כי הרכיבה על אופניים וכלים חשמליים ממנועים אחרים שינו בעשור האחרון את מפת התחבורה במרכזי הערים. לצד היתרונות הגלומים בהם, ככלי התניידות נוח ברחובות הערים, החוסך פקקי תנועה ודלק, אנו עדים במקביל לתופעה הולכת ומחמירה של מגמת רכיבה פרועה ובלתי חוקית, המהווה סכנה להולכי רגל, משתמשי הדרך ולרוכבים עצמם.
במסגרת המאבק כנגד המגמה המדאיגה, פרסמה השבוע עמותת "אור ירוק" למאבק בתאונות הדרכים בישראל, דוח מפורט בו שיקפה את נתוני הדוחות שניתנו על ידי שוטרי משטרת ישראל כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים במהלך שנת 2024.
יצוין כי הדוחות המתוארים בדוח מתייחסים בין היתר לרכיבה ללא קסדה, נסיעה על גבי המדרכה, רכיבה מתחת לגיל 16, אי ציות לרמזור אדום ושימוש בטלפון נייד במהלך הרכיבה.
על פי הדוח שפרסמה העמותה, ביישובי בקעת אונו נרשמו יחד 813 דוחות כנגד רכיבת אופניים או קורקינטים חשמליים במהלך שנת 2024. בראש הרשימה של יישובי בקעת אונו ניצבות קריית אונו (315 דוחות) ואור יהודה (218 דוחות). בהמשך מציגות מספר דו-ספרתי של דוחות: יהוד-מונוסון (91 דוחות), גבעת שמואל (90 דוחות) וגני תקווה (54). סוגרת את הרשימה המועצה המקומית סביון עם 22 דוחות "בלבד".
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", התייחס עם סיכום הדוח להשלכות התופעה. לדבריו: "כל מי שנסע במרכזי הערים ראה את חוסר הסדר והבלאגן שנגרמים בשל הרכיבה הפרועה של חלק גדול מרוכבי האופניים החשמליים. זה נובע בעיקר מהמחסור החמור בשוטרים ובניידות. הרוכבים לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה, מצפצפים על חוקי התנועה ומסכנים את החיים שלהם ושלנו. תחושת הבטחון הבסיסית נפגעת כאשר רוכב אופניים חשמליים נוסע על גבי המדרכה במהירות ובפראות. אין תחליף לנוכחות משטרתית ברחובות כזאת שתייצר אווירה הרתעתית ותעביר מסר לכל הרוכבים שאם יבצעו עבירות תנועה הסיכוי שיתפסו וישלמו מחיר יקר הוא גבוה ולא משתלם".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]
אונו News 



