יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / שבעה חודשי מאסר בעבודות שירות ליוסי בן דוד ראש העיר לשעבר

שבעה חודשי מאסר בעבודות שירות ליוסי בן דוד ראש העיר לשעבר

בית המשפט גזר את דינו של בן דוד, אחרי שחתם על הסדר טיעון, בו הודה בעבירות של מרמה והפרת אמונים והתחייב לפרוש מהחיים הציבורים לאלתר. בית המשפט - "עצמת ניגוד העניינים שבה שרוי היה הנאשם עת פעל לקידום התכנית היתה חריפה ביותר"

יוסי בן דוד בבית המשפט
בן דוד בהארכת מעצרו - צילום ארכיון

פרשת בן דוד הגיעה לסיומה, אחרי שהואשם בעבירות קשות של שוחד בו נעצרו מספר תושבי יהוד, ונחקרו עובדי עירייה רבים בינהם תושבי יהוד. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון עליה חתם בן דוד עם הפרקליטות.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עם פתיחת משפטו בפברואר 2018 התראיין בן דוד ועורכת דינו והכחישו את כל החשדות וענו שלא יהיה כלום –

למרות כתב האישום החריף, רץ יוסי בן דוד לראשות העיר יהוד והכחיש לחלוטין את קיומו של כתב האישום וטען כי הכל יימחק ולא יישאר דבר, לאחר שהובס בבחירות לראש העיר יעלה מקליס. הודה בן דוד בעבירות של מרמה והפרת אמונים והתחייבות כי יפרוש לחלוטין מהחיים הציבוריים ולא ישוב אליהם ובתמורה לא יקבל קלון על מעשיו הפלילים. על בן דוד נגזרו שבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות במפעל לפגועי נפש וקני כספי של 50 אלף שח.

יוסי בן דוד

מתוך גזר דין של השופט רפי ארניה, בית המשפט השלום בראשון לציון – 

“בסיס העבירה בה הורשע הנאשם הינו בעמידה בניגוד עניינים מהותי, כאשר מצד אחד הנאשם קיבל סיוע כלכלי מעזרא ברכישת מקרקעין, ומצד שני פעל, בתפקידו כראש עיר ויו”ר הוועדה המקומית, לקדם תכנית שהוגשה על ידי עזרא לועדה המקומית, בפרוייקט נדל”ן בעיר יהוד.

הצדדים נקשרו, עוד טרם תחילת שמיעת הראיות במשפט, בהסדר טיעון לפיו כתב האישום המקורי תוקן ונשמטו ממנו הן עבירות נוספות וכן פרטים מסויימים. הוסכם, כי הנאשם יודה בעובדות כתב האישום המתוקן ובעבירה שיוחסה לו, יורשע, וייגזר עליו עונש מאסר בן 7 חודשים בניכוי תקופת מעצרו, אשר ירוצה בעבודות שירות ) כפוף לחוות דעת הממונה על עבודות השירות (מאסר על תנאי, וקנס בסך של 50.000 ש”ח אשר פריסתו תהיה בהתאם לשיקול דעת בית המשפט.

עוד הוסכם כי הנאשם, אשר לא נבחר בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות לקדנציה נוספת כראש העיר אך נבחר למועצת העיר יהוד, יפרוש מתפקידו, יתחייב שלא לשוב לחיים הציבוריים, ובהתאם לכך לא יוטל עליו קלון. הנאשם הודה והתחייב כאמור, פרש ממועצת העיר, וכן התקבלה חוות דעת חיובית מהממונה על עבודות שירות.

אין ספק שבענייננו, עצמת ניגוד העניינים שבה שרוי היה הנאשם עת פעל לקידום התכנית היתה חריפה ביותר. הקשר של הנאשם עם עזרא היה מבוסס לא רק על חברות עמוקה, אלא גם היה בו פן משמעותי של קשר כלכלי.

נוכח האמור, היה על הנאשם לשמר מרחק מכל עניין הכרוך והקשור בתכנית. על אף האמור הנאשם פעל באופן יזום, נמרץ ומשמעותי לקדם את התכנית, הן בועדה המקומית, הן בועדה המחוזית, הן מול ממ”י, והן מול היועץ המשפטי לממשלה.

לא ניתן לשלול את האפשרות כי פעולותיו של הנאשם לקידום התכנית באו מתוך אינטרס לקדם את העיר יהוד עליה היה הנאשם מופקד, וכי פעילותו של הנאשם בעניין זה נבעה ממניעים חיוביים. ואולם, אין לכך כל משמעות.

הנתונים מלמדים כי כתוצאה מאישור התכנית צפויה היתה לעזרא, חברו הטוב של הנאשם, אשר סייע לו ולבני משפחתו לרכוש נכס נדל”ן, טובת הנאה גדולה ביותר. האיסור על עובד ציבור, במיוחד בדרגתו של הנאשם כראש העיר ויו”ר הועדה המקומית, להימצא בניגוד עניינים כה חריף – מתבלט כאן במלוא עצמתו.

חוקרי המשטרה יוסי בן דוד
צילום ארכיון, חומרי החקירה נגד בן דוד

לפיכך, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים: מאסר לתקופה של 7 חודשים, בניכוי תקופת מעצרו. בהתאם לחוות דעת הממונה על עבודות השירות, תקופת המאסר תרוצה בעבודות שירות ב”שווים”, ברח’ בן ציון גליס 24 ,פתח תקווה.

הנאשם יתייצב לריצוי עונשו במפקדת הממונה על עבודות השירות ביחידת עבודות השירות  בכלא רמלה ב- 26.5.2019

ככל שניתן לשבץ את הנאשם במקום סמוך יותר לעיר יהוד – הממונה מתבקש לשקול לעשות כן, וזאת נוכח צרכי הטיפול של הנאשם בבתו.

מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים, והתנאי הוא שמשך 3 שנים מהיום הנאשם לא יעבור עבירה בה הורשע בתיק זה.

קנס בסך של 50.000  ש”ח או 2 חודשי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב – 30 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, שתחילתם ביום 30.6.2019 ומדי 1 לחודש. לא יעמוד הנאשם בתשלום כלשהו במלואו ובמועדו, תעמוד יתרת הקנס לפירעון מיידי ומלא”.

עורכת הדין אירית באומהורן באת כוחו של יוסי בן דוד מוסרת כי מר בן דוד מברך על כך שהשופט הדגיש בגזר דינו את “תפקודו היוצא מגדר הרגיל כראש עיר, אשר הרים את העיר מאשפתות (תרתי משמע), גרם לאיחודה עם נווה מונוסון, וחילץ אותה מתדמיתה הירודה לתדמיתה היום, פעילות אשר קיבלה ביטוי בדו”ח הוועדה לבחינת תפקוד המועצה וראש העיר”. ועוד נכתב על ידי השופט כי “לא ניתן לשלול את האפשרות כי פעולותיו לקידום התכנית באו מתוך אינטרס לקדם את העיר יהוד עליה היה מופקד, וכי פעילותו בעניין זה נבעה ממניעים חיוביים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות