יום שלישי , יולי 2 2024
דף הבית / אור יהודה מקום 2 בארץ בהתחלות בניית התחדשות עירונית מתחילת השנה

אור יהודה מקום 2 בארץ בהתחלות בניית התחדשות עירונית מתחילת השנה

מנתוני הלמ"ס, אשר נותחו לקראת כנס אתר מגדילים שייערך בחיפה בחודש הבא, עולה כי כ-10% מהתחלות הבנייה בארץ בהתחדשות עירונית ברבעון הראשון של השנה, החלו באור יהודה. ואיזו עיר בבקעת אונו בצמרת התחלות בנייה בארץ בשנים האחרונות? התשובות בכתבה

פרויקט אאורה מתחם אשכנזי ויצמן ביהוד. הדמיה סטודיו 84
פרויקט אאורה מתחם אשכנזי ויצמן ביהוד. הדמיה סטודיו 84

328 התחלות בנייה של התחדשות עירונית באור יהודה – רק ברבעון הראשון של השנה. כך עולה מתנוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס), אשר התקבלו לקראת כנס אתר ‘מגדילים’ – האתר הישראלי להתחדשות עירונית ונדל”ן, שיתקיים בתשיעי ליולי באצטדיון סמי עופר בחיפה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


האתר ניתח את התחלות הבנייה ב-37 רשויות בישראל, בהן היו הכי הרבה התחלות בנייה של התחדשות עירונית (תמ”א 38 ופינוי בינוי) בין השנים 2019- הרבעון הראשון של שנת 2024.

הנתון המרכזי המתייחס לבקעת אונו הוא כמות התחלות הבנייה שהחלו באור יהודה ברבעון הראשון של השנה.

מתוך 3,234 התחלות בנייה בארץ, 328 הן באור יהודה בלבד. מדובר ביותר מ-10%, נתון מדהים לעיר בגודל של אור יהודה. לפי הנתונים, אלה גם התחלות הבנייה היחידות של התחדשות עירונית בעיר מאז 2019.

בסך הכל התחלות בניית התחדשות עירונית מאז 2019, נמצאת קריית אונו. בעיר החלו 2,790 התחלות בנייה של התחדשות עירונית בשנים אלו, המהוות 55% מסך התחלות הבנייה בעיר.

מתחילת השנה חלו “רק” 56 התחלות בניית התחדשות עירונית בעיר, זאת לעומת 935 בשנה שעברה.

עוד בטבלה נמצאות הערים גבעת שמואל, עם 154 התחלות בנייה של התחדשות עירונית (כולן בשנת 2021), ויהוד-מונוסון עם 107 התחלות בניית התחדשות עירונית, רובן בין השנים 2019-2020,

וגני תקווה עם 45 התחלות בניית התחדשות עירונית סך הכל בשנים אלו.

מבחינה ארצית, תל אביב מובילה את ערי ישראל בבנייה של התחדשות עירונית, עם 10,856 התחלות בנייה בשנים 2019-2024.

במקום השני והמכובד נמצאת רמת גן (6,171 התחלות בניית התחדשות עירונית), וירושלים במקום השלישי עם 5,050 התחלות בנייה.

כרמלה קופר, עורכת ראשית במגדילים: “פרוייקטי ההתחדשות העירונית הולכים וצוברים תאוצה בעיקר במרכז הארץ ובשרון. לכן, למרות שהשיעור הארצי הממוצע של התחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית בחמש השנים האחרונות עומד על  17% , בחלק מערי המרכז והשרון יותר ממחצית הדירות החדשות נבנות במסגרת התחדשות עירונית.

בכנס שנערוך בשבוע הבא באצטדיון סמי עופר חיפה נדון באתגרים ובחסמים שמעכבים את הבשלתן של תוכניות ההתחדשות העירונית לבנייה בפועל במסגרת פאנלים בהשתתפות נציגי הממשלה, הרשויות המקומיות, היזמים ואנשי המקצוע”.

אולי יעניין אותך גם:

הגרלת 100 דירות בהנחה בפרויקט אאורה LINK לתושבי יהוד-מונוסון בלבד

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דגים גבעת שמואל. צילום באדיבות המקום

דגים רבותי דגים, חוות דגים גבעת שמואל ממליצה על הדג שהכי מתאים לקיץ

תפריט נגישות