יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / באיזה יישוב בבקעת אונו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים?

באיזה יישוב בבקעת אונו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים?

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעשור שבין 2012 ל-2021 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בבקעת אונו 819 בני אדם ו-7 נהרגו

צומת. צילום: אור ירוק
צומת. צילום: אור ירוק

7 בני אדם נהרגו בעשור שבין 2012 ל-2021 בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בבקעת אונו. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס). חמישה מהם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים באור יהודה, אחד ביהוד-מונוסון ואחד בקריית אונו. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) לא היו הרוגים בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בבקעת אונו.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בעשור שבין 2012 ל-2021 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בבקעת אונו 819 בני אדם. מתוכם – 325 בקריית אונו, 228 באור יהודה, 103 בגבעת שמואל, 96 ביהוד-מונוסון, 34 בגני תקווה ו-33 בסביון.

מספר הנפגעים הרב ביותר בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בקריית אונו היה בשנת 2017 – 45 בני אדם; באור יהודה מספר הנפגעים הרב ביותר בתאונות דרכים בצמתים עירוניים היה ב-2017 וב-2018 כאשר בכל אחת מהן נפגעו 27 בני אדם; בגבעת שמואל זה היה ב-2016, אז נפגעו 24 בני אדם; ביהוד-מונוסון זה היה ב-2017, אז נפגעו 16 בני אדם; בגני תקווה זה היה ב-2012 וב-2019, כאשר בכל אחת מהשנים נפגעו 6 בני אדם; בסביון זה היה ב-2017 וב-2020, כאשר בכל אחת מהשנים נפגעו 7 בני אדם.

באור ירוק מסבירים כי קיימות מספר דרכים פשוטות לשיפור תשתית הצומת כך שתסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים: 1. התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותביא את הולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם; 2. הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת ומאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל; 3. משרד התחבורה צריך לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה על מנת שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים; 4. יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

מנכ”ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר: “מדי שנה נהרגים עשרות בני אדם ונפגעים אלפים בתאונות דרכים בצמתים עירוניים. התאונות הללו אינן גורל משמים ובביצוע של מספר פעולות פשוטות וזולות ניתן לצמצם את מספר הנפגעים ולהציל חיי אדם. המספרים הגבוהים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואת הרשויות המקומיות לטפל בצמתים המסוכנים בהקדם האפשרי. הצמתים האדומים והמסוכנים שבהם מתרחשות תאונות רבות ידועים ומוכרים ונדרש לטפל בהם באופן מידי כדי להפוך אותם לבטוחים. הטיפול כולל התקנת רמזורים או הצבת מעגלי תנועה וכן הגברה של האכיפה המשטרתית והתקנת מצלמות רמזור בולטות וגלויות שירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום ולסכן את החיים של כולנו”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיכון מקיף יהוד. צילום אונו ניוז

עקב חוסר המיגון בבית הספר: הורי מקיף יהוד השביתו את הלימודים הבוקר לשעה

תפריט נגישות