יום ראשון , אפריל 28 2024
דף הבית / המאבק בעבירות הבניה בבקעת אונו עולה שלב – הכירו את פרויקט “ערים”

המאבק בעבירות הבניה בבקעת אונו עולה שלב – הכירו את פרויקט “ערים”

במסגרת הפרויקט מקבלות הוועדות המקומיות ליווי והכוונה צמודה של הרשות לאכיפה במקרקעין במאבק בהתחלות בנייה לא חוקיות באמצעות תצלומי אוויר עיתיים. מטרת הפרויקט היא לתת לוועדות כלים על מנת לזהות עבירות חדשות ולהיאבק בהן באמצעות צווי מניעה

צילום אווירי. אילוסטרציה canva
צילום אווירי. אילוסטרציה canva

הקץ לעבירות הבנייה בבקעת אונו? אתמול התקיים הכנס הראשון בפרויקט ערים בהשתתפות מנהלי פיקוח ונציגים של וועדות מקומיות במרכז הארץ. במסגרת הכנס קיבלו המשתתפים הדרכה, כלים וממצאי פענוח לאיתור והתמודדות עם עבירות בניה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הפרויקט הינו פרויקט משותף של המדינה ומרבית הוועדות המקומיות במרכז הארץ ובמסגרתו מקבלות הוועדות המקומיות ליווי והכוונה צמודה של הרשות לאכיפה במקרקעין במאבק בהתחלות בנייה לא חוקיות בהתבסס על תצלומי אוויר עיתיים.

מטרת הפרויקט היא לתת לוועדות כלים על מנת לזהות עבירות חדשות ולהיאבק בהן באמצעות אכיפה מנהלית (בדגש על צווי הריסה וצווי הפסקה) ולהביא להפחתת התחלות הבנייה הלא חוקיות במרחב התכנון.

שיטת העבודה הנהוגה כיום במרבית הוועדות המקומיות מתבססת בעיקר על תלונות של תושבים, ואלה מתלוננים בדרך כלל רק לאחר שהעבירה הוקמה והשימוש בה כבר החל. מכיוון שכך – צווי הפסקה וצווי הריסה, שאותם ניתן להפעיל רק על עבירות בהתהוות או כאלה שהשימוש בהן החל לאחרונה, אינם רלבנטיים לעבודה של אותן ועדות.

משכך, אותן ועדות נאלצות להגיש כתבי אישום כנגד מי שביצעו את אותן עבירות. שיטת אכיפה זו, וההישענות על גזרי הדין שיטילו בתי המשפט, מתמשכת זמן רב, כמעט שלא מייצרת הרתעה.

במסגרת הפרויקט החדש, יסופקו לוועדות המקומיות על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין תצלומי אוויר עיתיים של איתורי התחלות בנייה חדשות בתחומן על מנת להטמיע את השימוש בכלי אכיפה זה, ויתקיימו מבצעי אכיפה משותפים של הרשות והוועדות המקומיות כנגד עבירות הבנייה שיימצאו.

הניסיון שנצבר ברשות לאכיפה במקרקעין בעבודה על פי צילומי אוויר עיתיים, מלמד כי מדובר במהפכה ושינוי יסודי באפקטיביות שבאכיפה. הראיה לכך היא הצמצום בהתחלות הבנייה בשטחים המצולמים. כך למשל, בשנת 2021 נמצאו 181 התחלות בנייה משמעותיות מחוץ לגבולות הפיתוח, בעוד שבשנת 2017, השנה בה התחילה הרשות לאכיפה להשתמש בצילומי אוויר, הנתון עמד על כ-1,105 התחלות בנייה, ירידה תלולה של 83%.

בכנס השתתפו הוועדות המקומיות הבאות מבקעת אונו:, אור יהודה, קריית אונו, גבעת שמואל, גני תקווה, יהוד-מונוסון ומצפה אפק (סביון). בנוסף השתתפו בפרויקט וועדות גבעתיים, רמת גן, פתח תקווה וכפר סבא.

אולי יעניין אותך גם: אחרי התקיפה בתיכון בן צבי -האב התוקף שוחרר למעצר ביתסבא בן 70 מאור יהודה ננשך על ידי כלב ואושפז ל-5 ימים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

בפעם השנייה תוך שבועיים: אירוע פלילי ביהוד-מונוסון – אין נפגעים

תפריט נגישות