יום שלישי , נובמבר 26 2024
דף הבית / בעלות של כ-150 מיליארד ₪ הממשלה אישרה את תוכנית קו מטרו M2

בעלות של כ-150 מיליארד ₪ הממשלה אישרה את תוכנית קו מטרו M2

אורך הקו כ-25 הינו ק"מ והוא יחל במחלף יוספטל שבחולון ויעבור תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקוה

הממשלה אישרה את תוכנית קו מטרו M2. צילום אילוסטרציה canva
מטרו. צילום אילוסטרציה canva

הממשלה אישרה את קו מטרו M2 – התוכנית הרביעית מבין התוכניות לקווי מטרו במטרופולין גוש דן. מדובר בפרויקט התשתית הגדול ביותר שנעשה בישראל ועלותו נעמדת בכ-150 מיליארד ₪.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אורך הקו כ-25 הינו ק”מ והוא ציר מזרח-מערב שעתיד לקשר בין מרכז המטרופולין לחלקו המזרחי. התוואי מתחיל במחלף יוספטל שבצפון חולון ועובר דרך דרום ומרכז תל אביב, ממשיך דרך הערים גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקוה.

הקו ישרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים מטרופוליניים החשובים כגון בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.

הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- שני קווי מטרו- השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל- השלום, סגולה פ”ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום- החשמונאים, הקו הירוק- כיכר הבימה, הקו הסגול- אלנבי, בר אילן וכפר גנים.

 

מפת קווי המטרו בגוש דן. צילום: נת”ע
מפת קווי המטרו בגוש דן. צילום: נת”ע

חשיבותו של קו זה בהיותו מקשר בין מרכזי הערים הוותיקות במטרופולין אשר מאופיינות ברקמה עירונית צפופה של מגורים ומסחר, ואשר מאופיינת ברחובות מסחריים צרים, עומס תחבורתי, ואזורי מגורים ותיקים.

כזכור, ב-18 בפברואר 2023, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון לאשר את הקו. משמעות רבה ניתנה בהחלטה למעבר התוואי בבני ברק והצורך של האוכלוסייה המקומית בתחבורה ציבורית איכותית יחד עם שמירה על אופייה הייחודי של העיר. לאור חתימת הסכם בין חב’ נת”ע לעיריית בני ברק בוטל התוואי החלופי לתוואי בני ברק העובר בתחום רמת גן, באופן שיבטיח את השרות לעיר.

השלמת התכנון של קווי המטרו מאפשר לפתח ראיה תכנונית כוללת ועדכנית למרחבים בהם תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית בראיה סביבתית מקיימת ותאפשר התניידות קלה ונוחה ברחבי המטרופולין ללא תלות ברכב הפרטי.

יו”ר מטה התכנון הלאומי ויו”ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: “אני מברך על אישור קו מטרו M2. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים”.

מנכ”ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: “מדובר ביום היסטורי. מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו”.

חיים גליק, מנכ”ל נת”ע: “נת”ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בהחלטה הבעת אמון במקצועיותה של נת”ע ובניסיונה המקצועי הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינלאומיות שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל”.

נועה אורן משנה מנכ”ל מטרו: ״זהו עוד צעד חשוב בקידום פרויקט רשת המטרו, שיעלה את ישראל על מפת התחבורה הציבורית העולמית. הנוף של מטרופולין גוש דן וסביבותיו עתידם לשנות את פניהם ולבשר על עידן חדש בשגרת היומיום של הנוסעים ודפוסי התחבורה, מכפר סבא ועד רחובות”.

קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיכון מקיף יהוד. צילום אונו ניוז

עקב חוסר המיגון בבית הספר: הורי מקיף יהוד השביתו את הלימודים הבוקר לשעה

תפריט נגישות