יום רביעי , אפריל 17 2024
דף הבית / מופע של בריונות ואנרכיה במועצת העיר יהוד

מופע של בריונות ואנרכיה במועצת העיר יהוד

עוד פרק מבייש בהיסטוריה של העיר יהוד מונוסון, חודש לפני הבחירות הובא למועצת העיר הסכם גג. עשרות תושבים שהגיעו לתמוך ולהתנגד להסכם פוצצו את הישיבה. כך נראית מערכת הבחירות ביהוד

אקורד סיום צורם למועצת העיר יהוד מונוסון – זה היה מחזה מתוזמן היטב שנועד לייצור פרובוקציה בה כל אחד מהפוליטיקאים מנסה לקושש עוד כמה קולות לקראת הבחירות.



רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות יהוד מונוסון  – להצטרפות

רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו


כבר לפני שלושה חודשיים יכלו בעיריית יהוד להציג את הסכם הגג לציבור, אך שם נמנעו לעשות זאת והחליטו להציף את הנושא כחלק מקמפיין הבחירות של ראש העיר יעלה מקליס, ולהציגה כמי שהגיעה להושיע את תושבי יהוד הוותיקה עם הסכם גג שיאפשר פינוי בינוי. כצפוי, המהלך עורר גלי ביקורת בקרב חברי המועצה, התזמון של חודש לפני בחירות, גרם להסכם הגג להפוך לקרקס עירוני בו בריונות, אנרכיה וצעקות הם חלק מהמשחק.

כזכור, תשעה חברי מועצה ביקשו לקבל חוות דעת משפטיות וכלכליות על ההסכם, ראש העיר זימנה ישיבה שלא מן המניין לאישור הסכם הגג, משרד הפנים התערב והושגה פשרה כי יתקיימו שתי ישיבות מועצה אחת אחרי השנייה.

התסריט היה ידוע מראש, כל צד רצה לעשות הפגנות כוח, חברי המועצה המתנגדים להסכם הביאו תושבים הקוראים לא לחתום על הסכם ערב הבחירות, תושבי המושב מגשימים הגיעו עם ילדיהם כדי למחות על פגיעה בקרקע ירוקה. מנגד ראש העיר הביאה את תושבי השכונות החלשות בעיר הזקוקים נואשות לפינוי בינוי.

הסכם גג ביהוד

וכך במשך שעה ארוכה נשמעו צעקות, הנפת שלטים, קללות וכמעט אלימות פיזית בין התושבים, מה שלא אפשר את קיום הישיבה. ראש העיר יעלה מקליס הודיעה על הפסקה של חמש דקות להרגיע את הרוחות. בזמן הזה, השתלטו חברי המועצה על ההסכם והצביעו כי נתן בז’ה, מועמד לראשות העיר, ינהל את הישיבה, הצביעו נגד ההסכם, ערכו פרוטוקול ונעלו את הישיבה.

כאשר חזרה ראש העיר יעלה מקליס לאולם הדיונים, הודיעו חברי המועצה כי הם הצביעו בהעדרה על ביטול הסכם הגג. ראש העיר ניסתה להוציא עוד מספר מילים את המהומה גברה וקריאות של הציבור להתפטרות ראש העיר, לצד קריאות גנאי נגד חברי המועצה שהצביעו נגד ההסכם.

יעלה מקליס ראש העיר סיכמה את הישיבה ואמרה כי: “אני מעבירה את זכות ההצבעה על ההסכם לכם תושבים יקרים. ב-30/10 כולכם תצביעו בעד הסכם הגג, בעד הקידמה, בעד הפיתוח העירוני ובעד הפיכתה של יהוד-מונוסון לפנינה מבוקשת או נגד כל אלו. אין לי ספק מה תהיה התוצאה”.

ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה
לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז

בעיריית יהוד צפו כי תתרחש מהומה בישיבה ושוטרי משטרת מסובים הוכנו מבעוד מועד ונערכו בחניון העירייה, אך כנראה לאף אחד לא היה באמת חשוב לשמור על החוק והסדר ולהוציא מפגינים קולניים שהפריעו למהלך הישיבה. כמובן שמדובר בישיבת פרובוקציה וכל צד רוצה להוכיח את כוחו הפוליטי. חברי המועצה לא התביישו ואף הצטלמו עם שלטי מחאה, הכל הכנה ליום הבוחר. תושבי יהוד ייאלצו להצביע בקלפי ב30.10 עבור יעלה מקליס שמקדמת את הסכם הגג או שאר המועמדים המתנגדים לו. תחשבו מה היה קורה עם סעיפי הסכם הגג היו עולים לסדר היום הציבורי לפני חצי שנה, עם שולחנות עגולים לשיתוף ציבור איך הדברים היו יכולים להיראות, יש כנראה מי שמרוויח מהפילוג הזה.

תגובות –

יעלה מקליס ראש העיר : “צר לי שגישתם של חברי מועצת העיר המתנגדים להסכם הגג נובעת מאינטרסים פוליטיים צרים ושיקולים זרים מבלי לראות את טובת העיר ותושביה שצמאים לשינוי, שינוי שיכול לקרות רק בזכות התקציבים אותם העיר יכולה לקבל עם החתימה על הסכם הגג. יהוד-מונוסון בכלל ושכונותיה הוותיקות בפרט זקוקות להסכם הגג כמו לאוויר לנשימה על מנת לייצר צמיחה ופיתוח ולעבור את תהליכי ההתחדשות העירונית המתוכננים בלב העיר הוותיקה ובכך להעניק לתושבי האזור הזדמנות לחיים ראויים יותר ולרמת חיים הראויה להם. על המתנגדים להתבייש בעצמם, בהתנהגותם הביריונית ובפגיעה בתושבי לב יהוד. הסכם הגג ייחתם במוקדם או במאוחר.

נתן בז’ה, מועמד לראשות העיר – הישג לתושבים אתמול בישיבת המועצה! בניגוד לעמדתה של ראשת העיר, המאבק שלנו לדחיית ההצבעה על הסכמי הגג צלח וההצבעה תתקיים לאחר הבחירות. אני מרוצה מאוד שההסכם הגרוע שהביאה יעלה להצבעה ירד.
היה מצער מאוד לראות אותה עוזבת את האולם ותודה לחברי המועצה שביקשו ממני על פי החוק לנהל את הישיבה ואישרו זאת בהצבעה דמוקרטית. אני שמח שהקול השפוי ניצח!

הדר מימון, חבר מועצת יהוד מונוסון: ” הדיון במועצה מבחינתינו היה מכריע ולא רק בגלל עמדותינו, כי יש להתנגד להסכם הגג, אלא מהפן העקרוני,והוא שנושא מכריע כזה שעלול לשנות את כל פני האיזור אסור לו שיהפוך לעניין פוליטי צבוע בספינים  ואסור שיוחלט במחטף רגע לפני בחירות .

בעיר מתוקנת נושא כזה דרמטי צריך להיות מוכרע בשיתוף הציבור ולאחר דיונים מעמיקים ולא על ידי סיסמאות שטחיות. זהו הסכם מורכב בעל השפעות מרחיקות לכת חלקן הרות אסון. אנחנו קבוצה של תושבים מכל רחבי העיר שאכפת להם ורוצים לעשות למען קהילת יהוד בהתנדבות מלאה. ההסכם והדיון הסוער שהוא גורר הביא לכך שבימים הקרובים נמסד את רשימת יהוד ירוקה  שהאג׳נדה שלה תהיה פני יהוד ואופיה בעשור הקרוב . אנחנו שמחים על ההחלטה היום לדחות את הדיון בהסכם הגג לאחרי הבחירות. זו הדרך הנכונה גם עבור מי שתומך בהסכם. בימים הקרובים ננסה ליצור שיתוף פעולה רחב כמה שאפשר עם תושבים מכל יהוד וכל זאת למען העתיד של כולנו בעיר הזאת שכולנו אוהבים וחרדים לעתידה.

יוסי בן דוד, המועמד לראשות העיר: ” זה הישג טוב, תשעה חברים חתמו, שזה רוב חברי מועצת העיר. ראש העיר עזבה את הישיבה ולא השתלטה עליה והסתגרה בחדרה כשעה, אז החוק מאפשר שחברי מועצת העיר בוחרים ממלא מקום שיהיה יו”ר הישיבה, בחרנו בנתן בז’ה, שניהל את הישיבה ויש פרוטוקול שאותו אנחנו מעבירים הלאה למשרד הפנים.
ההחלטה התקבלה ודחינו את הסכם הגג. יעלה מקליס יכולה להביא את הסעיף שלה וגם אותו נדחה. יש לנו רוב נגד של תשעה חברי מועצה וגם רוב תושבי יהוד-מונוסון נגד הסכם הגג. ההסכם פוגע קשות במרקם החברתי באיכות החיים בעיר ובתקציב העיר, שיהפוך אותנו לעיר ענייה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

5 תגובות

  1. יעלה נסתה לבצע מחטף ערב בחירות ללא יכולת לחברי המועצה או הציבור לעיין בהסכם הגג.

    לציבור ביהוד מגיעה שקיפות, הסכם הגג אינו כלכלי לעיר והנתונים לא נחשפים במלואם. לאורך זמן כמות יח״ד הנוספות יגרמו לגרעון בקופת העיר, הדברים ידועים וכתובים בכל כתבה על הסכם גג.

    לציבור מגשימים מקדמים תכנית על הראש שמבטלת את קיומם כישוב חקלאי – זכותם להתנגד לכך. לא הם פוצצו את הישיבה, ברגע שיעלה החלה לדבר נתנה לה זכות הדיבור.

    יעלה, ואנשי ציבור אחרים דעו לכם – אם תרחיקו את הציבור – הציבור יגיע אליכם!

  2. רצוי לדייק.
    לא היתה בריונות ולא אלימות אלא רק אזרחים מודאגים המביעים את עמדתם בדרך הדמוקרטית.
    ניתן לראות זאת גם בוידאו של הכתבה וגם סרטונים שצולמו לכל אורך הישיבה.

    • לפעמים לא צריך אלימות בשביל אלימות.
      מצד אחד חבורה שחושבת שישדרגו להם את הדירה לפנטואז אם יעשו קצת רעש, מצד שני חבורה של מגעילים שלא רוצים שיסתירו להם את הנוף.
      אותכם, ניצלו החבורת כלומניקים בעירייה בשביל הון פוליטי.
      אופוזיציה, קואליציה, איכס, את כולם צריך לנקות משם ולנקות עם חומצה את הגועל שתשאירו מאחרים.
      טיפת כבוד אחד לשני אין לכם, תתביישו.
      גרמתם לי להאמין שהיחיד שיכול להנהיג את העיר הזו זה העבריין שלמד להכין שקשוקה.
      עבריין אבל לפחות מכבדים אותו!!
      רק בעיר שלנו, כל תושב שכתב פוסט בפייסבוק חושב שהוא יכול להיות ראש עיר.
      נבחרי ציבור בדיחה, שלא שווים את הכיסא שהם יושבים עליו.
      וזה בלי לדבר על האחת והיחידה, ראש העיר שהייתה יכולה להיות המלכה של העיר והפכה להיות הדבר הכי גרוע שהיה פה אי פעם.
      הרבה חשבון נפש יש לכם לעשות מחר, תתביישו.

  3. עבדו על ההסכם הזה בעמל ובכישרון רב במשך שנים. ההסכם הזה ייצא לפועל בהחלטת ממשלה, איתנו או בלעדינו. חבל שיש ביננו עקומי שכל וצרי אופקים. עירנו נשארה המון זמן מאחור. נתקעה באלף הקודם. עד שמציעים לנו אופק חדש לצאת מהג’ורה בה אנו חיים, יש פוליטיקאים קטנים שימנעו בגופם כל דבר טוב שעלול לקרות לעירנו. יישום ההסכם יימשך שנים רבות שיעברו בלאו הכי, והמצב רק יהיה הרבה יותר גרוע לולא הסכם הגג וללא שיקום מיידי של תשתיות עירוניות, ביוב, כבישים, מחלפים, פארקים ועוד… העניין מזכיר לי בדיחה: אישה זקנה וענייה עומדת מעבר לכביש ואוחזת בסלים כבדים ושקים גדולים על גבה. ניגש אליה בחור טוב לב שהציע לה עזרה כדי שתוכל לעבור את הכביש עם הסלים בבטחה. מה עשתה הזקנה? הרביצה וקיללה את הבחור הצעיר משום שכל מה שרצתה הזקנה האומללה זה לעמוד עם הסלים הישנים מעבר לכביש, היכן שזורם הביוב והיכן שהסירחון עולה לשמים. מסקנה: יש אנשים שאין להם תקנה. כמו הבדואים שקיבלו בית חדש ושיכנו בו את הכבשים שלהם בעוד הם נשארו לישון בחוץ. אני אומר את זה בעצב, כנראה שנגזר עלינו להישאר דפוקים. ההפסד כולו שלנו.

  4. מי שמנהל את יהוד בפועל זה לא מאחר רזניק ושמואל רוטמן
    יעלה מכרה מזמן את יהוד לשני הקומבינטורים האלה שמוכרים לכם דמגוגיה ואוויר בחינם
    תשאלו למה בקדנציה אחת היה צריך כ”כ הרבה יועצים במליוני שקלים שהלכו באוויר בכסף של התושבים ??
    זה כי יעלה מתאימה לנהל להקת בלט קלאסי לאגם הברבורים ולא עירייה
    תבחרו בכולם רק לא יעלה שהבטיחה לנו אבדון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ירידה במחירי השכירות ביהוד מונוסון. צילום אילוסטרציה canva

“צניחה חופשית” במחירי השכירות ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות