יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / עונת הנחשים בשיאה – מה לעשות במקרה של הכשה?

עונת הנחשים בשיאה – מה לעשות במקרה של הכשה?

"אזור בקעת אונו הוא אזור עתיר נחשים בגלל ריבוי השטחים הפתוחים והשדות". כך מסביר לנו רן ארנון, לוכד נחשים למעלה מ-20 שנה ותושב קריית אונו. בראיון ל'אונו ניוז' מסביר רן איך איך למנוע כניסת נחשים לחצר ולבית, ומה אסור לעשות במקרה של הכשה

רן ארנון לוכד נחשים. צילום פרטי
רן ארנון לוכד נחשים. צילום פרטי

כבכל שנה עם בוא הקיץ זה קורה – השמש יוצאת ועמה הנחשים הידועים לשמצה יוצאים מהמחילות בחיפוש אחר מזון. לעיתים קרובות מגיעים אותם אורחים בלתי קרואים אל הבתים והחצרות שלנו וגורמים לפאניקה רבה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


רן ארנון (57) תושב קריית אונו, הוא מדביר ולוכד נחשים מוסמך מזה 20 שנה. בראיון ל’אונו ניוז’ מסביר ארנון איך ניתן להימנע מכניסת נחשים לביתנו, ויותר חשוב, מה לעשות אם נתקלים בנחש ואיך נתמודד נכון עם מקרה של הכשה?

רן, למה אנו רואים הרבה נחשים בתקופת הקיץ?

“הנחשים יוצאים תמיד בתקופת ההתחממות. השנה החורף התחיל מעט מאוחר, ולכן גם הנחשים התחילו לצאת מאוחר. הנחש הוא זוחל בעל דם קר. כאשר מגיע החורף הוא נכנס לתרדמה והוא בעצם כמעט ולא זז. כתוצאה מזה הדופק שלו מאוד איטי ואין לו צורך במזון על מנת להתקיים.

ברגע שמעט מתחמם הוא מתעורר ונכנס בעצם לתקופת הציד שלו וגם כדי להטיל ולהשריץ. לכן אנו נתקלים בהם בעונה זו”.

יש מקומות יותר מועדים לפורענות בבקעת אונו?

“באזור סביון ויהוד יש יותר סיכוי להיתקל בנחש בגלל ריבוי האזורים הפתוחים ביישובים אלה. אבל באופן כללי כל אזור בקעת אונו הוא אזור מועד לפורענות מבחינת נחשים בגלל הקרבה לנתב”ג, השדות שבאזור הבקו”ם ועוד שטחים פתוחים סביב המושבים מהם יכולים להגיע הנחשים אל הבתים”.

רן ארנון לוכד נחשים. צילום פרטי
רן ארנון לוכד נחשים. צילום פרטי

מה אנו יכולים לעשות כדי למנוע כניסה של נחש לבית או לחצר?

“יש כמה פעולות קריטיות שיש לעשות בחצר כדי למנוע כניסת נחשים. הדבר החשוב ביותר הוא פינוי של דברים לא נחוצים מהחצר. הרבה אנשים שומרים בחצר רעפים או בלוקים, שקים המכילים דשן וכדומה. כל הדברים האלה הם מסתור נהדר לנחשים והנחש ישר יחפש אותו.

בנוסף אם אני יודע שיש לי בעיית מכרסמים, מזון אהוב מאוד על הנחש, יש לטפל בה בדחיפות. נחשים גם אוהבים מקורות מים, כך שבריכה ביתית בחצר או בריכת דגים עלולה לקרוא לנחש”.

ראיתי נחש בחצר – מה אני עושה?

“קודם כל אנחנו תמיד נצא מנקודת הנחה שהנחש שראינו הוא ארסי. בנוסף לא ננסה לפגוע בנחש או חלילה להרוג אותו. מעבר לסיכון שבדבר זוהי גם עבירה פלילית שדינה מאסר. הכי חשוב זה לשמור על קשר עין במידת האפשר עם הנחש ולא לזוז מהמקום. ברגע שלא נזוז הנחש גם יפחד לזוז כי הוא חש את הקרבה אלינו ויירתע. ככה כשיגיע הלוכד נוכל לומר לו כמעט בוודאות היכן מסתתר הנחש. בנוסף אם מתאפשר כדאי לצלם את הנחש”.

רן ארנון לוכד נחשים. צילום פרטי
רן ארנון לוכד נחשים. צילום פרטי

שאלת השאלות – חלילה הוכשתי, מה עליי לעשות?

“במידה והנחש ארסי אז בעת הנשיכה נכנס ארס לתוך גוף המוכש. הארס הזה גורם לנזק קשה ברקמות באזור המוכש, אך הסכנה האמיתית היא שהארס מתפשט בגוף ועלול להגיע לאזורים כמו הלב והמוח ולגרום לנזקים קשים ואף למוות”.

במידה והוכשנו, או שמישהו מבני ביתנו הוכש, אנחנו לא נשים חסם עורקים, ולא חבישה מכל סוג שהוא, לא לשפוך מים. הדבר שהכי חושב לעשות זה לנסות לזוז במינימום האפשרי ולבצע פינוי כמה שיותר מהיר לבית חולים.

בזמן הזה חשוב מאוד כמה שיותר להרגיע את המוכש. ההיגיון הוא שככל שהאדם המוכש יהיה רגוע יותר, גם זרימת הדם תהיה איטית יותר, והארס יתקדם בגוף לאט יותר”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. בכל זאת מה עושים כעזרה ראשונה, לא תמיד מתאפשר להגיע מיד לבי”ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

שוק הדירות בבקעת אונו בחודש מרץ- איפה נמכרה דירת 4 חדרים ב 1.79 מיליון?

תפריט נגישות