עלייה בתאונות הדרכים במעורבות צעירים בבקעת אונו בשנת 2022. כך עולה מנתונים עדכניים שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
מהנתונים עולה כי בשנת 2022 התרחשו 28 תאונות דרכים בשטח הערים בבקעת אונו – וזאת לעומת 23 בלבד שהתרחשו בשנת 2021.
גם בתאונות שהוגדרו כקשות ישנה עליה קלה. 6 תאונות דרכים כאלה התרחשו בשנת 2021 לעומת 8 בשנת 2022.
העיר ה”מובילה” במספר התאונות היא גבעת שמואל בה התרחשו בשנה שעברה 8 תאונות דרכים במעורבות צעירים (עד גיל 24).
בקריית אונו התרחשו 7 תאונות, ביהוד-מונוסון 6 ובאור יהודה 5 תאונות במעורבות צעירים.
3 תאונות מתוך השמונה שהוגדרו כקשות התרחשו ביהוד-מונוסון. 2 תאונות קשות אירעו בשטחן של אור יהודה וקריית אונו ותאונה אחת קשה בגבעת שמואל.
מבחינת ארצית, בשנת 2022 אירעו 3,232 תאונות דרכים במעורבות נהגים צעירים עד גיל 24, למעלה ממחציתן (57%) אירעו בתחום העירוני – 1,870 תאונות דרכים. מבין התאונות שהתרחשו בתחום הערים והישובים 34 תאונות דרכים הוגדרו קטלניות שבהן נהרג אדם אחד לפחות ו-360 תאונות דרכים הוגדרו קשות.
עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2022 (עד חודש נובמבר) אירעו ברחבי הארץ 115 תאונות דרכים קטלניות, בהן לפחות אדם אחד נהרג, במעורבות של נהג צעיר עד גיל 24.
עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “נהגים צעירים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם בבעלי הרישיונות. נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון בשל מאפייני הנהיגה הייחודים שלהם. רבים מהם מתקשים לקרוא את מפת הסכנות שבכביש בשל חוסר ניסיון, נהיגה בשעות הלילה, לעיתים בעייפות או תחת השפעת אלכוהול.
במשך שנים מדינת ישראל התעלמה מהנהגים הצעירים והתוצאות הקשות הן תוצאה ישירה לחוסר ההשקעה והיעדר תכנית רב תחומית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים להתעלם מהנתונים הקשים ולכן יש לקדם תכנית ייעודית שתוביל לצמצום תאונות הדרכים במעורבות נהגים צעירים.
על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב לאשר את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה כדי לצמצם את תאונות הדרכים ולהציל את חיי הנהג הצעיר הבא”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]