יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / ערי בקעת אונו ברשימת הערים עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בארץ

ערי בקעת אונו ברשימת הערים עם זיהום האוויר הגבוה ביותר בארץ

מנתונים שפרסם מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM), שבדק נתונים בנושא איכות האוויר בישראל ושכיחות האסתמה בקרב חברי מכבי, עולה כי בערי בקעת אונו קיים זיהום אוויר גבוה מאוד וכן שיעור חולי אסתמה מהגבוהים בארץ

זיהום אוויר. צילום אילוסטרציה: Canva
זיהום אוויר. צילום אילוסטרציה: Canva

קשה לכם לנשום? כנראה שיש לכך סיבה. לרגל יום האסתמה הבינלאומי שחל השבוע, פרסם מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM), נתונים בנושא איכות האוויר בישראל ושכיחות האסתמה בקרב חברי מכבי בארץ.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מהנתונים עולה כי מדד זיהום האוויר ברוב ערי בקעת אונו (אור יהודה, יהוד-מונוסון, גני תקווה וקריית אונו), הוא מהגבוהים ביותר בארץ.

עוד עולה מהנתונים, כי ביישובים בהם קיים זיהום אוויר גבוה, נמצא גם שיעור גבוה של חולי אסתמה בגילאי 6 ומעלה.

זיהום האוויר נמדד ביחידות של PM2.5 – מדד נפוץ למדידת איכות האוויר המתאר את החומר החלקיקי שקוטרו האירודינמי קטן מ-2.5 מיקרומטר. החלקיקים מורכבים מחומרים שונים, כמו מתכות, כימיקלים אורגניים, אמוניה, סולפטים, ניטרטים ועוד. קוטר החלקיקים מאפשר חדירה לעומק דרכי הנשימה. הנתונים שוערכו על סמך נתוני המשרד להגנת הסביבה בחצי השנה האחרונה.

*ערכי PM2.5: נמוך – ערכים נמוכים מ 12, בינוני – ערכים גבוהים מ-12 ונמוכים מ-17, גבוה – ערכים גבוהים מ-17

היישוב בעל שיעור חולי האסתמה הגבוה ביותר בבקעת אונו היא העיר הטרייה גני תקווה. בעיר נמצא כי ישנם 12.44% חולי אסתמה בקרב חברי מכבי, השלישי מבחינת אחוז חולי אסתמה בערי ישראל אחרי נצרת ונס ציונה. רמת זיהום האוויר בגני תקווה היא של 19.6 PM2.5

אחריה ברשימה, במקום ה-6 בארץ, נמצאת קריית אונו. בעיר נמצא כי ישנם 11.85% חולי אסתמה בקרב חברי מכבי. רמת זיהום האוויר היא של 19.6 PM2.5.

במקום ה-11 בארץ, עם שיעור חולי אסתמה של 10.11% נמצאת יהוד-מונוסון. בעיר ישנו זיהום אוויר מהגבוהים ביותר בארץ, והוא עומד על PM2.5  של  22.4.

במקום ה-13 בארץ, עם שיעור חולי אסתמה של 9.74% נמצאת העיר אור יהודה. בעיר ישנו זיהום אוויר מהגבוהים ביותר בארץ והגבוה ביותר בכל בקעת אונו, והוא עומד עלPM2.5  של 23.6.

ד”ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM): “יום האסתמה הבינלאומי הוא הזדמנות לעלות מודעות לאבחון וטיפול מוקדם במחלה. אסתמה מושפעת מגורמים רבים, וביניהם תורשה, אורח חיים וסביבה. איכות האוויר ושינויי האקלים משפיעים על כולנו ולכן עליהם להוות חלק אינטגרלי מאסטרטגיית קידום הבריאות בארץ ובעולם”.

אולי יעניין אותך גםשוק הנדל”ן: בכמה נמכרה דירה באזורכם בחודשים מרץ-אפריל ?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

שוק הדירות בבקעת אונו בחודש מרץ- איפה נמכרה דירת 4 חדרים ב 1.79 מיליון?

תפריט נגישות