יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / פורקים כל עול: התקהלויות בגינות ציבוריות בגני תקווה

פורקים כל עול: התקהלויות בגינות ציבוריות בגני תקווה

המוני תושבים מתאספים יום יום בגינות ללא שמירת מרחק וללא עטיית מסכות, כאשר התלוננו על התופעה, נתקלו באוזלת יד מצד מועצת היישוב. בערים אחרות סגרו את הכניסה לגינות כדי להוריד את התחלואה. תגובת המועצה: "בשלב זה אין לפקחי המועצה הסמכות הנדרשת לפזר התקהלויות ולקנוס תושבים"

גינת המצפה (צילום פרטי)
גינת המצפה (צילום פרטי)

ערים רבות נאבקות כדי להפחית את רמת תחלואת הקורונה ולחזור לשגרה בהקדם האפשרי, אך בגני תקווה קיימת תופעה של התקהלויות אנשים בגינות ציבוריות, בחלק מהמקרים אנשים אף לא עוטים מסכות ולא שומרים על מרחק 2 מטר זה מזה כנדרש. לא ברור אם התופעה נגרמת מניסיון פריקת עול של הורים וילדיהם בתקופת הסגר, אך יש בכך סכנה גדולה.

אחת התושבות שביקשה להישאר בעילום שם (השם שמור במערכת) סיפרה כי בגינת דרך הים ביישוב מתקהלים בכל יום המוני אנשים להערכתה אף הגיעו כ-150 איש.

התקהלות בגינת המצפה (צילום פרטי)
התקהלות בגינת המצפה (צילום פרטי)

במקרה אחר, סיפרה תושבת נוספת שביקשה לא לפרסם את שמה (השם שמור במערכת) כי בגינת המצפה נראים מראות דומים לאלה שבגינת דרך הים, כאשר עשרות אנשים מתאספים ללא שמירת מרחק ראויה וחלקם ללא מסכות. גם בפארק גנים חוזרים מראות דומים של התקהלויות ללא אכיפה.

יש לציין, כי לפי הנחיות משרד הבריאות בסגר מותר להגיע לפארקים וגנים ציבוריים במרחק של עד 1 קילומטר מהבית, אך התקהלות בשטח פתוח מותרת עד 20 איש כולל עטיית מסכות ושמירת מרחק מינימלי של 2 מטר.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


בחלק מן הערים בארץ ניסו להתמודד עם התופעה ואסרו על כניסה ושימוש במתקנים בגנים ציבוריים. בכפר סבא יישמו את המודל ורק לפני מספר ימים אפשרו מחדש את פתיחת מתקני השעשועים והכושר בגינות ציבוריות בעיר.

התקהלות בגינה צילום פרטי)
התקהלות בגינה צילום פרטי)

תגובת מועצת גני תקווה: “החל מהתפרצות הגל הראשון של מחלת הקורונה מקיימת המועצה הערכות וחיתוכי מצב יומיים במסגרת מטה החירום הרשותי על מנת לאמוד ולשפר כל העת את התמודדות היישוב עם מחלת הקורונה – יחד עם נציגי משטרת ישראל, פיקוד העורף ומנהלי האגפים ביישוב, בניהולן של מנכ”ל המועצה וראש המועצה.

המועצה פועלת במישורים רבים לפיזור התקהלויות וקידום הסברה ביישוב בתקופת הקורונה: בשבועות האחרונים מתקיימים סיורים של צוותי הסברה של פיקוד העורף ביישוב שלוש פעמים בשבוע. בנוסף, ראש המועצה מעדכנת את התושבים בפייסבוק בתמונת מצב התחלואה ביישוב, בריכוזי חולים לפי רחובות ומגמות התחלואה, כמו גם חידוד מסרים הסברתיים.

נוסף על כך, מדי ערב מסיירים פקחים יחד עם קב”ט המועצה על מנע לבקש מהתושבים לשמור על הנחיות הקורונה במרחב, בליווי ניידת משטרה לה סמכויות אכיפה רחבות. כמו כן, מתקיימת הסברה קבועה שעתידה להתעצם באמצעות שילוט ברחובות, פלטפורמות הניו מדיה של המועצה ובאמצעות אתר המועצה.

בתקופה הקרובה בכוונת המועצה להרחיב את ההסברה ולשתף בכך את הקהילה על מנת לתת דגש בנושא חשיבות השמירה על ההנחיות. לצורך כך תגייס המועצה בני נוער, צעירים ושגרירים יישוביים שיסייעו בהסברה באמצעות קמפיינים ובאמצעות הסברה בשטח, בהנחיית גורמים מקצועיים מפיקוד העורף.

בשלב זה, לצערנו, לפקחים של המועצה אין הסמכות הנדרשת על מנת לפזר התקהלויות ולקנוס תושבים הפועלים בניגוד להנחיות בנושא, בכך מתקיים שיתוף פעולה עם משטרת ישראל בפיזור התקהלויות. לפקחים של המועצה ניתנה הכשרה וסמכות בנושא חובת עטיית מסיכת פה ואף ואכיפה זו מתקיימת ואף ניתנים דו”חות.

בנוסף, החל מהשבוע הבא תצטרף ליישוב ניידת פיקוח נוספת שתעסוק באכיפה ותהיה זמינה גם בשעות אחה”צ והערב. כולנו ציפייה שהממשלה תאפשר להסמיך את הפקחים גם לפיזור התקהלויות ולקנסות בנושאים נוספים וכך נוכל להגביר את ההרתעה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

3 תגובות

  1. ממש מסוכן מה שקורה שם תמיד עמוס ילדים והורים

  2. בקיצור,
    מועצת גני תקווה לא עושה כלום חוץ מלתלות פתקים ולבקש לשמור על ההנחיות.
    אופייני למועצה העייפה הזו.
    בניגוד לערים אחרות ששם כן מותרת אכיפת ההנחיות ע״י הפיקוח העירוני וכפי שניתנה לכך אסמכתה ע״י המשטרה כבר בחודש יולי.
    https://www.k-8.co.il/uploads/n/1595152152.4100.pdf
    מועצת גני תקווה מתנערת מאחריות לתושביה!

  3. כל ערב בטיילת בגני תקווה מתכנסים עשרות צעירים על המכשירי מתח ועושים שם “חגיגות” עד השעות הקטנות של הלילה הופך להיות פשוט בלתי נסבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות