יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / שיא של עשור – 33 רוכבי דו גלגלי צעירים נהרגו בשנת 2021

שיא של עשור – 33 רוכבי דו גלגלי צעירים נהרגו בשנת 2021

כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת 'אור ירוק' לפני מספר ימים. מדובר באוכלוסייה של בני 15-24. סה"כ נפגעו 647 רוכבי דו גלגלי (קטנוע ואופנוע) צעירים בשטח יישובים בארץ. 15 רוכבי דו גלגלי נפגעו בשטחי היישובים בבקעת אונו. מנכ"ל 'אור ירוק': "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים"

אופנוע
צילום אילוסטרציה canva

שיא של עשור במספר ההרוגים הצעירים שנוסעים על דו גלגלי. זו התמונה העצובה שעולה מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ שפורסמו לפני מספר ימים. מהנתונים עולה כי בשנת 2021 נהרגו בכבישי הארץ 33 צעירים (בגילאי 15-24) בעת שרכבו על כלי דו גלגלי – 14 מתוכם נהרגו בתחום השיפוט של הערים והיישובים.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עוד עולה מהנתונים שפרסמה העמותה כי בשנת 2021 נפגעו בשטח הרשויות בישראל (כבישים בתחום שיפוט עירוני) 647 רוכבי דו גלגלי צעירים. העיר בה נפגעו הכי הרבה רוכבי דו-גלגלי עם תל אביב-יפו – לא פחות מ-133 נפגעים בשנת 2021. במקום השני ירושלים עם 93 נפגעים בשטח שיפוטה ובמקום השלישי חולון עם 40 נפגעים.

בשטח הרשויות בבקעת אונו נפגעו בשנת החולפת 15 רוכבי דו גלגלי:

5 נפגעו באור יהודה (לעומת 6 בשנת 2020).

4 נפגעו ביהוד-מונוסון (לעומת 2 בשנת 2020).

2 רוכבים נפגעו בגבעת שמואל (לעומת 1 בשנת 2020).

2 רוכבים נפגעו בגני תקווה (0 נפגעים בשנת 2020).

רוכב אחד נפגע בסביון  (כמו בשנת 2020).

רוכב אחד נפגע בקריית אונו  (לעומת 2 בשנת 2020).

עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ודרמטית ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו.

מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים כאשר בשנים האחרונות קוצצו תקציבי בטיחות בדרכים. יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד  לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על  מצב חירום ולכן יש להוציא לפועל תכנית בטיחות למען רוכבי האופנועים והקטנועים כדי לעצור את מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים”.

אולי יעניין אותך גם:

הקורונה בבקעת אונו: התחלואה בעלייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות