יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / בקעת אונו: ירידה במספר תאונות בצמתים – עלייה בפצועים קשה

בקעת אונו: ירידה במספר תאונות בצמתים – עלייה בפצועים קשה

מנתוני אור ירוק, ב-2020 היו פחות נפגעים בצמתים עירוניים בערים באזור, אך לצד זאת חלה עלייה במספר הפצועים באורח קשה. בדקנו את הנתונים בכל הערים

תאונה בצומת סביון. צילום: אונו ניוז
תאונה בצומת סביון. צילום: אונו ניוז

בשנת 2020, מידי שבוע בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים בצומת עירוני, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על הלמ”ס.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


עוד עולה, כי סה”כ 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בתחום העירוני בשנת 2020 (ינואר-נובמבר), הרוג מידי שבוע בממוצע ועלייה של חמישה הרוגים בהשוואה לכל שנת 2019.

בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו למעלה מ- 5,400 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים – 416 מביניהם נפצעו באורח קשה.

תאונה צומת סביון
תאונה בצומת סביון (צילום דוברות איחוד הצלה)

בבקעת אונו חלה ירידה באופן כללי במספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, ניתן לייחס זאת לירידה כללית בנסיעות עקב מגפת הקורונה והסגרים הנלווים. יחד עם זאת, בחלק מהערים נרשמה עלייה במספר הפצועים קשה.

פילוח נתוני היפגעות בצמתים עירוניים לפי יישוב

קריית אונו: 29 פצועים מתוכם אחד קשה ו-28 קל. ב-2019 היו 32 פצועים, 2 מתוכם קשה.

גבעת שמואל: 6 פצועים  ב-2020, מתוכם 5 קל ואחד קשה. ירידה במספר הפצועים מ-2019 שם היו 17, אך עלייה של פצוע קשה אחד.

יהוד מונוסון: 3 פצועים קל ב-2020. ירידה לעומת 2019 עם 4 פצועים קל ואחד קשה.

אור יהודה: 20 פצועים, 18 קל ו-2 קשה. ב-2019 היו 25 פצועים, כאשר 22 קל ו-3 קשה.

גני תקווה: 2 פצועים קל ב-2020 לעומת 6 פצועים ב-2019.

סביון: 7 פצועים קל ב-2020, עלייה לעומת 2019 – 4 פצועים קל.

קיימות מספר דרכים פשוטות לשיפור תשתית הצומת כך שתסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים:

• התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותביא את הולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם.

• הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת ומאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל.

• משרד התחבורה צריך לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה על מנת שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים.

• יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “בכל שנה נפגעים אלפים ונהרגים עשרות בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, אך התאונות הללו אינן גורל משמים ובסדרה של פעולות פשוטות וזולות לביצוע ניתן לצמצם את מספר הנפגעים ולהציל חיים.

המספרים הגבוהים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואת הרשויות המקומיות לטפל בצמתים המסוכנים בהקדם האפשרי. הצמתים האדומים והמסוכנים שבהם מתרחשות תאונות רבות ידועים ומוכרים ונדרש לטפל בהם באופן מידי על מנת להפוך אותם לבטוחים.

הטיפול כולל התקנת רמזורים או הצבת מעגלי תנועה וכן הגברה של האכיפה המשטרתית והתקנת מצלמות רמזור בולטות וגלויות, שירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום ולסכן את החיים של כולנו במפגש בין הדרכים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

המגדלים של קבוצת שבירו בשכונת נאות אריאל שרון, קריית אונו. הדמיה באדיבות קבוצת שבירו

שוק הדירות בבקעת אונו בחודש מרץ- איפה נמכרה דירת 4 חדרים ב 1.79 מיליון?

תפריט נגישות