ארבעה צמתים בבקעת אונו נחשבים למסוכנים מאוד ומדורגים כאדומים – דרך בר אילן-שדרות קציר אהרון ואשכול לוי-שלמה המלך בקריית אונו, כביש לוד-קזז יחזקאל באור יהודה וביאליק-נימרובר בגבעת שמואל. כך לפי עמותת אור ירוק שהתבססה על נתוני נפגעים בתאונות דרכים בין שנת 2017 ל-2019 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) וערכה רשימת צמתים מסוכנים שבהם אירעו יותר משלוש תאונות דרכים בשנת 2019. לפי אור ירוק, 33 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצמתים אלה בין שנת 2017 ל-2019. בתאונות אלה היה נפצע בן אדם אחד באורח קשה וכל היתר נפצעו באורח קל.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז
בקריית אונו נמצאו שני צמתים אדומים שבהם נפגעו 20 בני אדם בתאונות דרכים בשנים 2019-2017. הצומת המסוכן ביותר בקריית אונו הוא מפגש הרחובות דרך בר אילן ושדרות קציר אהרון שבשלוש השנים המדוברות נפגעו בתחומיו 16 בני אדם בתאונות דרכים, כשאחד מהם נפצע באורח קשה וכל היתר קל. רק לפני כשבועיים אירעה תאונת דרכים בצומת זה כאשר הנהג בן ה-50 נפצע באורח בינוני כתוצאה מהתהפכות רכבו. הצומת השני הוא מפגש הרחובות אשכול לוי ושלמה המלך שבו נפגעו בתאונות דרכים ב-2019-2017 ארבעה בני אדם באורח קל.
באור יהודה נמצא צומת אדום אחד – כביש לוד-קזז יחזקאל שבו נפגעו עשרה בני אדם באורח קל בתאונות דרכים ב-2019-2017.
גם בגבעת שמואל נמצא צומת אדום אחד – ביאליק-נימרובר שבו נפגעו שלושה בני אדם באורח קל בתאונות דרכים ב-2019-2017.
הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים אלה נפגעו ב-2019-2017, 4,301 בני אדם בתאונות דרכים, 25 מתוכם נהרגו ו-258 נפצעו באורח קשה. בתל אביב-יפו נמצאו 53 צמתים אדומים ומסוכנים שבהם נפגעו 768 בני אדם בתאונות דרכים, שבעה מתוכם נהרגו. בפתח תקווה נמצאו 17 צמתים אדומים שבהם נפגעו 183 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם שניים נהרגו.
מנכ”ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר: “צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]