יום רביעי , ספטמבר 23 2020
דף הבית / המסלול המהיר לתל אביב: נמשכים הדיונים על תכנית הרכבת בבקעת אונו

המסלול המהיר לתל אביב: נמשכים הדיונים על תכנית הרכבת בבקעת אונו

גני תקווה הגישה השבוע השגות לתכנית המטרו של הרכבת התחתית שצפויה להיבנות במטרופולין תל אביב. ליזי דרילצ'ה ראש מועצת גני תקווה - ''נדרשת פה חשיבה על התמונה הגדולה – מיקום התחנה ביננו לבין קרית אונו היא צעד משמעותי לקידום וייעול כלכלי, לחשיבה אזורית עתידית בהתאם לתכניות של שתי הרשויות לבנות מרכזי תעסוקה ומסחר גדולים''.

שינוי תאווי המטרו אילוסטרציה ועדה מקומית גני תקווה
שינוי תאווי המטרו אילוסטרציה ועדה מקומית גני תקווה

בגני תקווה הגישו השבוע התנגדות לתכנית תת"ל/103, במסגרתו עתיד קו המטרו M3 לעבור בבקעת אונו ולקשר את הבקעה למטרופולין תל אביב רבתי. במועצה ביקשו להלין על ההחלטה של מתכנני התכנית שלא לכלול את היישוב בתוואי הקו, על אף הבינוי המואץ ביישוב והיעדר מתן פתרונות תחבורתיים על ידי המדינה. בקשת המועצה במסגרת ההשגה שהוגשה היא להסיט את תחנת קרית אונו המתכוננת לרח' לוי אשכול כך שתעבור בגבול בין גני תקווה לקרית אונו, בסמוך לתכנית "הגוש הצפוני" של גני תקווה על מנת שתוכל להיטיב עם שתי הרשויות אשר צפויות לבנות בגבול המשותף מתחמי מגורים, תעסוקה ומסחר משמעותיים. מרכזים אלה, אשר יהפכו להיות מוקדי תנועה עיקריים במרחב, כמו גם מוקדי משקל כלכליים משמעותיים לשתי הרשויות. היעדר הקישור למערכות הסעה המוניות יפגע בצורה דרמטית באיזור הבקעה, שכבר כיום ידוע כאיזור רווי פקקים וכלי רכב.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "אונו ניוז" info@ononews.co.il


צוות התכנון במחלקת הנדסה בחן את תחנת לוי אשכול בקרית אונו לעומת המיקום המוצע, בגבול בין  הרשויות, ומצא כי התחנה המוצעת תיתן שרות טוב יותר לבקעת אונו.

מראש המועצה דלריצ'ה נמסר: "גני תקווה היא כבר מזמן לא יישוב מנומנם בקצה הבקעה, גדלנו והמדינה צריכה לגדול איתנו, לכן אנחנו נילחם על שינוי מתווה הקו. לא ייתכן שתחנת המטרו תשב בלב שכונת וילות ולא תהיה נגישה לכל תושבות ותושבי המרחב. נדרשת פה חשיבה על התמונה הגדולה – מיקום התחנה ביננו לבין קרית אונו היא צעד משמעותי לקידום וייעול כלכלי, לחשיבה אזורית עתידית בהתאם לתכניות של שתי הרשויות לבנות מרכזי תעסוקה ומסחר גדולים ואפילו לצמצום כמות כלי הרכב במרחב. זה שינוי מתבקש והגיוני לכל הדעות בחיבור הבקעה למטרופולין תל אביב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

צילום: pixabay

בדיקה: כמה מתחשבת העירייה שלכם בחלוקת דו"חות חניה