יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / הספורטאי מגני תקווה שחולם על טוקיו

הספורטאי מגני תקווה שחולם על טוקיו

הוא רק בן 15 וכבר נחשב להבטחה גדולה בתחום אמנויות הלחימה. בראיון ליניב יוסיף אור מספר יונתן לנדמן, אלוף הארץ באגרוף, על המחסור ביריבי אימון, השילוב של ספורט ולימודים ועל החלום הגדול: מדליה אולימפית

יונתן לנדמן
יונתן לנדמן

יונתן לנדמן מגני תקווה נוטל חלק כבר תקופה ארוכה במגוון תחרויות של אומניות לחימה: איגרוף קלאסי, קיקבוקס ומואיי-תאי. הבחור הצעיר מתחרה ומתאמן עם מתאגרפים גדולים ממנו לכל אורך התקופה. מדוע? מהסיבה הפשוטה, שפשוט אין מתחרים ברמה שלו בגילו ובמשקלו. רוב המתחרים שהוא מתמודד עימם גדולים ממנו או כבדים במשקל, לעומתו, ולכן אם לא יתמודד מולם, אין לו למעשה מול מי להתאמן ולהתחרות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


לנדמן בן ה-15 כבר עשור בתחום, מאז שהיה בן 5. התחרות האחרונה שלו הייתה קיקבוקס, במוצ”ש בחדרה, בה הוא ניצח יריב מכפר יונה, ששוקל 4 קילו יותר ממנו. התחרות הבאה שלו תיערך מחר בנתניה ובארבע השנים האחרונות הוא השליט הבלעדי של ענף הקיקבוקס בישראל, בשנתיים האחרונות הוא גם אלוף הארץ באיגרוף קלאסי והשנה גם אלוף הארץ במואיי-תאיי.

אם מביטים קדימה, ליונתן יש חלום להגיע לאולימפיאדה בטוקיו, זה נראה די רחוק אבל הוא מאמין שזה אפשרי. בחודש ספטמבר הקרוב תיערך אליפות העולם בקיקבוקס. על מנת להגיע לטוקיו לנדמן יצטרך לזכות בזהב שם, להיות אלוף העולם. במידה והמתחרה לא אלוף עולם ואין אחד כזה במשקל הדרוש (זה קורה הרבה) אז הכרטיס הבא עובר לאלוף אירופה.

יונתן לנדמן
יונתן לנדמן בזירה

לנדמן שומר שבת והוא מספר על הקשיים: “כשיש תחרויות בחו”ל בשבתות זה בהחלט בעייתי עבורי, בארץ למשל אני לא נוסע וזה לא קל אבל לרוב מסתדרים עם זה בישראל”. הלוחם הצעיר התבקש להתייחס גם לשילוב בין החלום ללימודים: “זה לא פשוט אבל יש השקעה גם בצד הזה, כרגע אני עומד על ממוצע 80, אני בעל משמעת עצמית ובגרות. בבית הספר באים לקראתי בשחרורים מוקדמים או היעדרויות לפי הצורך”.

אחד הסיפורים המעניינים שעבר לנדמן בקריירה היו בתחרות בינלאומית באילת. נטלו בה חלק 16 מדינות עם 100 מתחרים. למתמודד מגני תקווה, יונתן לנדמן, היו קשיים מאחר והוא לא מתחרה בשבת. לנדמן העפיל לשלב הגמר והייתה לו אפשרות ללכת הביתה עם זהב כי לא היו יותר מתחרים במשקל שלו אבל למרות זאת, מאמנו הגיע לסיכום עם הסגל הבכיר של התחרות שבשביל הכבוד לענף הוא יעלה לקרב עם מתחרה מאוקראינה, ששוקל 5 קילו יותר ממנו ונחשב בקטגורית הגיל והמשקל לאחד הטובים באיגרוף הקלאסי בארצו. לנדמן גבר עליו והחזרה הביתה הייתה שמחה מאד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות