יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / מריח רע: תושבי שכונה בגני תקווה טוענים לקיפוח מצד המועצה

מריח רע: תושבי שכונה בגני תקווה טוענים לקיפוח מצד המועצה

תושבי נוף סביון שפעם הייתה גאוות הישוב מלינים על אטימות מצד ראש המועצה בנושא הניקיון הסביבתי מול שכונת ישמח משה הסמוכה. תגובת המועצה: "פועלים בנושא אך נדרש שיתוף פעולה מצד התושבים"

זיהום סביבתי (פרטי)
זיהום סביבתי (פרטי)

זה סיפור של שנים, שעדיין ככל הנראה לא קיבל מענה הולם. מדובר בשתי שכונות בגני תקווה שצמודות זו לזו, נוף סביון הוותיקה וישמח משה. תושבים בשכונת נוף סביון מלינים מזה שנים, ללא מענה הולם לטענתם לגבי נושא הטיפול באשפה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“ברחוב עין חנוך האשפה היא ברחוב, מאחר והמועצה לא חייבה תושבים מרחובות הרי יהודה ועין חנוך להתקין מתקנים בבניינים שלהם לאשפה שלהם או להיות אחראים על האשפה שלהם. המועצה הציבה עבורם טמוני אשפה צמוד אלינו למגרש חניה סמוך שלנו שרשום בטאבו ושאשפה גולשת גם אליו”, טענה אחת התושבות הוותיקות בישוב (שמה שמור במערכת).

זיהום סביבתי נוף סביון (צילום פרטי)
זיהום סביבתי נוף סביון (צילום פרטי)

“על ידי כך המועצה מחייבת אותנו לחיות לצד ערימות אשפה. בעבר היתה ביישוב דיזנטריה וכעת יש בארץ קורונה והלכלוך החשוף ברחוב לא מוסיף להתמודדות עם המצב. 20 שנה אני מנסה לשפר את הנושא ולא מצליחה. אני בקשר כמעט יומיומי עם המוקד בנושא ואין שיפור”, הוסיפה.

נוף סביון בלילה (צילום פרטי)
נוף סביון בלילה (צילום פרטי)
אותה תושבת טענה כי פנתה גם לניר אריאלי מנהל אגף התפעול במועצת גני תקווה, שלדבריה סינן את פניותיה

אין דין ואין דיין מבחינת חריגות בנייה והשתלטות על שטחים. בשכונה גרים מאות אנשים. אנחנו סובלים בעיקר מהאשפה. הבעיה היא בעיקר המועצה, שהציבה את הטמונים שמפנה את האשפה שלמעשה אינה שלנו, לנו יש חדרי אשפה בשעות לא סבירות שפוגעות במנוחה שלנו. ולא נוקטת אמצעים נגד מי שבכל יום משליך אשפה היכן שהוא רוצה. הטמונים נמצאים על המדרכה ומהווים מפגע בטיחותי, אי אפשר ללכת ברגל ואפילו אנשים על כיסא גלגלים לא יכולים לעבור”, הוסיפה תושבת נוף סביון.

תושב אחר של של שכונת נוף סביון הביע את דעתו:“אני מתבייש להביא אורחים לשכונה בגלל הנראות שלה. אנשים באמת לא מבינים שאם לא נשקיע בשכונה ערך הדירות רק ירד”.

זיהום סביבתי נוף סביון (צילום פרטי)
זיהום סביבתי נוף סביון (צילום פרטי)

כאמור, לדברי תושבת השכונה מדובר במצב מתמשך. “כל השנים, אם אני מקבלת תשובה כלשהי מהמועצה התשובה היא לשם המענה ולא כזו שמלווה בטיפול בנושא. ליזי בעיקרון מסננת אותי. לצערי הרב אין אף בכיר במועצה שגר באזור ולכן האזור מוזנח גם בתחומים אחרים כמו הזנחה בגינון ובתחבורה ציבורית. הדבר לא מפריע למועצה לגבות מאיתנו מסים כמו באזור יוקרה.אגב, יש בשכונתנו גינה בה משתמשים כל היישוב ואנחנו משלמים את התחזוקה שלה מכיסנו. חבל שמנהלת איכות הסביבה לא מסייעת לנו בנושא”.

תגובת מועצת גני תקווה: “תברואה וניקיון היישוב עומדים בראש מעייננו במועצה ואנו עושים כל שביכולתנו על מנת לתת את השירות הטוב ביותר ולשמור על נקיון השכונות. בהמשך לתלונות התושבים בשכונה ובמסגרת שגרת סיורים ביישוב, סיירו נציגי אגף תפעול, שפ”ע ולשכת ראש המועצה באיזור על מנת לבחון את התלונות שהתקבלו ולבחון פתרונות אפשריים.

טמוני הקרקע בשכונה שופצו שלוש פעמים בחמש השנים האחרונות. לצערנו הרב קיימת תרבות של השלכת שקיות הזבל מחוץ לפחים הטמונים, אנו פועלים בנושא ומקפידים על פיקוח מחמיר אך נדרש שיתוף הפעולה של התושבים.

טענות באשר לחריגות בנייה אשר מובאות לידיעת המועצה נבדקות ברצינות ובמקצועיות על ידי הועדה מקומית ומחלקת הפיקוח. פעלנו ואנו פועלים בנחישות כנגד עבירות וחריגות בנייה בהתאם לסמכויות הנתונות על פי דין וכך נמשיך לעשות גם בעתיד. סוחרים אשר ממאנים להישמע להנחיות גורמי האכיפה נמצאים כעת בהליכים משפטיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. קיימת בעיה קשה של פינוי אשפה בעוד שכונות בגני תקווה, מחדל תברואתי !!!!

  2. מוטמני האשפה המדוברים הם מפגע תברואתי ארוך שנים, וכל הפניות למועצה לא זכו לשום התייחסות.
    הבעיה ידועה למועצה והיא ארוכת שנים, ולמרות זאת לא זוכה לטיפול.
    חבל שמתייחסים אלינו כמו אזרחים סוג ב’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות