שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / לראשונה: יתושים נגועים בקדחת הנילוס התגלו בגוש דן

לראשונה: יתושים נגועים בקדחת הנילוס התגלו בגוש דן

לראשונה השנה: יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס התגלו באיזור גוש דן: המשרד להגנת הסביבה דרש מעיריות תל אביב ורמת גן לבצע ניטור, ובמידת הצורך לבצע הדברה מיידית

יתוש. אילוסטרציה PIXABAY
יתוש. אילוסטרציה

אם השנה הזאת לא עייפה אותנו מספיק, המשרד להגנת הסביבה מדווח היום על יתושים נושאי נגיף קדחת הנילוס אשר התגלו בגוש דן, על הגבול שבין תל אביב לרמת גן.

היתושים הנגועים התגלו באזור “שבע טחנות” במחצית השנייה של חודש אוגוסט באמצעות עבודה משותפת של המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות.

רק בחודש האחרון התגלו יתושים נגועים בנגיף גם בצפון ובדרום הארץ.

כבכל שנה, המשרד להגנת הסביבה מנטר ולוכד יתושים. היתושים הבוגרים מזוהים ונבדקים במעבדות של משרד הבריאות. המשרד להגנת הסביבה התריע בפני הרשויות המקומיות שבהן נמצאו יתושים נגועים, והורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע, ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

חום, כאבי ראש, וחולשה

קדחת מערב הנילוס היא מחלה זואונוטית, שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על-ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. תקופת הדגירה של מחלת קדחת מערב הנילוס (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) נמשכת  כ-7 עד 14 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימני המחלה: חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים.

היא ולא הוא


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מעט יודעים כי היתושה היא זו שאחראית על העקיצות שעל גופנו. היתוש הזכר הינו יצור תמים שאינו מזיק כלל לסביבה והוא ניזון מצוף פרחים כמו דבורה. הנקבות הן שמוצצות את הדם מפני שהן זקוקות לחלבונים הנמצאים בדם כדי לייצר מהם כמה שיותר ביצים.

אין סיבה לבהלה

בתקופה זו של התפרצות נגיף הקורונה, חולים המתגוררים באזורים שבהם נמצאו יתושים נגועים, צריכים להיות ערניים במיוחד לאפשרות של תחלואה בנגיף קדחת מערב הנילוס. מכיוון שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

אך בכל מקרה, הסיכון לא גבוה, שכן הרוב המוחלט של העקיצות לא מסתיימות בהדבקה. מקרי התחלואה בקדחת הנילוס הם יחסית נדירים בישראל. גם אם ההדבקה נעשתה, הסיכוי לחלות במחלה נמוך במיוחד.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: “חשוב שהציבור יגלה ערנות וינקוט בכל האמצעים למניעת עקיצות ומפגעי יתושים – במיוחד באזורים צפופים. במקביל, אנחנו קוראים לרשויות לטפל בדחיפות במקומות שבהם מתגלים מפגעים, ולהסיר סיכון אפשרי מהציבור”

במשרד להגנת הסביבה מדגישים, כי על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים וחשוב ליידע אותן על קיום מפגעי מים עומדים ופריצות ביוב. בנוסף, כדאי לדעת כי ניתן באמצעים פשוטים יחסית לפעול להפחתת כמות היתושים כגון ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו-כן מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על-ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך.

זכרו! מניעת מפגעי היתושים והתגוננות בפני עקיצות הן אבני היסוד למניעה יעילה של תחלואה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות