יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / בריכת קריית אונו המיתולוגית נסגרה; הסוף למכבי קרית אונו בשחייה?

בריכת קריית אונו המיתולוגית נסגרה; הסוף למכבי קרית אונו בשחייה?

לבריכה הוצא צו סגירה השבוע על ידי עיריית קריית אונו. בעקבות זאת נבחרות השחייה של האגודה נותרו ללא בריכה להתאמן בה. ההורים של שחייני האגודה יצאו למחות נגד סגירת הבריכה והם קוראים לעירייה לדאוג לבריכה עירונית ראויה שתשרת את האגודה והתושבים. עיריית קריית אונו: "העירייה פועלת מתוך אחריות לבריאות תושבי העיר"

צעדת המחאה של ההורים והשחיינים של אגודת מכבי קרית אונו. צילום: עופרי כהן
צעדת המחאה של ההורים והשחיינים של אגודת מכבי קרית אונו. צילום: עופרי כהן

כבר שנה וחצי שסכנת סגירה מרחפת מעל הבריכה העירונית של קריית אונו. בתחילת השבוע זה קרה, יומיים לפני תחילת העונה של ענף השחייה. עשרות הורים לילדים ומתבגרים חברי נבחרות השחייה באגודת מכבי קרית אונו יצאו היום (יום שישי) בשעות הצהריים לצעדת מחאה לאורך רחוב לוי אשכול נגד סגירת הבריכה שמשמשת אותם לאימונים. ההורים טוענים כי הופתעו מאוד לקבל הודעה מהאגודה כי לבריכה הוצא צו סגירה על ידי העירייה בחסות אגף רישוי עסקים בשל ליקויים שנמצאו במקום.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


“עכשיו כשסגרו את הבריכה אין לנבחרות האגודה שמונות כמאה שחיינים איפה להתאמן”, אומר אייל כהן, אב לשני ילדים בנבחרות השחייה של האגודה. “זו פגיעה אנושה מערכתית בייצור של ספורטאים אולימפיים בארץ. בין השחיינים הבולטים של האגודה נמצאים ענבר דנציגר ויהב חלג שנמצאים בתוכנית מצוינות ברמה ארצית בוינגייט. זו אגודה ותיקה וחזקה שקיימת כבר 35 שנה שהיא בעצם אייקון ספורט ארצי, שלמעשה היה מקור החשיפה הגדול ביותר לשם ‘קרית אונו’ וחבל יהיה אם היא תתפרק בגלל זה. בעוד כחודש הילדים אמורים להשתתף בתחרות השחייה הארצית ע”ש גל רודובסקי ברעות ואם לא יהיה להם איפה להתאמן, הם לא ישתתפו.

הבריכה העירונית (הקטנה) של קריית אונו. צילום: באדיבות ההורים
הבריכה העירונית (הקטנה) של קריית אונו. צילום: באדיבות ההורים

“השנה הילדים סבלו מצריבות בשל עודף כלור בבריכה וקוצר נשימה. בחורף קרה לא פעם שהמים בבריכה היו קפואים וגם במקלחות לא היו מים חמים. התחזוקה בבריכה ממש ירודה. אנחנו משלמים כל כך הרבה כסף וזה מה שאנחנו מקבלים? אין שום סיבה שאלה יהיו התנאים שבהם מתאמנים ספורטאים מצטיינים. רק באליפות ישראל האחרונה ביולי-אוגוסט הנבחרות זכו ב-22 מדליות. אנחנו אגודה מאוד חזקה. הגענו למצב שסירבו לקיים אצלנו תחרויות בבריכה רמת התחזוקה הירודה. לא ברור לנו איך זה יכול להיות שבעיר כמו קריית אונו שנחשבת ברמה סוציואקונומית גבוהה ועם רמת חיים גבוהה יש תנאים ירודים כל כך בבריכה העירונית“.

צעדת המחאה של ההורים והשחיינים של אגודת מכבי קרית אונו. צילום: עופרי כהן
צעדת המחאה של ההורים והשחיינים של אגודת מכבי קרית אונו. צילום: עופרי כהן

הוא מוסיף: “לפני שנה וחצי סגרו לנו את הבריכה הקטנה וזה מאוד הקשה עלינו וגם על התושבים שהחלו לבטל את המנויים, כי מי רוצה לשחות בבריכה כשמתאמנים בה הרבה שחיינים? בנוסף תושבים רבים התלוננו על רמת התחזוקה של הבריכה. עכשיו הגיעה המכה השנייה – סגרו לנו את הבריכה הגדולה. איך יומיים לפני תחילת העונה העירייה נתנה לסגירת הבריכה לקרות? כנראה שהסיבה להזנחה ולתחזוקה הירודה היא החוסר הכדאיות הכלכלית של החזקת בריכה והרצון לממש את פנינת הנדל”ן הזאת שעליה נמצאת הבריכה ולהפכה לשכונת מגדלים. אם מסתכלים קדימה עוד 20 שנה נראה כי גם על מתקני ספורט נוספים – מגרשי הטניס והכדורגל, ישימו יד והם ייעלמו. צריך לשים פה קו אדום. חייבים לדאוג מידית לבריכה עירונית ראויה שתשרת את התושבים והאגודה“.

צעדת המחאה של ההורים והשחיינים של אגודת מכבי קרית אונו. צילום: עופרי כהן
צעדת המחאה של ההורים והשחיינים של אגודת מכבי קרית אונו. צילום: עופרי כהן

אחת האימהות הוסיפה: “כל כך עצוב לראות את הבריכה עומדת כך ריקה ומיותמת, מוזנחת ומלוכלכת, שקטה מדי, בעוד שהיא  אמורה להכיל את רעש תנועות רגליהם וצחוקם של עשרות ילדים מאגודת מכבי קרית אונו, שחיכו בצפייה והתרגשות להתחיל את העונה ב-1.9, לאחר פגרה של חודש. הילדים האלה שלנו מגיעים ל-6-7 אימונים בשבוע, מדי יום לשלוש שעות אימון. הם אמנם בני 12, 13 ו-14 אבל יש להם חלומות גדולים, כמו לייצג את מדינת ישראל בתחרויות בינלאומיות והם אפילו מעזים לחלום על הנפת דגל ישראל עם ההמנון שלנו שמתנגן ברקע.

“הם מוותרים על כל כך הרבה דברים רגילים של ילדים כדי להגשים את חלומם, מבינים טוב מאוד את הדרך הקשה שכל ספורטאי צריך לעבור בשביל להצליח ובדרך הזו הם לומדים שהחיים מלאים בהצלחות וכישלונות ושהדרך וההתמדה זה מה שבאמת חשוב. ילדים שהגיעו מכל מיני מקומות במרכז ובחרו בקרית אונו כאגודה ובמאמנים שלהם שיובילו אותם לעבר המטרה, מתוך ידיעה שזו אגודה חזקה שהצמיחה שחיינים אלופים וזכתה בעבר בשבחים רבים.

“הילדים האלה שלנו מתגעגעים לשחות, מתגעגעים לחברים שלהם שהם ממש משפחה עבורם, מתגעגעים למים (זר לא יבין זאת). אחרי שנה וחצי של קורונה שהיו כל כל קשות לספורטאים בארץ, אין לנו זמן לבזבז. דור העתיד שלנו מוכן להתאמץ, הם רק צריכים בריכה. לא מובן איך אפשר לוותר על ילדים ונוער איכותי כל כך”.

נבחרת הצעירים של מכבי קרית אונו. צילום: באדיבות ההורים
נבחרת הצעירים של מכבי קרית אונו. צילום: באדיבות ההורים
נבחרת הבוגרים של מכבי קרית אונו בשחייה. צילום: באדיבות ההורים
נבחרת הבוגרים של מכבי קרית אונו בשחייה. צילום: באדיבות ההורים

קרין הרצקה אמא של אחד השחיינים אמרה: “אנחנו מקווים שהעירייה תסייע בשיפוץ המתקן השחייה של מכבי קרית אונו ובדומה למה שנעשה בענפי ספורט אחרים בעיר, תסייע לענף השחייה לחזור ולהוביל את העיר בראשות צוות המאמנים המצוין. כל המפתחות בידיים של ישראל גל ואנחנו מצפים לתמיכתו”.

מעיריית קריית אונו נמסר בתגובה: “ראש העיר ישראל גל פועל בשנים האחרונות על מנת להעביר את הבריכה באופן מלא ומוחלט לידי העירייה ולהפוך אותה לחברה עירונית. על כן הוא פועל לדילול בעלי המניות הפרטיים בבריכה וזאת כדי שהעירייה תוכל להשקיע ולהפעיל את הבריכה. יצוין כי בשלב זה הבריכה מנוהלת על ידי זכיין אשר אינו עומד בקריטריונים שנקבעו בעת ההתקשרות עמו. לעירייה ולרשויות האחרות, כיבוי אש ומשרד הבריאות, לא נותרה כל ברירה אלא להוציא למקום צו סגירה בשל הליקויים הרבים שנמצאו במקום והיא נאלצה להורות על סגירת הבריכה עד לתיקון אותם ליקויים שהוצגו בפני הזכיין מספר פעמים. יודגש כי העירייה פועלת מתוך אחריות לבריאות תושבי העיר וכי המהלך נועד להגן על המתרחצים בבריכה מתוך תקווה שהזכיין יפעל במהרה לתיקון הליקויים כאמור. עם זאת, הנחה ראש העיר את מנהל אגף הספורט בעירייה להכין תוכנית להפעלת הבריכה הלימודית באופן עצמאי, בה לימוד שחייה לתלמידי בתי הספר, לתושבי העיר וכן פעילות לגמלאים“.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

דו”ח מלחמה: משפחות מתגייסים קיבלו דו”חות חנייה בקריית אונו. צילום: אונו ניוז

דו”ח מלחמה: משפחות מתגייסים קיבלו דו”חות חנייה בקריית אונו

תפריט נגישות