יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / עידו ואיתמר מקריית אונו מסיימים קורס חובלים

עידו ואיתמר מקריית אונו מסיימים קורס חובלים

היום התקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141. את הטקס סיימו 37 צוערים אחרי שצלחו את אחד הקורסים הקשים בצה''ל. שניים מהם, תושבי קריית אונו

עידו בלאס ואיתמר דן. קרית אונו. צילום: דובר צה''ל
עידו בלאס ואיתמר דן. קרית אונו. צילום: דובר צה''ל

שנתיים וארבעה חודשים של אימונים ולימודים אקדמיים בבה”ד חיל הים הביא אותם להיות קצינים לוחמים ומפקדים בכלי השיט של זרוע הים.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


קורס החובלים מקנה לבוגריו דרגות קצונה, רשיון משיט 30, תואר אקדמאי במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ונסיון פיקודי של 5 שנים.

”לשם כך התגייסתי להיות חובל”

עידו בלאס. צילום: דו''צ
עידו בלאס. צילום: דו”צ

את הקורס היוקרתי סיימו שני צוערים מקרית אונו, סגן עידו בלאס וסגן איתמר דן.

בלאס הינו אחד ממסיימי קורס החובלים, בן 20 מקרית אונו, בן לגיל ונירית ואח ליהלי ואיתי.

דרכו של עידו בקורס החובלים הייתה רצופה אתגרים והצלחות, הוא מספר שכל אלה בנו את דמותו בתור מפקד לעתיד בזרוע הים.

המצוינות מאפיינת את עידו כבר מגיל צעיר – הוא שיחק מספר שנים בנבחרת ישראל בכדוריד והגיע למקומות מכובדים בתחום.

“משמעות תפקידי היא להגן על המדינה והאזרחים בכל מצב, בשגרה ובחירום”, אומר עידו, “לשם כך התגייסתי להיות חובל”.

כששנה חדשה בפתח והקורס מגיע לסיומו, עידו וחבריו לקורס יוצאים לדרך חדשה. “אני מאחל לי ולחברי הצלחה בתפקיד החדש, שנמלא את יעודנו כקצינים לוחמים בזרוע הים על הצד הטוב ביותר ונגן על גבולה הימי של מדינת ישראל באחריות ובמקצועיות”.

עידו בלאס. צילום: דו''צ
עידו בלאס. צילום: דו”צ

מלבד בלאס, גם סגן איתמר דן, בן 21 מקרית אונו, הגיע היום לסיום המסע ולהתחלה החדשה של שירותו הצבאי.

דן, בנם של רבין וורד ואח למאיה, אוהד ונדב. בביתו של איתמר, ערכי הציונות ואהבת הארץ מונחלים עוד מגיל קטן. משפחתו של אביו עלתה לארץ מהודו והקימה את ביתה בישראל.

לפני שהתגייס, יצא איתמר לשנת שירות דרך ארגון ההסתדרות הציונית, במסגרתה עבד עם בני נוער בבתי ספר והדריך במועדונית. במהלך שנת השירות, לקח איתמר חלק משמעותי בהקמת סניף של העמותה “כנפיים של קרמבו”, המשלבת ילדים ונוער מהחינוך הכללי והחינוך המיוחד.

איתמר דן דוצ
איתמר דן דוצ

איתמר מאז ומתמיד רצה לעבור שירות משמעותי בצבא, לתרום מעבר לנדרש ולעשות מעל המצופה. תפקיד החובל ענה על כל השאיפות והציפיות שלו. “כשהגעתי לספינה והכרתי לעומק את אופי התפקיד, הבנתי עד כמה האפשרות שלי כמפקד להשפיע על הלוחמים היא יקרה מפז”, מספר איתמר.

דרכו של איתמר בקורס הייתה רוויה אתגרים והצלחות. כל אלה בנו את דמותו בתור מפקד ולוחם לעתיד בזרוע הים. “אני גאה בעצמי שעברתי את הקורס והגשמתי את עצמי מהמון בחינות, ואני מרגיש מוכן להיות חובל ולהילחם למען ביטחון מדינת ישראל”, הוא אומר בהתרגשות.

עם סיום הקורס ולקראת תחילתה של שנה עברית חדשה, איתמר וחבריו לקורס יוצאים לדרכם בתור החובלים החדשים בזרוע הים. “אני מאחל לעצמי ולחבריי שנה טובה ומלאה במיצוי עצמי ותחושת סיפוק. אני סמוך ובטוח שיחד עם כלל לוחמי זרוע הים, נעשה הכל כדי לדאוג שהשנה הקרובה תהיה שקטה ושלווה עבור אזרחי ישראל”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות